IPhone verkopen met gelijk oversteken: oplichting?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperCrisz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-05 17:08
Hoi,

Ik heb 2 iPhones (7 en een 8 editie)op marktplaats gezet met daarbij alleen de mogelijkheid tot ophalen. Nu krijg ik bij allebei de telefoons van 2 verschillende personen, die maar een paar dagen op marktplaats een account hebben, de vraag of het verstuurd kan worden naar Verenigd Koninkrijk. Ik kreeg argwaan omdat een van de iPhones voor veel te hoog werd geboden. Meer dan 2x de marktwaarde zo ongeveer. Ze geven aan dat ze voor de verzenden zullen betalen via Gelijk Oversteken service

Ik vertrouw dit zaakje niet, en wil graag de proef op de som nemen door net te doen alsof ik het verzend (uiteraard zal ik als ik het geld echt binnen heb, de telefoons gewoon versturen). Maar ik vroeg me af wat hier achter kan zitten, is dit een oplichtingstruc, en hoe werkt die dan?

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:53
Niet doen. Je vraag is al 100x voorgekomen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:53

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

De truc is dat Marktplaats van de koper een melding krijgt dat er helemaal geen iPhone in de doos zit. Marktplaats verzuimt om jou dan te vragen hoe dat kan want jij kan niet bewijzen dat de iPhone inderdaad verzonden is. Geld wordt dus automatisch teruggestort naar koper.

Bedenk me net; stel dat je een iPhone verkoopt met een pre-paid SIM-kaartje erin en "tijdelijk geconfigureerd". Dan kan je toch volledige "track my phone" aanzetten en volgen dat de telefoon daadwerkelijk bezorgd is op het adres. Dan heeft Marktplaats wel eens wat uit te leggen / uit te zoeken met een buitenlandse koper.

[ Voor 38% gewijzigd door MAX3400 op 07-03-2020 10:20 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Niet doen. Eerst zorgen dat het geld op je rekening staan door middel van een overboeking per bank of ophalen.

Zucht...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Arthion-nl
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 25-04 15:53
Bekijk eens het filmpje van Kassa en je ziet dat gelijk oversteken een wassen neus is.

De rollen zijn gewoon omgedraaid.. nu als verkoper ben je de lul i.p.v koper

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:02
Ze sturen je waarschijnlijk een nep bericht of email ( vragen dan eerst om je emailadres ) waaruit moet blijken dat zij geld naar je over hebben gemaakt.
Hoe precies in de details kom je pas achter als je met hun voorstel akkoord gaat.

@MAX3400 Met gelijk oversteken krijg je altijd het geld als de track&trace " afgeleverd " zegt te zijn.
Kun je natuurlijk nog je fantasie op loslaten dat ze wellicht een truc hebben om dit te saboteren...

Tevens zoals altijd, als iets te mooi is om waar te zijn, dan is dat het meestal ook ;)

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Wody
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-04 18:30
Vraag jezelf eens af: Waarom wil iemand iets kopen uit het buitenland in een andere taal wat voor diezelfde prijs of goedkoper in eigen land en eigen taal te verkrijgen is?

[ Voor 10% gewijzigd door Wody op 08-03-2020 05:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:14

St@m

@ Your Service

Ergens zal er wel iets niet kloppen, maar als het ECHT om gelijk oversteken gaat heb je als verkoper niets te vrezen. Koper heeft namelijk geen poot om op te staan.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:45
St@m schreef op zondag 8 maart 2020 @ 06:54:
Ergens zal er wel iets niet kloppen, maar als het ECHT om gelijk oversteken gaat heb je als verkoper niets te vrezen. Koper heeft namelijk geen poot om op te staan.
Zwets niet, er is al meermaals aangetoond dat gelijk oversteken van marktplaats schijnveiligheid biedt. Dit soort opmerkingen helpen écht niet. Vraag van TS is al in de eerste reactie beantwoord.

Memento mori

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 06:31
St@m schreef op zondag 8 maart 2020 @ 06:54:
Wat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Je schrijft zelf dat je het niet vertrouwd en wilt er toch op ingaan? 8)7
If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
MAX3400 schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 10:18:
De truc is dat Marktplaats van de koper een melding krijgt dat er helemaal geen iPhone in de doos zit. Marktplaats verzuimt om jou dan te vragen hoe dat kan want jij kan niet bewijzen dat de iPhone inderdaad verzonden is. Geld wordt dus automatisch teruggestort naar koper.

