Onkyo receiver doet alleen 2.1 ??

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian81
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 20:03
Hallo,

Heb sinds kort een "retro" Onyo receiver (ht-r280)

Alleen heeft deze 2 speakergroepen eentje voor 2.1(voor evt. in een andere kamer) en een voor 5.1 zie foto ;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V68MdThIGDUDY5DAVySLIUWbXow=/800x/filters:strip_icc()/f/image/TK4p7RnJN5Ut3Vax7WRjqBzk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HdSR74uHGHSOIe_lE14KSXSjfzo=/f/image/P3LvkKUOGD8U3iZ3DEpm38PZ.jpg

Als ik de handleiding moet geloven zou ik mijn front speakers op groep A moeten aansluiten , en speakers B niet moeten selecteren.
Alleen als ik alleen groep A aan laat staan , heb ik geen front speakers (spraak e.d) zodra ik groep B erbij aanzet wel 2.1 (spraak) maar vervalt de dolby en DTS ? Dus ik heb of 2.1 of 5,1 (zonder spraak,DTS/Dolby)

Alle apparaten aangesloten via HDMI

Doe ik iets verkeerd of zie ik iets over het hoofd ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kladblokje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-10 09:36
Het is me niet helemaal duidelijk wat je uiteindelijk wilt bereiken, dus ik ga er even vanuit dat je alléén een 5.1 set wilt aansluiten:

Als je een 5.1 set aansluit op de A groep (7,8,9 in het plaatje) en op de receiver zelf alléén A aan hebt staan, zou je 5.1 geluid moeten krijgen, mits de geluidsbron ook daadwerkelijk 5.1 aanlevert (of als de receiver zelf een effect als multichannel stereo heeft).

Op de B groep (10 in het plaatje) hoef je dus niets aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian81
kladblokje schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 11:01:
Het is me niet helemaal duidelijk wat je uiteindelijk wilt bereiken, dus ik ga er even vanuit dat je alléén een 5.1 set wilt aansluiten:

Als je een 5.1 set aansluit op de A groep (7,8,9 in het plaatje) en op de receiver zelf alléén A aan hebt staan, zou je 5.1 geluid moeten krijgen, mits de geluidsbron ook daadwerkelijk 5.1 aanlevert (of als de receiver zelf een effect als multichannel stereo heeft).

Klopt zo heb ik hem dus ook aangesloten, en groep B uitstaan op receiver.
Alleen bij een DTS / DOLBY bron doen de front speakers het dan niet, pas als ik groep B erbij aanschakel , maar dan alleen 2.1 en vervalt de DTS / DOLBY ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian81
kladblokje schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 11:01:

Opgelost , center speaker zat niet lekker aangesloten , bedankt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:28

FeaR

In GoT we trust

Tyrian81 schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 13:06:
[...]
Opgelost , center speaker zat niet lekker aangesloten , bedankt :D
Dat verklaart niet waarom je in 5.1 geen geluid had uit de Front Left en Front Right en met Speakers B wel zoals je in de TS meldt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-10 10:57

Blokker_1999

Full steam ahead

Ik denk dat hij niet goed luisterde. Hij had wel geluid uit front, maar niet uit center en met 5.1 komt spraak van personen die centraal staan vooreerst uit die centrale speaker. Van zodra hij B inschakelde werd alles gedownmixed naar 2.1 en werd de spraak verdeeld over L en R waardoor hij de stemmen wel hoorde.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Pagina: 1