Afgelopen week heb ik het volgende besteld:
+ mijn oude Gigabyte GTX 1070 Gaming G1
Relevante software en hardware die ik gebruik
Enkel windows 10 tot nu toe..
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik had in eerste instantie gewoon mijn oude windows OS gebruikt, werkte helemaal prima. Even een rondje Hell Let Loose gespeeld en ik was blij met mijn upgrade. CPU draaide op ~40% en rond de 45 graden dus alles zag er goed uit. Ik merkte wel op dat mijn GPU nog steeds rond de 88-100% zat, maar dat had ik voorheen ook...
Toen ineens poef, PC uit. Hij startte opnieuw op, maar kwam niet verder dan het eerste moederbord scherm (msi pic), daarna die puntjes van windows die even een rondje draaien en dan weer een reboot..
Ik zit hier nog steeds vast, ik heb inmiddels:
* Beide ram sticks individueel geprobeerd
* CMOS reset
* Bios op zowel CSM als UEFI geprobeerd
* Dubbel gecheckt of igpu van de cpu aan stond (al zit die er niet in, maar toch)
* Alles uit mn kast gehaald, alles buiten de kast aangesloten
* CPU opnieuw geplaatst
* GPU open geschroefd om te kijken of ik iets geks kon vinden, er zat niets los en het zag er normaal uit
* De PCIE aansluiting op de gpu schoon gemaakt met alcohol
* Zowel hdmi als displayport geprobeerd
* Een 2e voeding besteld (dezelfde)... Dus ook nieuwe kabels geprobeerd
* Uiteraard windows 10 opnieuw geinstalleerd
* Geprobeerd te booten in safe mode
Ik heb helaas geen computer tot mijn beschikking om de videokaart los in te testen.. Het enige wat enig resultaat op lijkt te leveren is de gpu eruit halen, dan blijft de pc aan maar ik heb geen idee of dit betekend dat de gpu het probleem is. Er zitten lampjes op de mobo die aangeven wat hij op dat moment aan het booten is, als een lampje aan staat dan blijft die branden tot het probleem opgelost is. Zonder GPU brand dus het lampje VGA.
Ik kan oneindig in de bios zitten, de temperaturen van de cpu zijn zo’n 24 graden.
Heeft iemand enig idee, de laatste 2 opties zijn gpu firmware flashen en moederbord flashen..
Alvast bedankt.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 173,- | € 173,- |
1 | Moederborden | MSI B450 Tomahawk MAX | € 105,95 | € 105,95 |
1 | Processorkoeling | Arctic Freezer 34 eSports DUO (Zwart / Wit) | € 33,90 | € 33,90 |
1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK | € 85,50 | € 85,50 |
1 | Voedingen | Corsair RM550x (2018) Zwart | € 92,90 | € 92,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 491,25 |
+ mijn oude Gigabyte GTX 1070 Gaming G1
Relevante software en hardware die ik gebruik
Enkel windows 10 tot nu toe..
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik had in eerste instantie gewoon mijn oude windows OS gebruikt, werkte helemaal prima. Even een rondje Hell Let Loose gespeeld en ik was blij met mijn upgrade. CPU draaide op ~40% en rond de 45 graden dus alles zag er goed uit. Ik merkte wel op dat mijn GPU nog steeds rond de 88-100% zat, maar dat had ik voorheen ook...
Toen ineens poef, PC uit. Hij startte opnieuw op, maar kwam niet verder dan het eerste moederbord scherm (msi pic), daarna die puntjes van windows die even een rondje draaien en dan weer een reboot..
Ik zit hier nog steeds vast, ik heb inmiddels:
* Beide ram sticks individueel geprobeerd
* CMOS reset
* Bios op zowel CSM als UEFI geprobeerd
* Dubbel gecheckt of igpu van de cpu aan stond (al zit die er niet in, maar toch)
* Alles uit mn kast gehaald, alles buiten de kast aangesloten
* CPU opnieuw geplaatst
* GPU open geschroefd om te kijken of ik iets geks kon vinden, er zat niets los en het zag er normaal uit
* De PCIE aansluiting op de gpu schoon gemaakt met alcohol
* Zowel hdmi als displayport geprobeerd
* Een 2e voeding besteld (dezelfde)... Dus ook nieuwe kabels geprobeerd
* Uiteraard windows 10 opnieuw geinstalleerd
* Geprobeerd te booten in safe mode
Ik heb helaas geen computer tot mijn beschikking om de videokaart los in te testen.. Het enige wat enig resultaat op lijkt te leveren is de gpu eruit halen, dan blijft de pc aan maar ik heb geen idee of dit betekend dat de gpu het probleem is. Er zitten lampjes op de mobo die aangeven wat hij op dat moment aan het booten is, als een lampje aan staat dan blijft die branden tot het probleem opgelost is. Zonder GPU brand dus het lampje VGA.
Ik kan oneindig in de bios zitten, de temperaturen van de cpu zijn zo’n 24 graden.
Heeft iemand enig idee, de laatste 2 opties zijn gpu firmware flashen en moederbord flashen..
Alvast bedankt.