Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly44
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 26-06 11:29
Mijn vraag
Ik heb F1 2014 aangeschaft, het lijkt me een mooie game maar helaas krijg ik geen force feedback op mijn logitech momo stuur. Ik heb voor controler al een custom setup gemaakt. Als ik de Momo als controler selecteer, maakt de auto alleen toeren maar rijdt niet. Deze oplossing heb ik gelukkig al op het internet kunnen vinden. De FFB ontbreekt echter nog, ondanks dat deze optie geselecteerd is. Wie kan mij helpen ? Doet dit probleem zich ook voor bij recentere versies van dit spel?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Duo core E4500 processor
AMD Radeon 5450 grafische kaart.
Logitech Momo controller.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Vsync aangezet.
Frame rate verlaagt naar laagste instelling.
Naar het probleem op het internet gezocht: spaanstalig filmpje gevonden waarin heen en weer lijkt te worden geschakeld tussen keyboard en Momo. Dit heeft bij mij ook niet geholpen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:38
ik ben bang dat logitech de ondersteuning van de logitech momo al een tijdje heeft laten varen, ik kan nog herinneren dat ik er eentje had zon 15 jaar geleden.

Welke drivers heb je geinstalleerd voor de momo?, wellicht dat je kan zoeken op oudere driver versie van de logitech profiler.

en no offence maar Vsync en framerate heeft verder niets te maken met het ontbreken van je FFB
Dat de auto toeren maakt maar niet vooruit komt lijkt me dat je de auto dan in de versnelling moet zetten :P

edit
Lijkt er op dat ze toch nog wel wat ondersteuning geven
hier kun je de driver vinden https://support.logi.com/...cing-Force-Feedback-Wheel

[ Voor 27% gewijzigd door WeeDzi op 09-03-2020 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly44
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 26-06 11:29
Dat de auto, in de versnellingen, met toeren stilstaat is een bug die anderen ook hebben ondervonden. Dit is te verhelpen door niet voor de Momo controller te kiezen maar een custom set up te maken. Ik kon me ook niet voorstellen dat framerate of Vsync het probleem zou verhelpen, maar had dit op het web als mogelijke oplossing gelezen. Heb nu de nieuwe driver geïnstalleerd. Als het nu nog niet lukt geef ik het maar op en ga andere games proberen.