Ik heb een stuk ongebruikte oprit tussen de keuken en het achterste deel van de woonkamer. Theoretisch kan hier een auto staan, maar in de praktijk staat die elders op de oprit. Nu heb ik het idee om die ruimte te gebruiken voor een fietsenstalling. Twee muren staan er al, dus een extra wand en een dak en klaar is Kees. Voor het idee:

Wandje komt aan de voorkant, fietsen kunnen dan gewoon 'om de hoek' erin gezet worden. De maximale hoogte wordt bepaald door de 2 ramen, die moeten gewoon licht door blijven laten gaan. Hoog genoeg voor fietsen, je kan er niet staan.
Het wandje wordt twee douglaspalen op betonpoeren met zweeds rabat ertussen. De grote uitdaging is het dak. Ten eerste het afschot, van achter naar voor of van rechts naar links? Omdat het een laag gebouwtje wordt, leek het me wel handig om een deel van het dak omhoog te kunnen laten klappen zodat je een stuk naar binnen kan lopen. Maar wat is dan een handige constructie?
Concrete vragen die nog open staan:
-De ramen hebben vensterbanken, de dakcontructie daar gewoon onder maken en het water via het dak weg laten lopen of iets met goten maken?
-Dak deels opklabaar maken, wat voor constructie?
-Balken rechtstreeks aan de stenen muur monteren of met balkendragers?
-Afschot achter-->voor of rechts links (vooral een optische keuze)?

Wandje komt aan de voorkant, fietsen kunnen dan gewoon 'om de hoek' erin gezet worden. De maximale hoogte wordt bepaald door de 2 ramen, die moeten gewoon licht door blijven laten gaan. Hoog genoeg voor fietsen, je kan er niet staan.
Het wandje wordt twee douglaspalen op betonpoeren met zweeds rabat ertussen. De grote uitdaging is het dak. Ten eerste het afschot, van achter naar voor of van rechts naar links? Omdat het een laag gebouwtje wordt, leek het me wel handig om een deel van het dak omhoog te kunnen laten klappen zodat je een stuk naar binnen kan lopen. Maar wat is dan een handige constructie?
Concrete vragen die nog open staan:
-De ramen hebben vensterbanken, de dakcontructie daar gewoon onder maken en het water via het dak weg laten lopen of iets met goten maken?
-Dak deels opklabaar maken, wat voor constructie?
-Balken rechtstreeks aan de stenen muur monteren of met balkendragers?
-Afschot achter-->voor of rechts links (vooral een optische keuze)?