Vraag
Beste antwoord (via evan_nl op 07-03-2020 19:46)
TORX PLUS®
TORX PLUS® is net als TORX® een stervormig profiel met zes nokken. Deze zijn achter niet afgerond, maar afgevlakt. Door het brede aangrijpoppervlak is er absoluut geen sprake van ongewenste radiaalkrachten. In vergelijking met de klassieke TORX® kunnen door het grotere doorsnede-oppervlak nog hogere momenten worden overgedragen.
Kijk, nu zijn we er!Torx Plus® IPR
Torx Plus® IPR is een Torx Plus® profiel met 5 in plaats van 6 flanken en een boring, dat is bedoeld om veiligheidsschroefverbindingen te beschermen tegen losdraaien door onbevoegden. Daarom kunnen de schroeven met geen enkel ander gangbaar resp. vrij verkrijgbaar gereedschap worden losgedraaid.
Alle reacties
[ Voor 13% gewijzigd door sypie op 07-03-2020 17:43 ]
Uiteindelijk gelukt door het puntje uit te boren
Where ever you go, there you are
[ Voor 18% gewijzigd door Groentjuh op 07-03-2020 17:54 ]
Dat zijn dus deze: https://www.amazon.com/Pr...-T50-Taiwan/dp/B007SOODHC

Is dat een MAF sensor van een BMW?
Helaas uit ervaring: niet vervangen door iets Chinees, alleen Bosch of OEM.
[ Voor 47% gewijzigd door Juup op 07-03-2020 17:57 ]
Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?
Nope.sypie schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 17:43:
Dit is een secure/security pentalobe.
Volgens deze bron heten die "Torx Plus".Groentjuh schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 17:53:
Volgens mij is dit een 5 hoekige Torx TR (Tamper Resistant).
Kijk even goed die heeft ook 6 punten.
Deze is het : https://www.amazon.co.uk/...orners-Star/dp/B0044UMELK
Het is een Torx Plus IPROsiris schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 17:57:
[...]
Nope.
[...]
Volgens deze bron heten die "Torx Plus".
Ik heb die bitjes in mijn setje zitten, maar staat geen naam bij. Wow, kennelijk één van de 70 bits in die set! Now I know!
[ Voor 29% gewijzigd door Groentjuh op 07-03-2020 18:12 ]
TORX PLUS®
TORX PLUS® is net als TORX® een stervormig profiel met zes nokken. Deze zijn achter niet afgerond, maar afgevlakt. Door het brede aangrijpoppervlak is er absoluut geen sprake van ongewenste radiaalkrachten. In vergelijking met de klassieke TORX® kunnen door het grotere doorsnede-oppervlak nog hogere momenten worden overgedragen.
Kijk, nu zijn we er!Torx Plus® IPR
Torx Plus® IPR is een Torx Plus® profiel met 5 in plaats van 6 flanken en een boring, dat is bedoeld om veiligheidsschroefverbindingen te beschermen tegen losdraaien door onbevoegden. Daarom kunnen de schroeven met geen enkel ander gangbaar resp. vrij verkrijgbaar gereedschap worden losgedraaid.
Voor de geïnteresseerden nog: het zijn schroefjes om de luchtmassameter in een Ford S-Max te vervangen.
Toevoeging; Torx-Plus schroeven kun je probleems met normaal Torx gereedschap verwerken. Het koppel wat je kunt behalen ligt dan echter wel lager. Met Torx Plus gereedschap kun je geen normale Torx schroeven verwerken.Groentjuh schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 18:23:
@Osiris, Google vond zojuist voor mij: Wiha's schroefprofielen overzicht.
[...]
[...]
Kijk, nu zijn we er!