Oké, ik heb een vaag probleem. Sinds een paar dagen heb ik een bluetooth-koptelefoon (Edifier W800bt). Super fijn ding, goed geluid en werkt zoals 't hoort op zowel mijn telefoon als PC, meestal. Op m'n PC werkt het goed in praktisch ieder scenario. Gamen, films, Netflix, Spotify, noem maar op. Maar zodra er audio afgespeeld wordt in Chrome hoor ik niks en kickt Windows de verbinding eruit en sluit de koptelefoon af. In Edge (de oude variant) werken video's wel zoals het hoort. Dus ik dacht, als Edge wel werkt dan update ik naar die nieuwe versie en importeer ik al m'n meuk uit Chrome.
Zelfde issue, dus het ligt (verwacht ik) aan Chromium. Op 't internet vind ik her en der mensen met dezelfde problemen maar echt een oplossing ben ik nog niet tegengekomen. Ik heb gezocht naar betere of nieuwere BT-drivers maar die zijn er volgens mij niet. Die van Microsoft zelf stammen volgens de Device Manager uit 2006
. Het issue bestaat met zowel een BT-dongle van Trust als van TP Link. Ik heb nog ergens een andere BT-koptelefoon liggen maar die heb ik nog niet getest (zal ik morgen even doen).
Iemand hier die weet waar het aan kan liggen en wat een mogelijke oplossing is?
Edit: als ik Spotify aan heb staan en dán een video start in Chrome werkt het wel. Daarna Spotify pauzeren en niks aan 't handje. Echter, zodra ik een andere video start of het volume in Youtube aanpas heb ik hetzelfde issue. Ik heb werkelijk geen flauw idee wat de oorzaak hier kan zijn.
Edit2: Windows lijkt te switchen naar iets als ik een video in Chrome open. Ik dan heel even een klein tikje en soort van ruis en daarna niks meer. Alsof ie van device probeert te switchen ofzo (weet niet hoe ik het beter uit kan leggen
) Daarna is het einde verhaal. In het Sound Control Panel heb ik ook twee keer de Edifier staan. Een keer als 'Stereo', dus gewone koptelefoon en een keer als Hands Free AG Audio. Die Stereo-variant is het default device. Bij Recording staat die Hands Free variant ook. Die disablen heeft geen effect. Als ik de Hands Free variant onder het tabje Playback disable heeft het ook geen effect.
Relevante informatie:
Windows 10 (inclusief laatste updates)
TP-Link UB400 Bluetooth 4.0 Nano USB-adapter
Edifier W800BT
Z68A-G45 (B3)
Dongle geprobeerd in USB3.0 en 2.0 (zowel achterkant als front panel). Wat voor model het ding van Trust is geen idee. Die is niet van mij namelijk
Zelfde issue, dus het ligt (verwacht ik) aan Chromium. Op 't internet vind ik her en der mensen met dezelfde problemen maar echt een oplossing ben ik nog niet tegengekomen. Ik heb gezocht naar betere of nieuwere BT-drivers maar die zijn er volgens mij niet. Die van Microsoft zelf stammen volgens de Device Manager uit 2006

Iemand hier die weet waar het aan kan liggen en wat een mogelijke oplossing is?
Edit: als ik Spotify aan heb staan en dán een video start in Chrome werkt het wel. Daarna Spotify pauzeren en niks aan 't handje. Echter, zodra ik een andere video start of het volume in Youtube aanpas heb ik hetzelfde issue. Ik heb werkelijk geen flauw idee wat de oorzaak hier kan zijn.
Edit2: Windows lijkt te switchen naar iets als ik een video in Chrome open. Ik dan heel even een klein tikje en soort van ruis en daarna niks meer. Alsof ie van device probeert te switchen ofzo (weet niet hoe ik het beter uit kan leggen
Relevante informatie:
Windows 10 (inclusief laatste updates)
TP-Link UB400 Bluetooth 4.0 Nano USB-adapter
Edifier W800BT
Z68A-G45 (B3)
Dongle geprobeerd in USB3.0 en 2.0 (zowel achterkant als front panel). Wat voor model het ding van Trust is geen idee. Die is niet van mij namelijk
[ Voor 38% gewijzigd door SomerenV op 07-03-2020 01:44 ]