Advies kabels / AP

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glasscar
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 12-10 09:56
Om mijn signaal op de eerste verdieping / zolder sterker en stabieler te maken wil ik een accesspoint op de eerste verdieping gaan hangen.

In mijn huis is een onbegrijpelijk stelsel van oude Coax kabels aanwezig (niet zelf aangelegd, maar de vorige bewoner vond het handig om een Coax aansluiting op twee slaapkamers en in de keuken te hebben). Het heeft even wat tijd gekost, maar inmiddels ben ik eruit hoe dat eruit ziet. Die infrastructuur wil ik gebruiken om een UTP kabel van mijn woonkamer naar de eerste verdieping te trekken en daar het AP op te hangen. De infrastructuur ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-IkPSJc7MixZ2ZPN2ZpsriF9R88=/f/image/2KiBiBocXNXOrjYgqVS7UMr9.jpg

Qua internet heb ik de Ziggo modem in bridge staan en fungeert de Nighthawk R7000 als router. Nu is mijn idee om een UTP kabel vanuit de Nighthawk naar de meterkast te trekken (daarvoor moet hij een muur over, waar al een pvc buis voor zit, vandaar de 7 meter). Vanuit de meterkast gaat de kabel naar de keuken. En vanuit de keuken gaat hij naar boven naar de slaapkamer. Nogmaals, volgens mij niet de meest logische kabelinfrastructuur, maar wel het meest praktisch om te gebruiken omdat het allemaal mooi weggewerkt is met huidige pvc buizen / goten. De afmetingen zijn gebaseerd op de huidige Coax kabels die ik eruit heb gehaald.

Zien jullie moeilijkheden / zie ik dingen over het hoofd?

Qua AP heb ik de EAP245 op het oog. Iemand ervaring daarmee in combinatie met de Nighthawk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:30
moeilijkheden ... neuh...

adviezen ?
- gebruik 3M kabelglijmiddel om aan te leggen
- als het kan, leg ineens dubbel (of kijken of je met de 2e kabel ineens naar de zolder kan ?)
- laat voldoende overschot over in de meterkast om dat ooit een switch te plaatsen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glasscar
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 12-10 09:56
Dank!