Brother printer gaat steeds offline

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Topicstarter
Een klant heeft een brother printer van een aantal jaar oud (typenummer heb ik nu niet)
Aangesloten op een win10 PC met USB kabel en draadloos wifi
ook een laptop maakt verbinding via wifi

Ze klagen dat hij vaak offline gaat, dan kom ik en vaak doet hij het weer, of ik zet hem naar online of ik installeer de driver weer en is het even opgelost.
Maar het is irritant voor deze oudere mensen, en ik heb ook geen zin om elke keer "onder garantie" te komen.

Iemand een idee?

en maakt het veel uit dat de pc zowel bedraad als via wifi verbonden is? usb is een stuk sneller

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Niet langsgaan maar direct met Teamviewer even meekijken. :)
Pinin schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 08:59:
en maakt het veel uit dat de pc zowel bedraad als via wifi verbonden is? usb is een stuk sneller
En met bedraad bedoel jij dus USB? Want ik denk dan aan netwerk. Is hij niet bedraad aan het netwerk te hangen?

Overigens kan het ook de print spooler zijn die stop. Je moet dus ook even in de event logs van de PC kijken of daar wellicht een fout voorbij komt.

[ Voor 88% gewijzigd door Room42 op 07-03-2020 09:03 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
ja, dat kan, maar geen vaste oplossing

bedraad is idd USB, ik zal ook in eventlog kijken

[ Voor 41% gewijzigd door Pinin op 07-03-2020 09:08 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Pinin schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 09:07:
ja, dat kan, maar geen vaste oplossing
Wat is geen vaste oplossing? :? Dat je direct met Teamviewer meekijkt betekent dat je het probleem op heterdaad kunt betrappen en dus op kan lossen. Wel een beetje constructief denken, hè. ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Ik heb ook een Brother, HL2135w, en heb precies hetzelfde probleem.

De oplossing was uiteindelijk om het ding een fixed IP te geven. Alle andere oplossingen werken gewoon neit, verschillende netwerken en routers, verschillende OSen (windows, mac, android mobile printing)

p.s. als je de power/status knop op een Brother printer ingedrukt houdt voor x seconden (5 geloof ik) dan print hij een statuspagina. In mijn geval gaf hij dan altijd aan wifi: not connected maar wel een IP adres, en de naam van het wifi netwerk... verbindingserror dus.

Het lijkt erop dat er iets niet goed gaat met de IP lease op een gegeven moment. Meestal hielp uit en aan weer even maar wel erg irritant.

Fixed IP, is mijn advies.

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 07-03-2020 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Room42 schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 09:10:
[...]

Wat is geen vaste oplossing? :? Dat je direct met Teamviewer meekijkt betekent dat je het probleem op heterdaad kunt betrappen en dus op kan lossen. Wel een beetje constructief denken, hè. ;)
Ja was dat maar waar, soms na een week, soms na een dag er is geen pijl op te trekken

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Anoniem: 472287 schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 09:11:
Ik heb ook een Brother, HL2135w, en heb precies hetzelfde probleem.

De oplossing was uiteindelijk om het ding een fixed IP te geven. Alle andere oplossingen werken gewoon neit, verschillende netwerken en routers, verschillende OSen (windows, mac, android mobile printing)

p.s. als je de power/status knop op een Brother printer ingedrukt houdt voor x seconden (5 geloof ik) dan print hij een statuspagina. In mijn geval gaf hij dan altijd aan wifi: not connected maar wel een IP adres, en de naam van het wifi netwerk... verbindingserror dus.

Het lijkt erop dat er iets niet goed gaat met de IP lease op een gegeven moment. Meestal hielp uit en aan weer even maar wel erg irritant.

Fixed IP, is mijn advies.
Ga ik proberen, maar ik weet al bijna zeker dat ik dit op fixed (op de printer) heb gezet

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pinin schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 09:15:
[...]

Ga ik proberen, maar ik weet al bijna zeker dat ik dit op fixed (op de printer) heb gezet
Dat moet je natuurlijk ook op de router doen. Die gaat tenslotte over de IP lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Printer hangt in het netwerk via USB aan de PC. Dan deelt de PC de printer, en zal de PC wel aan moeten staan.

