Toon posts:

Nieuw CPU nodig, help!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een goedkoop pc destijds gekocht. Ik wil hierop kunnen gamen. Hiervoor heb ik een wat krachtiger CPU nodig. Alleen weet ik niet wat voor soort CPU ik moet kopen, omdat ik niet weet welke CPU past in mijn moederbord & voorzien kan worden van het juiste stroom/watt.

Ik game voornamelijk iOS / Android spellen maar ik maak gebruik van BlueStacks emulator. De spellen lopen heel erg vast helaas :(
Ik wil dit soort spellen makkelijk kunnen spelen. Het zijn geen triple A spelen, moet lukken op zo een pc'tje toch?

Mijn budget is rond de 200 euro.

Mijn PC: Fujitsu Futro S920
Huidige CPU: AMD GX-415ga / 2GB
Socket: FT3 (769-BGA)

Edit: Ik heb 4gb RAM in de pc momenteel zitten. Ik kan deze ook uitbreiden indien dat nodig is.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2020 10:04 ]

Alle reacties

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-01 16:17

thorgal21

Forum Noob

De processor in deze computer kan je niet (eenvoudig) vervangen, deze zit vast gesoldeerd.

Verwijderd

Topicstarter
thorgal21 schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 10:05:
De processor in deze computer kan je niet (eenvoudig) vervangen, deze zit vast gesoldeerd.
Oh dat wist ik niet.

Denk je dat een computer winkel dit wel zou kunnen doen? Of is dit niet te adviseren?

Of kan ik een nieuw moederbord kopen + nieuw CPU ? Het is een soort thinclient, dus ik weet niet of ik zo een moederbord ergens makkelijk kan vinden.

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-01 16:17

thorgal21

Forum Noob

Ik zou het niet adviseren om hier aan te knutselen. Dan kan je beter hier op V&A een tweedehands computer uitzoeken voor 200 EUR.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Dit is gewoon een langzame PC en je kunt er niet een snelle PC van maken.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

Topicstarter
thorgal21 schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 10:09:
Ik zou het niet adviseren om hier aan te knutselen. Dan kan je beter hier op V&A een tweedehands computer uitzoeken voor 200 EUR.
-The_Mask- schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 10:09:
Dit is gewoon een langzame PC en je kunt er niet een snelle PC van maken.
Wat voor PC zouden jullie mij adviseren te kopen? En waar zou ik op moeten letten?

Het liefst heb ik een kleine pc en geen grote kast. Eentje die stil is.

• -The_Mask-
  • Niet online
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 3 3200G Boxed€ 91,-€ 91,-
1BarebonesASRock DeskMini A300€ 142,-€ 142,-
1Geheugen internG.Skill Ripjaws F4-3000C16D-16GRS€ 82,50€ 82,50
1Solid state drivesAdata Ultimate SU630 240GB€ 39,49€ 39,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 354,99

Zoiets bijvoorbeeld.

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

Topicstarter
-The_Mask- schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 10:17:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 3 2200G Boxed€ 92,-€ 92,-
1BarebonesASRock DeskMini A300€ 142,-€ 142,-
1Geheugen internG.Skill Ripjaws F4-3000C16D-16GRS€ 82,50€ 82,50
1Solid state drivesAdata Ultimate SU630 240GB€ 39,49€ 39,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 355,99

Zoiets bijvoorbeeld.
Kan ik zeker zijn dat de spellen niet gaan vastlopen die gespeeld word met Bluestacks?

• -The_Mask-
  • Niet online
Vastlopen heeft niks te maken met het niet snel genoeg zijn van de PC, dat duidt op een probleem. Hardware of software probleem. Een te langzame PC zorgt er voor dat het niet vloeiend loopt.

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

Topicstarter
-The_Mask- schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 10:20:
Vastlopen heeft niks te maken met het niet snel genoeg zijn van de PC, dat duidt op een probleem. Hardware of software probleem. Een te langzame PC zorgt er voor dat het niet vloeiend loopt.
Wel zonde. Ik had een SSD gekocht en een clean Windows 10 installatie uitgevoerd.

Op internet zie ik vele mensen gamen zonder hapering.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een laptop met de volgende specs maar daar hapert het spel ook enorm:

i5 - 3000 @ 2,3ghz
8gb RAM
Windows 10 Home - 64bit

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Nibbz

Postmaster General

heb je alle benodigde drivers geïnstalleerd (mobo, gpu?) nadat je een clean win10 install hebt gedaan?

13:37

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:10
Verwijderd schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 11:07:
Ik heb een laptop met de volgende specs maar daar hapert het spel ook enorm:

i5 - 3000 @ 2,3ghz
8gb RAM
Windows 10 Home - 64bit
Misschien moet je eerst eens uit gaan zoeken waarom de handel vastloopt.
Te weinig CPU/GPU power? Loopt je Ram vol? Of ligt het gewoon aan de game zelf. Heb je het ook met andere games, of alleen deze?

Een nieuwe pc wil niet altijd zeggen dat je problemen oplossen.

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:13
Bluestacks is best zwaar qua games emuleren. Zeker met een beperkte/trage CPU ga je gewoon tegen trage android games aanlopen.

Verwijderd

Topicstarter
Nibbz schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 11:11:
heb je alle benodigde drivers geïnstalleerd (mobo, gpu?) nadat je een clean win10 install hebt gedaan?
Alles is up to date. Ik heb het ook op een gaming laptop geprobeerd met zware specs en zelfs daar hapert de games die via BlueStacks worden gespeeld.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:53

Thomg

Aww yiss

Ik had zelfs last van haperingen met een 5820K, pas na een upgrade naar een 3900X heb ik er nauwelijks last meer van.
Voor emulators wil je gewoon een stevige all-round pc hebben (muv GPU), nee... niet 3900X tier... maar een 3600 zou ik eigenlijk als een minimum beschouwen als je echt af wilt zijn van haperingen.

Ik kan mezelf niet zo vinden in het advies van The_Mask, een 3200G is imo niet toereikend voor emulators als je blijkbaar "een zware gaming laptop heeft haperingen" als niet goed genoeg beschouwd. Maarja, je budget is er ook niet naar...

Dus, nog even samenvattend.
Je zegt hier het volgende:
Verwijderd schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 09:58:
Ik game voornamelijk iOS / Android spellen maar ik maak gebruik van BlueStacks emulator. De spellen lopen heel erg vast helaas :(
Ik wil dit soort spellen makkelijk kunnen spelen. Het zijn geen triple A spelen, moet lukken op zo een pc'tje toch?
Realiseer je aub dat een android spel in een emulator rap zwaarder is dan een triple-a spel als je de gpu buiten beschouwing laat. Emulators zijn zwaar.

Dan moet je jezelf afvragen wat je nou precies wilt bereiken.
Wil je puur dat crashes verholpen worden?
Lees de replies in het topic, er gaat iets niet goed op de PC. Ik wil hierbij wel noteren dat 4GB wel erg weinig is voor emu's.
Wil je ook betere performance voor het budget dat je neerzette?
Dan kan je beter het advies van The_Mask overnemen, de hele pc moet geüpgraded worden.
Wil je gewoon af zijn van framedrops en lag?
Dan moet je toch helaas je budget verhogen en denken aan een 3600 PC of een equivalent 2dehands.

[ Voor 80% gewijzigd door Thomg op 07-03-2020 12:29 ]

Pagina: 1