Bedenk me net; stel dat je een iPhone verkoopt met een pre-paid SIM-kaartje erin en "tijdelijk geconfigureerd". Dan kan je toch volledige "track my phone" aanzetten en volgen dat de telefoon daadwerkelijk bezorgd is op het adres. Dan heeft Marktplaats wel eens wat uit te leggen / uit te zoeken met een buitenlandse koper.
Bullshit! In de voorwaarden van gelijk oversteken staat dat je alleen hoeft aan te tonen dat je zending ontvangen is. Dit is waarom gelijk oversteken niet werkt.

Overigens vind ik dit heel erg naar driehoeksoplichting ruiken. (Ja, dat kan met gelijkoversteken service)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Bob-B190 schreef op zondag 8 maart 2020 @ 08:46:
[...]

Zwets niet, er is al meermaals aangetoond dat gelijk oversteken van marktplaats schijnveiligheid biedt. Dit soort opmerkingen helpen écht niet. Vraag van TS is al in de eerste reactie beantwoord.
Want? Als jij als verkoper een t&t kan overleggen is er niets aan de hand. Dus het advies aan jou is zwets niet. Het is schijnveiligheid voor de koper.
Wat?

[ Voor 12% gewijzigd door St@m op 08-03-2020 09:30 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
St@m schreef op zondag 8 maart 2020 @ 09:29:
[...]

Want? Als jij als verkoper een t&t kan overleggen is er niets aan de hand. Dus het advies aan jou is zwets niet. Het is schijnveiligheid voor de koper.
Met gelijkoversteken kun je driehoeksoplichting plegen... Volgens mij heeft iemand op Tweakers ook al eens meegemaakt dat je een nepbevestiging krijgt in de marktplaats chat.

@SuperCrisz Waarom überhaupt op Marktplaats? Ik heb daar werkelijk alleen slechte ervaringen mee. V&A werkt veel beter.

[ Voor 11% gewijzigd door hoi1234 op 08-03-2020 09:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

hoi1234 schreef op zondag 8 maart 2020 @ 09:32:
[...]

Met gelijkoversteken kun je driehoeksoplichting plegen...
Met gewoon overmaken ook..
Punt is gewoon dat als jij een t&t kan overleggen aan marktplaats waarin staat dat het pakket is afgeleverd, jij gewoon je centen krijgt.

Dat er iets niet klopt in dit hele verhaal kan ik het alleen maar mee eens zijn. Ik reageer ook op mensen die gelijk oversteken nog steeds niet snappen.

Een nepbevestiging heeft niets met gelijk oversteken te maken. Zolang je gewoon de transactieovereenkomst in de app aanhoudt weet je precies wat er wel of niet gebeurd.

[ Voor 57% gewijzigd door St@m op 08-03-2020 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
St@m schreef op zondag 8 maart 2020 @ 09:34:
[...]

Met gewoon overmaken ook..
Marktplaats heeft hun systeem gewoon kreupel geïmplementeerd. Ze beweren dat het alles is, maar dat is niet zo. Ik wou alleen waarschuwen dat ondanks gelijkoversteken een driehoeksscam mogelijk is. Dat zouden veel niet direct bedenken en daarom is het zo gevaarlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowSnake
St@m schreef op zondag 8 maart 2020 @ 09:29:
[...]

[...]

Wat?
En wat is een T&T waard als koper claimt een baksteen te hebben ontvangen en dus verkoper beticht van oplichting?

Hoe wil je als verkoper bewijzen dat koper wel degelijk een telefoon heeft ontvangen, zonder een scenario als die van @MAX3400 aan te halen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@SuperCrisz Het is wel frappant dat wanneer je een iPhone, iPad op MP zet er al;tijd zulke reacties komen.
Engelstalig, en vaak bied men de vraagprijs of zelfs meer. dan moeten er toch bellen gaan rinkelen. alle info is gewoon op de site van MP te vinden, mbt betalen en veilig handelen https://www.marktplaats.n...-succesvol/index.dot.html. Maar ik zou het risico niet lopen. lekker binnen NL en liefst ophalen en cash a/d deur als je dit platform wilt gebruiken. bij verzenden eerst betaling op je rekening(daadwerkelijk, en niet foto van overboeking door koper) en verzenden op kosten en risico van koper.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

FlowSnake schreef op zondag 8 maart 2020 @ 09:38:
[...]

