• bmistiaen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-05 15:53
Ik plan de aankoop van een Intel NUC8i7BEH om VMWare ESXi op te draaien.
Naast de 2 SO-DIMM RAM slots, heb je hierin een SATA slot en een NVMe slot.
Ik zou er zowieso 64GB RAM in zetten.

Daarnaast moet ik dus kiezen tussen:
  1. SATA SSD + Intel Optane memory in het NVMe slot
  2. M.2 SSD in het NVMe slot (zonder Optane dus, want slot is reeds bezet)
Ik vraag me af welke van deze configs best is voor een VMWare ESXi omgeving.

Als je kiest voor optie 2, NVMe SSD (zonder Optane dus), waar moeten de VMWare swapfiles dan komen?
Performance is belangrijk. Prijs is van minder belang.

Korte specs van read/write snelheden van de geplande onderdelen (andere suggesties welkom):
SATA SSD : R/W 550/ 520 MB/s Samsung 860 EVO 1TB
NVMe SSD : R/W 3500/3300 MB/s Samsung 970 Evo Plus 1TB
NVMe Optane: R/W 1650/ 550 MB/s Intel Optane Memory M15 M.2 80mm 32GB

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Goedkopere ook snelle optie pricewatch: XPG SX8200 Pro 1TB

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• bmistiaen
Iemand een idee welke van deze 2 configs best is voor een VMWare ESXi omgeving?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:38

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Sunglasses and beards

Gewoon de Samsung EVO NVMe nemen, goed genoeg en is het snelst.

3000Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• bmistiaen
Microkid schreef op maandag 9 maart 2020 @ 16:54:
Gewoon de Samsung EVO NVMe nemen, goed genoeg en is het snelst.
Dus zonder Optane is beter in jouw opinie?

• agittunc
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-06 15:39
Hoeveel VM's wil je draaien?
Samsung evo plus is eigenlijk gewoon prima. optane is erg duur in combinatie met de barebone die je aangeeft.

• bmistiaen
agittunc schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 12:25:
Hoeveel VM's wil je draaien?
Samsung evo plus is eigenlijk gewoon prima. optane is erg duur in combinatie met de barebone die je aangeeft.
Zal rond de 5 of 6 zijn denk ik.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Waarom zou je +- €50,- meer betalen ?
Adata SX8200 Pro is bijna even snel. ook geschikte optie pricewatch: PNY XLR8 CS3030 1TB

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:59

Malantur

BBG'er
bmistiaen schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 12:21:
[...]

Dus zonder Optane is beter in jouw opinie?
Je geeft het antwoord hier zelf al:
bmistiaen schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 22:53:
Korte specs van read/write snelheden van de geplande onderdelen (andere suggesties welkom):
SATA SSD : R/W 550/ 520 MB/s Samsung 860 EVO 1TB
NVMe SSD : R/W 3500/3300 MB/s Samsung 970 Evo Plus 1TB
NVMe Optane: R/W 1650/ 550 MB/s Intel Optane Memory M15 M.2 80mm 32GB
Hoe wil je met een sata ssd van 500/500 en een optane van 1650/500 sneller zijn dan 3500/3000? :)
Met de Optane is slechts 32GB van 1TB aan 1650MBps, de rest is gewoon nog zo traag als een sata disk.
En je zit dan met 5 a 6 VM's dus een 5tal GB snelle cache per VM.

Ik zou dus zeker NVME kiezen. Dan is het kwestie van reviews lezen. Performance ontloopt elkaar niet zo erg veel (zie bv deze review: https://www.tweaktown.com...me-ssd-review/index2.html)
Dus vooral niet te duur kopen maar bv de PNY die Hackus vermeld.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee