Toon posts:

2x Realtek is nog go?

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ben ff een server in mekaar aan het knutselen en er moeten 2x realtek 100mbit in (8139).
Nu krijg ik 1 kaart wel geinstalleerd en de andere niet?
Op een andere pc heb ook nog zo'n kaart en die werkt automatisch door win2k geinstalleerd maar bij deze kan ie geen drivers vinden?
Hij pakt zelfs de drivers van realtek zelf niet?>

Verwijderd

Welk OS draait op de server in kwestie?

Verwijderd

Topicstarter
win2k

Verwijderd

Ik heb geen ervaring met twee Realtek kaarten in een systeem. Win2k heeft mijn RT8139 gewoon automatisch correct geinstalleerd, met de driver van microsoft.

Twee identieke 3Com kaarten in het system was ook geen enkel probleem.

Heb je de driver download van WindowsUpdate al geprobeerd? Zo heb ik een keer een S3 Savage4 aan de gang gekregen die het met geen enkele driver wilde doen...

Verwijderd

Topicstarter
Winupdate helpt niet :(
Ik heb ook al geprobeerd om de kaart bij systeem eruit te gooien en dan opnieuw te booten.
Hij start dan gewoon op en zegt dattie em zit te installeren? en ondertussen komt er ook nog een scherm om te zoeken naar drivers :?
Echt vaag gewoon.

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-08 09:39

4POX

Everybody is wired

Ik heb altijd bij iedereen dikke moeite om twee realteks in een machine goed te laten werken..

Bij 1 iemand is het gelukt.. Maar dat was op een vrij modern moederbord.. Maar het heeft vrij veel moeite gekost..

Ik werk nu met 3com's en intels en die krengen worden meteen gepakt en ze werken dan ook nog eens zonder problemen

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die realtek eruit geknikkerd en er maar een 3com 100mbit kaart in gedaan.
Het werkt allemaal prima maar,

Ik gebruik de realtek voor het internet (is met de modem verbonden)
En de 3com is voor het interne netwerk.
Wanneer ik ook maar een ip invul en op ok klik is het daarnaar weer verdwenen?
Hoe is dit in godsnaam mogelijk.

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 16:51

Erikie

www.erikie.nl

2 realteks is wel te doen, maar dan moet je in je bios je irq's en dma's per pci slot wijzigen.. wat ook helpt, 1 isa realtek en 1 pci realtek. voor de rest ik niet weet, want ik ben er mee gekapt..
:)

traktor scratch!

Verwijderd

Wat voor moederbord heb je ? Ik had een Asus en die zat te kloten met irq's enzo waardoor er maar 1 netwerkkaart het maar deed. toen hem ik hem een slotje lager gedaan en deed hij het goed .

Verwijderd

Topicstarter
Voor die 2 realtek had ik ook een vrij modern moederbord namelijk een MSI K7Turbo met een TB1333

• Pastinakel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-08 21:35

Pastinakel

Zwammen en kwazoedels

Op zaterdag 04 augustus 2001 13:19 schreef Erikie het volgende:
2 realteks is wel te doen, maar dan moet je in je bios je irq's en dma's per pci slot wijzigen.. wat ook helpt, 1 isa realtek en 1 pci realtek. voor de rest ik niet weet, want ik ben er mee gekapt..
:)
Op deze manier werken twee RT's bij mij ook prima. Twee RT's, allebei ISA is me op een 486 ook wel eens gelukt (geen W2K maar GNatBox, tijdje geleden).

Ik kan je niet helpen. De frutsel is warrig en niet knopig. Bovendien heb ik maar één kant | Scrobblernakel

Verwijderd

Heb hier in mijn w98 machine 2 realtek 8139 PCI kaarten zitten. Eerst de eerste er in gestoken geinstalleerd en geconfigt. Daarna de tweede er bij gezet. Deze geinst en geconf. deed het in 1 keer perfect.

Doen het perfect en makkelijk te installeren.

-- edit --
Is een K6-2 300 met een GA-5AX mobo.. dus... :7

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:24

ThaHandy

Discovery Channel

die van mij krijg ik alleen aan de praat als ik win install zonder die kaart er in en daarna die kaart er in zetten en intallen

btw hoe heet die nic driver?
Realtek RTL8139(A/B/C/D/8130) PCI Fast Ethetnet
en ik het nog een andere 8139 (een heel klijn pruts kaartje)
Realtek RTL8139(C/D) ofzo

Verwijderd

Topicstarter
bah ik heb er gewoon spijt van dat ik die krengen heb gekocht.
Alleen werken ze perfect maar je moet er niet 2 of meer in een pc laten zetten.
Naja ik heb nu alles aardig geconfigureerd met dus 1x realtek en 1x 3com.

ff wat anders...
Ik heb nog op een andere computer op het netwerk waar DHCP in ingeschakeld :?
Hoe schakel je dit uit in Win2k want ik wil gewoon zelf een ip toekennen.

Verwijderd

Ik weet niet hoe je dit moet verhelpen, maar ik had zelfs 3 netwerkkaarten in mijn w2k server zitten, en dat draaide perfect, en ja alledrie waren het realtek 8139 kaarten.

Verwijderd

Raar allemaal, in mijn machine zitten 2 Realtek 100/10 Mbit kaartjes. Allebei PCI, op een Asus K7V. Machine uit, kaartjes in een willekeurig PCI slot gegooid waar ik nog plaats had, machine aan. Niets in BIOS aangepast ofzo. Windows 2K herkende ze keurig, en dat werk hier al een jaar perfect...
Overigens maken ook Win 98 (gebruik ik nog voor een paar games) en Linux (RedHat 7.1) er geen probleem van...
Pagina: 1