En wat is een T&T waard als koper claimt een baksteen te hebben ontvangen en dus verkoper beticht van oplichting?

Hoe wil je als verkoper bewijzen dat koper wel degelijk een telefoon heeft ontvangen, zonder een scenario als die van @MAX3400 aan te halen?
Dat zijn niet de voorwaarden van gelijk oversteken. Jij begrijpt het dus niet.
Nogmaals: als VERKOPER kun je alles opsturen wat je maar wilt, als de t&t aangeeft dat het is afgeleverd krijg je je geld. Als KOPER heeft het geen enkele meerwaarde. De TS is in dit geval de VERKOPER.

En als de koper aangifte doet van iets wat hij claimt niet te hebben ontvangen gebeurd er sowieso helemaal niets. Er is geen enkele agent die hier werk van maakt. En dan nog, het heeft geen drol met gelijk oversteken te maken.

[ Voor 14% gewijzigd door St@m op 08-03-2020 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
St@m schreef op zondag 8 maart 2020 @ 09:41:
[...]

Dat zijn niet de voorwaarden van gelijk oversteken. Jij begrijpt het dus niet.
Nogmaals: als VERKOPER kun je alles opsturen wat je maar wilt, als de t&t aangeeft dat het is afgeleverd krijg je je geld. Als KOPER heeft het geen enkele meerwaarde. De TS is in dit geval de VERKOPER.
En als de koper nou eens aangifte doet? Of heeft dat geen zin, omdat jij je aan je overeenkomst hebt voldaan (ondanks dat je een baksteen verzonden zou hebben)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

hoi1234 schreef op zondag 8 maart 2020 @ 09:44:
[...]

En als de koper nou eens aangifte doet? Of heeft dat geen zin, omdat jij je aan je overeenkomst hebt voldaan (ondanks dat je een baksteen verzonden zou hebben)?
Ja en dan.. dat heeft toch niets met gelijk oversteken te maken? Een koper kan toch net zo goed aangifte doen als er via een bankoverschrijving is betaald :? Ik begrijp niet helemaal welke kant jullie nu aan het opbewegen zijn.

Als wij nu iets overeenkomen op marktplaats en ik verstuur jou een doos met een baksteen en jij verwacht iets anders.
Of je nou hebt betaald met:

Gelijk oversteken
Een bankoverschrijving
Rembours
De betaalmethode van marktplaats
PayPal

Je geld ben je kwijt. Al ben in bij de laatste niet helemaal zeker.

Je kan altijd aangifte doen, succes daarmee. Iedere oplichter weet dat daar helemaal niets mee gebeurd. De enige zekerheid die je hebt als KOPER is het ophalen.

Dus om maar weer on topic te gaan: TS kan rustig een overeenkomst sluiten, als verkoper kan er niet zo heel veel misgaan. Behalve dan een eventuele driehoeksoplichting. Maar die kans acht ik niet echt waarschijnlijk. En dan nog zal er aangifte gedaan moeten worden, moet de politie maar tijd hebben (hebben ze niet).

Waarschijnlijk zul je worden overtuigd met valse betaalbewijzen en screenshots van de gelijk oversteken mogelijkheid. Voor iemand die een beetje oplet is dat makkelijk te zien.

[ Voor 51% gewijzigd door St@m op 08-03-2020 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
St@m schreef op zondag 8 maart 2020 @ 09:48:
[...]

Ja en dan.. dat heeft toch niets met gelijk oversteken te maken? Een koper kan toch net zo goed aangifte doen als er via een bankoverschrijving is betaald :? Ik begrijp niet helemaal welke kant jullie nu aan het opbewegen zijn.

Als wij nu iets overeenkomen op marktplaats en ik verstuur jou een doos met een baksteen en jij verwacht iets anders.
Of je nou hebt betaald met:

Gelijk oversteken
Een bankoverschrijving
Rembours
De betaalmethode van marktplaats
PayPal

Je geld ben je kwijt. Al ben in bij de laatste niet helemaal zeker.

Je kan altijd aangifte doen, succes daarmee.
Ik zie wat je probeert te doen.

Je tracht aan te kaarten dat GOS net zo fraude gevoelig is als elke andere wijze door tegen diegenen die waarschuwen voor GOS de smartass uit te willen hangen.

Prima, maar dit voegt dus niets toe. Het bestaan van GOS verandert niets aan de fraudegevoeligheid van alle klassieke handelswijzen, en TS had het puur over GOS.

Antwoord is dus dat GOS niet vrij is van fraude, en GOS geen scheinveiligheid oplevert voor verkoper zoals jij aankaartte. Sterker nog, je spreekt jezelf hierin tegen gezien het dus, net als elke andere vorm van handelen, net zo fraudegevoelig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-05 19:38

Theo

moederbord

Dit is een tijdje geleden ook langs gekomen. De truck die ze dan uithalen is dat ze je telefoonnummer vragen. Hierop krijg je dan een sms met als afzender Marktplaats dat de betaling van de koper is ontvangen, en dat de status in het berichtenvenster op Marktplaats blijft staan op 'Wacht op betaling van koper' totdat de koop is afgerond.Jij denkt dat er betaald is en stuur je de gsm op. In werkelijkheid heb je een nep-sms gekregen (sms-spoofing); is er niet betaald en ben je opgelicht.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

FlowSnake schreef op zondag 8 maart 2020 @ 09:59:
[...]

Ik zie wat je probeert te doen.

Je tracht aan te kaarten dat GOS net zo fraude gevoelig is als elke andere wijze door tegen diegenen die waarschuwen voor GOS de smartass uit te willen hangen.

Prima, maar dit voegt dus niets toe. Het bestaan van GOS verandert niets aan de fraudegevoeligheid van alle klassieke handelswijzen, en TS had het puur over GOS.

Antwoord is dus dat GOS niet vrij is van fraude, en GOS geen scheinveiligheid oplevert voor verkoper zoals jij aankaartte. Sterker nog, je spreekt jezelf hierin tegen gezien het dus, net als elke andere vorm van handelen, net zo fraudegevoelig is.
Begrijp je het nou echt niet? TS is de VERKOPER, er kan hem niets gebeuren. Maar goed, duidelijker dan ik heb uitgelegd kan ik het niet uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12:22
Ik heb afgezien van het verkopen van mijn Galaxy S8+ via Marktplaats (Ik krijg vrijdag de Galaxy S20 Ultra). Ik kreeg berichten uit Nigeria en eentje Frankrijk of ik het wilde opsturen en ze het geld zouden over maken. De uit Nigeria vertelde mij dat mijn Galaxy S8+ voor een onderzoek laboratorium zou gebruikt gasn worden en die in Frankrijk zocht voor zijn dochter allemaal onzin verhalen. Dat is pas echt oplichting en ik doe nooit aan opsturen enkel ophalen en contant geld en die even in de lucht houden. Ik heb in het verleden 4 keer. verkocht via Marktplaats en is goed gegaan geen nare gevolgen en steeds contant gekregen. Ik doe ook nooit aan vooruit betalen of via een app overmaken dat kan oplichting zijn.

Op mijn Core i7 €180
42 inch €250,-
Galaxy S6 Edge Plus €330,-
27 inch 1080p €150,-

Ik mocht van de verkoper altijd het geld even na controleren om in de lucht te houden

[ Voor 25% gewijzigd door Van der Berg op 08-03-2020 10:22 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moeftie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-04 15:48
Afgezien van opgelicht worden door de koper met nep betaling, kan het pakket kwijt raken tijdens verzenden. Dan ben je als verkoper je geld en GSM kwijt. Want niet geleverd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:24

Blokker_1999

Full steam ahead

regel 1: van zodra je zelf twijfelt, ga dan niet verder. Probeer niet om van anderen bevestiging te krijgen dat het wel goed zal gaan omdat het geld zo mooi is. Gewoonweg niet doen. En als iets te mooi is om waar te zijn, dan is het dan bijna altijd ook. If it walks like a duck and talks like a duck, it must be a duck.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlowSnake
St@m schreef op zondag 8 maart 2020 @ 10:04:
[...]

Begrijp je het nou echt niet? TS is de VERKOPER, er kan hem niets gebeuren. Maar goed, duidelijker dan ik heb uitgelegd kan ik het niet uitleggen.
Je wordt steeds grappiger.

Ja, TS is de verkoper. Waaruit blijkt dat ik dat niet begrijp? Volgens mij begrijp je het hele verhaal zelf niet helemaal. Al vanaf je eerste post meldt je dat de koper geen poot om op te staan heeft, terwijl vrijwel het omgekeerde de realiteit is (al dan niet 50/50).

Resumé;

Probleem is een vage aanbieding op TS' WTS add op marktplaats middels GOS, die kansloos is.

Of koper triggert GOS in een proof of payment middels een spoofing sms, waardoor TS iets opstuurt zonder dat er betaald is.

Of koper meldt een baksteen ontvangen te hebben, waarna ongeacht TS middels GOS het geld heeft ontvangen, zeker weten wordt benaderd om dat geld linea recta terug te storten.

That's all there is to it. De onzin die jij aanhaalt omtrent alle andere methodieken doen er niet toe. Het enige advies aan TS is;

Don't ffing do it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-04 08:47

Liveshort

Certified Crazy Person

St@m schreef op zondag 8 maart 2020 @ 10:04:
[...]

Sorry hoor, maar waarom ga je hier zo met vol gestrekt been in? Puur logisch bekeken is het toch uitermate vreemd dat dit soort biedingen via marktplaats worden geplaatst? Die telefoon is voor hen sowieso goedkoper in eigen land te krijgen, dus het is totaal onlogisch om daarvoor een Nederlandse verkoper te benaderen. Heel erg leuk dat je uitlegt dat je in principe in je recht staat, maar jij snapt ook wel dat dit zaakje stinkt. Als je goed oplet hoeft er strikt genomen niets mis te gaan, maar getuige de ervaringen hier lijkt het me duidelijk dat het het gezeik niet waard is.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-05 19:20
Een appleproduct via marktplaats verkopen is vragen om gedoe. Ebay is dan een betere keus.
Populaire producten zijn op marktplaats een magneet voor oplichters.
Wanneer iemand het wel cash komt ophalen, pas dan nog op voor vals geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Mathijs schreef op zondag 8 maart 2020 @ 14:45:
Een appleproduct via marktplaats verkopen is vragen om gedoe. Ebay is dan een betere keus.
Populaire producten zijn op marktplaats een magneet voor oplichters.
Wanneer iemand het wel cash komt ophalen, pas dan nog op voor vals geld.
Ook niet, want eBay-Paypal geeft zgn kopersbescherming. Daar wordt gretig misbruik van gemaakt, waardoor de koper de pineut is.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

*knip* Reageren doen we op de discussie, niet op de man.

[ Voor 96% gewijzigd door Yorinn op 09-03-2020 17:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mathijs
  • Laatst online: 01-05 19:20
Hackus schreef op zondag 8 maart 2020 @ 14:50:
[...]

Ook niet, want eBay-Paypal geeft zgn kopersbescherming. Daar wordt gretig misbruik van gemaakt, waardoor de koper de pineut is.
Ik heb vrij veel via Ebay gedaan en vrijwel nooit last gehad met transacties. Wat er wel voor minder leuks op mijn pad kwam werd door Ebay goed opgelost. Ik heb wel 100% positieve feedback met een lange historie, dus dat zal daarbij ook wel geholpen hebben.

Bij Marktplaats daarentegen heb ik met ieder product dat ik aanbied wel irritatie met onzinbiedingen, lui die niet op komen dagen terwijl ik tijd vrijgemaakt heb, oplichters die zich aan me proberen te verrijken, etc...

[ Voor 8% gewijzigd door Mathijs op 08-03-2020 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
*knip* Reageren doen we op de discussie, niet op de man.

[ Voor 89% gewijzigd door Yorinn op 09-03-2020 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-05 16:46
NIET DOEN!!!!!

Er zijn op dit moment oplichters actief die zogenaamd betalen voor iets zodat je het naar de UK gaat opsturen maar het is allemaal nep. Het schijnt een hele bende te zijn die mensen op licht, ook postnl heeft meldingen ontvangen van mensen die hun pakketje proberen tegen te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 361276

Waarom zou iemand een product in het buitenland gaan kopen wat in eigen land makkelijk te krijgen is voor minder? Dat is natuurlijk foute boel, beste is gewoon niet op ingaan. Tip voor contant geld voor vrijwel niks kan je een UV lampje kopen waarmee je weer een extra echtheidskenmerk van briefgeld kan controleren voordeel je kan veel briefgeld in korte tijd controleren, zorg ook voor een eigen briefje van 50 bijvoorbeeld dan kan je makkelijker kleur verschil zien.

