Toon posts:

Streamingdiensten haperen op pc.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een tijdje heb ik bij sommige streamingdiensten een hapering. Het zijn een soort hickups.
Ik zie duidelijk dat beeld moeite heeft met het geluid bijhouden en om de 2, 3 of 4 seconden komt er zo'n hapering.
Dit gebeurd bij NLZiet, ZIGGO Go maar bij NPOLIVE bijvoorbeeld weer niet.
Op andere fora heb ik iets gelezen over je videokaart instellingen.
Ik heb een oude bak waar ik net een ander videokaartje in heb geshankt.
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Meerdere browsers geprobeerd, geschiedenis gewist, bidden (Hielp trouwens voor een half uurtje)
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:45
Dan is het ook handig als je even benoemt waar je oude bak uit bestaat, inclusief welk videokaartje.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hahn schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 00:16:
Dan is het ook handig als je even benoemt waar je oude bak uit bestaat, inclusief welk videokaartje.
;( Hoopte zóó dat dit niet hoefde... ;(

pentium dual core 4 gb op windows 7 met nvidea g4s gt 710

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:45
Welke Pentium? Want de eerste dual core Pentiums stammen uit 2006... En je gebruikt een Windows-versie waarvan de ondersteuning inmiddels alweer paar maandjes volledig gestopt is.

[ Voor 33% gewijzigd door Hahn op 07-03-2020 00:29 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hahn schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 00:27:
Welke Pentium? Want de eerste dual core Pentiums stammen uit 2006... En je gebruikt een Windows-versie waarvan de ondersteuning inmiddels alweer paar maandjes volledig gestopt is.
Ik zei al, het is een owûh bak. Een E53 op 2.60 GHz.
Voorheen liep het in orde. Klantenservice van ZIGGO heeft ook best geholpen door van alles uit te sluiten.
Ik ging er nu dus eigenlijk vanuit dat ik gewoon een nieuwe pc moet gaan aanschaffen.
ligt sowieso in de planning maar hoe langer ik wacht hoe beter die nieuwe aanschaf.

Maar nu las ik dus dat iemand hetzelfde probleem had na het installeren van een andere videokaart...
Anders had ik de vraag niet gesteld. Sta toch al compleet voor schut hier. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:18
Nieuwe hardware aanschaffen of het cpu-gebruik tot een minimum beperken en kijken of het dan wel werkt. Taskmanager laat je goed zien welke diensten/apps daar de grootste invloed op hebben. Zit je continu rond de 100% dan kan je cpu het simpelweg niet meer af. Die cpu is overigens 10 jaar oud en was destijds al een budgetmodel.

[ Voor 62% gewijzigd door NotSoSteady op 07-03-2020 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
NotSoSteady schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 00:46:
Nieuwe hardware aanschaffen of het cpu-gebruik tot een minimum beperken en kijken of het dan wel werkt. Taskmanager laat je goed zien welke diensten/apps daar de grootste invloed op hebben. Zit je continu rond de 100% dan kan je cpu het simpelweg niet meer af. Die cpu is overigens 10 jaar oud en was destijds al een budgetmodel.
Helemaal duidelijk. Ik zal noggus kijken. En anders heb ik het lang genoeg volgehouden. ;)
Thnx for je reactie!
Pagina: 1