Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• babbi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-09 01:28
Ik heb een niet gebruikte Shield tv 2015 gekocht. Alleen ik kom niet verder met het Google account invoeren en wachtwoord, dan krijg ik een melding dat de combinatie niet overeen komt. Op alle andere Android apparaten kom ik er zo op. Nu zeggen dat het geflashed moet worden naar nieuwe firmware maar ik kom daar niet verder mee. Eerlijk gezegd weet ik niet hoe het moet. Ik ben er al uren mee bezig maar het wilt maar niet lukken.
Ik hoop dat iemand mij ermee kan helpen.
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:59
Ik las het al in het andere topic. Ik heb al even kort gezocht naar dit probleem. En lees inderdaad her en der dat een update dit zou kunnen verhelpen. Maar dan is het wel de lastige manier inderdaad.

Laten we eerst eens andere opties doorlopen.

Wil je eens iets proberen ? Dit is vrij simpel. Even de IPv6 optie uitzetten op de shield. Het apparaat rebooten en dan nog eens proberen.

Settings -> Network -> Toggle "Disable IPv6"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Ik kom de Shield helemaal niet in. Het stopt bij inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
babbi schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 15:24:
Ik kom de Shield helemaal niet in. Het stopt bij inloggen.
Ow......en heb je wel al een factory reset gedaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Ja dat wel. Maar niet via het menu van de Shield want daar kom ik niet. Ik heb wel 4 sec knop vast houden en aangesloten op de pc. En dat je dan een liggend Android poppetje krijg. Daarna naar factory terug maar inloggen gaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:06
Weet je zeker dat hij ongebruikt is? Het klinkt een beetje als de Android beveiliging waarbij er al een account gekoppeld is, en waarbij dus die gekoppelde account nu eerst moet inloggen voordat er een nieuw account gekoppeld kan worden

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
TheFes schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 15:34:
Weet je zeker dat hij ongebruikt is? Het klinkt een beetje als de Android beveiliging waarbij er al een account gekoppeld is, en waarbij dus die gekoppelde account nu eerst moet inloggen voordat er een nieuw account gekoppeld kan worden
Ja want alle kabels waren opgerold en dicht. Alles in het plastic nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
@babbi

Aan het begin van de setup, nadat je de remote of controller hebt geactiveerd. Krijg je dan niet een keuze met iets als "setup de shield met je telefoon" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Ja klopt. Dat je een code moet invoeren. En dan naar de site via het zelfde netwerk. Maar dat werkte ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
babbi schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 16:08:
Ja klopt. Dat je een code moet invoeren. En dan naar de site via het zelfde netwerk. Maar dat werkte ook niet.
Oke, via marktplaats gekocht vermoed ik ? Zo ja, dan moet we toch maar eens gaan denken het ding te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Ja precies. Maar ik heb geen idee hoe. Ik hoop dat jij het weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
babbi schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 16:27:
Ja precies. Maar ik heb geen idee hoe. Ik hoop dat jij het weet...
Met die shield zelf ben ik er niet bekend mee, met android in het algemeen wel. Ik zal later eens opzoek gaan en proberen je te helpen. Maar dan nog is het een risky iets om zomaar te doen. De kans is er dat je met niks eindigt natuurlijk.
Heb even wat andere dingen te doen, en dan ga ik wel even kijken of dit te doen is voor iemand die er niet bekend mee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
@babbi

Goed, ik raad je dit af om te doen als je ook maar enigszins twijfelt. Ik zou dan iemand zoeken die je er mee kan helpen thuis. Of je bent zoals mij, en doet dit direct. Ik houd altijd wel van een gokje. Zo heb ik al meerdere dingen gesloopt. Routers, cd branders. telefoons. Allemaal gebricked in no-time. Maar ook veel dingen daarna met succes.

Lees het topic eens door op xda, en vraag je af of je dit wilt proberen :)

Als je iets niet snapt, lees ik wel weer even mee.

https://forum.xda-develop...h-recovery-image-t3321404

In het kort. Je flashed er dan een recovery op die recenter is dan wat er nu op staat. Daar zal je wel op kunnen inloggen. en dan normaal de update's kunnen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Ik ga het morgen proberen, dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
babbi schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 18:11:
Ik ga het morgen proberen, dank je.
Succes ermee. Maar onthoud wel even, je doet dit op eigen risico! Geen idee wat de shield gekost heeft. Maar houd er rekening mee, een foutje. En je hebt een mooie plastic onderzetter. Onthoud dat even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Ja maak me niet bang zeg:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:51
Pure gok, maar heb je 2FA geactiveerd? Wellicht kan de oude shield hier nog niet mee om gaan. Je zou dan een app specifieke login kunnen proberen.
https://support.google.com/accounts/answer/185833?hl=en

Of evt een nieuw account maken en proberen, zodat je kan updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
I-King schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 23:11:
Pure gok, maar heb je 2FA geactiveerd? Wellicht kan de oude shield hier nog niet mee om gaan. Je zou dan een app specifieke login kunnen proberen.
https://support.google.com/accounts/answer/185833?hl=en

Of evt een nieuw account maken en proberen, zodat je kan updaten.
Helaas dat gaat ook niet.
Word er helemaal gek van zeg:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 18-09 10:24
Je zou dit eens kunnen proberen:

You can double-tap the home button and dismiss all the active applications; once you do that the launcher will come up without requiring you to login to a Google account or give them your phone number to create one.

En dan hopelijk de firmware upgraden en met je Google account inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• babbi
mathias82 schreef op zondag 8 maart 2020 @ 10:04:
Je zou dit eens kunnen proberen:

You can double-tap the home button and dismiss all the active applications; once you do that the launcher will come up without requiring you to login to a Google account or give them your phone number to create one.

En dan hopelijk de firmware upgraden en met je Google account inloggen
Kijk eens aan het werkt!! Updaten duurde ff naar de laatste versie maar bedankt. Flashen was niet nodig.
Pagina: 1