Mocht je veel dure spullen verkopen spreek dan ook niet thuis af, ik heb een keer bezoek gekregen voor een apple product en toen kreeg ik twee mannen aan de deur en had ik bijna een thuisoverval te pakken, dat was ook gelijk de reden dat ik alleen nog maar via Postnl zaken doe of bij me werk afspreek maar zeker niet meer thuis ( zie ook mijn reviews laatste zijn allemaal verzonden.)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erwin
  • Laatst online: 08-05 20:10
Mocht je het wel doen deel natuurlijk even je ervaringen met ons!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

mugenmarco schreef op zondag 8 maart 2020 @ 19:36:
Er zijn op dit moment oplichters actief die zogenaamd betalen voor iets zodat je het naar de UK gaat opsturen maar het is allemaal nep.
Betekent "dit moment" de afgelopen 20 jaar? :P

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
bwerg schreef op zondag 8 maart 2020 @ 23:53:
[...]

Betekent "dit moment" de afgelopen 20 jaar? :P
Ik heb ook weleens (geloof ergens in julil/augustus) bericht gehad van een koper uit de UK. Ging toen om een Medion laptop. Marktplaats heeft een groter bereik dan Tweakers, maar het is gewoon niet leuk meer, hoeveel oplichters er op Marktplaats zitten en dan zwijg ik nog over mensen die niks meer van zich laten horen of niet serieus kunnen bieden.

Het is echt niks nieuws dus. M'n ouders hebben ook weleens wat verkocht en dan kwam er niemand opdagen of werd er een prijs overeengekomen en vervolgens nog onderhandeld bij ophalen. Is ook al weer jaren geleden.
mugenmarco schreef op zondag 8 maart 2020 @ 19:36:
NIET DOEN!!!!!

Er zijn op dit moment oplichters actief die zogenaamd betalen voor iets zodat je het naar de UK gaat opsturen maar het is allemaal nep. Het schijnt een hele bende te zijn die mensen op licht, ook postnl heeft meldingen ontvangen van mensen die hun pakketje proberen tegen te houden.
Zolang je wacht tot het geld is bijgeschreven (dus geen reservering), komt het vaak wel goed. Dat geldt dan uiteraard alleen voor NL/BE. Volgens mij ben je dan ook redelijk safe voor bijvb. ongedekte cheques. Ik heb het ooit aan een medewerker van de ING gevraagd en die zei, dat bijgeschreven eigenlijk altijd betekent dat het ook op jouw rekening blijft.

[ Voor 34% gewijzigd door hoi1234 op 09-03-2020 07:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:41
FlowSnake schreef op zondag 8 maart 2020 @ 12:02:
[...]

Je wordt steeds grappiger.

Ja, TS is de verkoper. Waaruit blijkt dat ik dat niet begrijp? Volgens mij begrijp je het hele verhaal zelf niet helemaal. Al vanaf je eerste post meldt je dat de koper geen poot om op te staan heeft, terwijl vrijwel het omgekeerde de realiteit is (al dan niet 50/50).

Resumé;

Probleem is een vage aanbieding op TS' WTS add op marktplaats middels GOS, die kansloos is.

Of koper triggert GOS in een proof of payment middels een spoofing sms, waardoor TS iets opstuurt zonder dat er betaald is.

Of koper meldt een baksteen ontvangen te hebben, waarna ongeacht TS middels GOS het geld heeft ontvangen, zeker weten wordt benaderd om dat geld linea recta terug te storten.

That's all there is to it. De onzin die jij aanhaalt omtrent alle andere methodieken doen er niet toe. Het enige advies aan TS is;

Don't ffing do it.
Oplichting kan in alle vormen en maten. Maar via de marktplaats app krijg je duidelijk te zien wanneer het veilig is om iets op te. En is er iets aangekomen dan krijg je je geld.

Ja ook als er een baksteen. Of gewoon een lege doos.

Je moet alleen wel even opletten. En ja het zijn oplichters. En zullen met gelijk oversteken iets proberen. Maar in elke vorm van handelen zit een risico tot oplichting. Dat is met elke vorm van betaling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-05 22:29
Uit Engeland e.d. negeer ik standaard.
De laatste tijd heb ik het echter wel een aantal keren uit België gehad valt me op, met name met e-tickets: iDEAL e.d. werkt niet, dus ze kunnen het alleen overmaken, sturen een screenshot van de betaling (welke dus vals blijkt te zijn) en beginnen een half uur later heel hard te roepen dat ze het gevoel hebben opgelicht te worden omdat ze nog niets ontvangen hebben. Tsja, ik wacht totdat het geld op m'n rekening staat. Bij een aantal wacht ik al een aantal weken/maanden....
Pagina: 1