Toevallig hebben mijn ook ouders de G5+.
Ikzelf stap over van de Samsung Galaxy s9.
Heb die ongeveer 2 jaar, maar blijft de laatste tijd vaak vast hangen en accuduur is echt barslecht. Iets wat m.i. niet kan als je er een dikke 800 euro voor betaald hebt.
Zodoende dat ik ook eens ben gaan kijken naar andere (goedkopere) merken en kwam ik uit op de G8 power. Moet zeggen dat de eerste indruk erg goed is!
Heb deze ook vergeleken met de G5+ van mijn ouders en het scherm is niet alleen groter, maar ook een flinke verbetering qua resolutie en helderheid. De G5+ lijkt veel "doffer".
Zodoende hebben mijn ouders ook meteen een G8 power besteld, die morgen binnen komt.
Ik kan zelf alleen vergelijken met Samsung, maar vooral de batterij is een verademing. Rond 12 kreeg ik m binnen met een percentage van 70%. Nu, na toch wel een tijd intensief ermee bezig te zijn geweest (updaten, downloaden, instellingen veranderen etc.) zit ie op 40%.
Verder is de camera natuurlijk niet fantastisch. Maar die gebruik ik niet zoveel en als ik hem nodig heb is die meer dan prima.
Wat ik ook zeer fijn vind is dat er vrijwel geen bloatware of andere voorgeïnstalleerde apps op staan.
Je krijgt standaard een plastic, doorzichtig hoesje meegeleverd. Dat is fijn omdat er nog vrijwel geen te koop zijn.
Al met al, tot nu toe zeer tevreden!