De printer kan ook via wifi aan de router gekoppeld worden. Maar je kan ook rechtstreeks met de printer via ad-hoc wifi connecten (laptop, smrtphone, tablet).

De printer kan ook via een netwerkkabel aan de router hangen (dan werkt wifi ook niet meer, het is of/of, en niet en/en)

Dus even checken hoe je het allemaal hebt aangesloten.

[ Voor 3% gewijzigd door RaZ op 07-03-2020 09:19 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RaZ schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 09:19:
Printer hangt in het netwerk via USB aan de PC. Dan deelt de PC de printer, en zal de PC wel aan moeten staan.

De printer kan ook via wifi aan de router gekoppeld worden. Maar je kan ook rechtstreeks met de printer via ad-hoc wifi connecten (laptop, smrtphone, tablet).

De printer kan ook via een netwerkkabel aan de router hangen (dan werkt wifi ook niet meer, het is of/of, en niet en/en)

Dus even checken hoe je het allemaal hebt aangesloten.
Hij heeft de printer via WIFI met de router verbonden.

Tenminste, dat is mijn aanname kom ik nu achter. Dubbel checken kan inderdaad geen kwaad.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 07-03-2020 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Anoniem: 472287 schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 09:22:
[...]

Hij heeft de printer via WIFI met de router verbonden.
En met USB aan een Windows 10 PC. En daar kan je de printer ook delen met je netwerk.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RaZ schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 09:24:
[...]

En met USB aan een Windows 10 PC. En daar kan je de printer ook delen met je netwerk.
Je hebt gelijk. Het is niet geheel duidelijk wat de setup nu is. Een overzichtje kan geen kwaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Anoniem: 472287 schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 09:16:
[...]

Dat moet je natuurlijk ook op de router doen. Die gaat tenslotte over de IP lease.
Onzin. Een vast IP-adres hoeft alleen op de printer zelf. Wel kun je hem het beste buiten de DHCP-scope zetten, anders inderdaad even op de DHCP-server een reservering maken.

[ Voor 18% gewijzigd door Room42 op 07-03-2020 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik vermoed dat de TS de printer op de PC heeft geinstalleerd via USB, en dan op de PC de printer gedeeld heeft via het netwerkcentrum.

PC aan, kan iedereen printen. PC uit, kan niemand printen.

Dat de PC, laptop, koelkast, smartphone via wifi op de router zit, wil niet zeggen dat de printer via wifi aan de router hangt.

Edit:
Zet de printer op pause (onderbreken) in de printspooler op de PC. Print iets op de laptop. Zie je op de PC in de printspooler een opdracht verschijnen, is het gewoon fout geinstalleerd.

[ Voor 22% gewijzigd door RaZ op 07-03-2020 10:43 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Heb je een interface op de printer? of doe je het via een progje van Brother op de PC?

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Klinkt minstens zo "erg" dat er mogelijk power-saving op de USB-controller staat, op de WiFi (mogelijk), op het useraccount (in sommige gevallen wordt WiFi disconnected als de ingelogde user te lang op het lockscreen staat OF als er van user geswitcht wordt), etc.

/edit: oh, als de PC moderner is en de aangesloten poort is een USB3.0 uitvoering, dan kan (nadruk) het nog wel eens helpen om de printer aan te sluiten op een "officiele" 2.0 USB-poort of (tijdelijk) een zeeeer oud 1.1 USB-kabeltje tussen de 3.0 en printer te prikken.

[ Voor 34% gewijzigd door MAX3400 op 07-03-2020 10:55 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Bedankt allen, volgens klant is het opgelost. Meestal betekend dat dat ze een nieuwe printer hebben gekocht..

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@Pinin Wat voor dienst neemt deze klant van jou af, als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
computeronderhoud en storingen

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:12
OT, maar deed me hier aan denken.
Heb ook ooit eindeloos gesukkeld met een wifi printer. Draadje er aan en klaar was kees.

https://vtm.be/kan-iedere...er=https://www.google.be/

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Tommie12 schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 19:07:
OT, maar deed me hier aan denken.
Heb ook ooit eindeloos gesukkeld met een wifi printer. Draadje er aan en klaar was kees.

https://vtm.be/kan-iedere...er=https://www.google.be/
hahaha, geweldig. Ja draadje ....

www.casarodriguillo.com

Pagina: 1