Sorry, @TijsZonderH, maar je mag wel wat duidelijker zijn om welke CPU's het gaat, Tweakers is geen nu.nl, waarin uiteindelijk onduidelijk gelaten kan worden om welke CPU's het gaat in nieuws: Beveiligingsonderzoekers vinden kwetsbaarheid in beveiligde module In...
Alle CPU’s van Intel behalve de 10de generatie toch?
Mij lijkt de text in ieder geval wel duidelijk genoeg aan te geven welke CPU’s getroffen zijn.
Mij lijkt de text in ieder geval wel duidelijk genoeg aan te geven welke CPU’s getroffen zijn.
De tekst spreekt over 'recente' CPU's, dus niet alles behalve de tiende generatie. En wat is die tiende generatie dan? Gezien vanaf wat? Pentiums? 8088? Of toch de tiende generatie Core CPU's?Tartarus schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 21:42:
Alle CPU’s van Intel behalve de 10de generatie toch?
De tiende generatie is gewoon 10th Gen Intel Core. https://www.intel.co.uk/content/www/uk/en/homepage.htmlCH4OS schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 21:46:
[...]
De tekst spreekt over 'recente' CPU's, dus niet alles behalve de tiende generatie. En wat is die tiende generatie dan? Gezien vanaf wat? Pentiums? 8088? Of toch de tiende generatie Core CPU's?
Je moet het niet moeilijker maken dan het is.
Beetje tweaker gebruikt daarom ook zijn/haar kennis en weet gelijk wat er wordt bedoeld.
Laat nu.nl en die andere sites waar je zo op neerkijkt maar in Jip en Janneke taal uitleggen wat ze precies bedoelen.
Laat nu.nl en die andere sites waar je zo op neerkijkt maar in Jip en Janneke taal uitleggen wat ze precies bedoelen.
Dat is toch precies wat ik aangeef? 
En zo niet, let's agree to disagree. Ik heb geen zin om een nodeloze discussie te voeren verder.
En zo niet, let's agree to disagree. Ik heb geen zin om een nodeloze discussie te voeren verder.
[ Voor 57% gewijzigd door CH4OS op 06-03-2020 22:02 ]
@CH4OS als ik even rond kijk op internet dan is niemand er nog echt achter welke CPU’s daadwerkelijk getroffen zijn.
Iedereen spreekt net als Tijs over CPU’s van de afgelopen 5 jaar, maar er zijn ook berichten dat zelfs oudere CPU’s vatbaar zijn. Er is dus nog niet heel veel duidelijk hieromtrent.
Edit:
Blijkbaar zijn ook niet alleen CPU’s vatbaar maar ook chipsets en IoT apparaten, dit maakt het omschrijven van getroffen hardware een lijst met minimaal 1000 regels.
Alle CPU’s, chipsets en IoT apparaten met firmwares ouder dan Intel CSME 12.0.49 (IOT only: 12.0.56), 13.0.21, 14.0.11 zijn vatbaar.
Alleen de 10th gen CPU’s, Ice Point chipsets en SoC’s zijn niet vatbaar voor deze kwetsbaarheid.
Iedereen spreekt net als Tijs over CPU’s van de afgelopen 5 jaar, maar er zijn ook berichten dat zelfs oudere CPU’s vatbaar zijn. Er is dus nog niet heel veel duidelijk hieromtrent.
Edit:
Blijkbaar zijn ook niet alleen CPU’s vatbaar maar ook chipsets en IoT apparaten, dit maakt het omschrijven van getroffen hardware een lijst met minimaal 1000 regels.
Alle CPU’s, chipsets en IoT apparaten met firmwares ouder dan Intel CSME 12.0.49 (IOT only: 12.0.56), 13.0.21, 14.0.11 zijn vatbaar.
Alleen de 10th gen CPU’s, Ice Point chipsets en SoC’s zijn niet vatbaar voor deze kwetsbaarheid.
[ Voor 39% gewijzigd door InFamous op 07-03-2020 13:34 ]
Formerly known as Ragdoll
Er is geen definitieve lijst beschikbaar van welke cpu's er kwetsbaar zijn (voor zover ik kan zien, correct me if I'm wrong). Het gaat zoals @InFamous ook zei op firmware-versies van ouder dan 11.8.65, 11.11.65, 11.22.65 en 12.0.35. Ik had het in theorie allemaal kunnen opzoeken maar dat had een ongelooflijk lange tabel opgeleverd, met deze informatie is het ook op te zoeken. Bovendien speelt ook wel mee dat het zo'n specifieke aanval is dat je er in de praktijk niet bang voor hoeft te zijn.
Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.
Is iedere tweaker er een die alles weet van cpu's, is dat de definitie?Tartarus schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 22:01:
Beetje tweaker gebruikt daarom ook zijn/haar kennis en weet gelijk wat er wordt bedoeld.
Gezien het niveau door de jaren heen daalt en een breder publiek bedient wordt, denk ik niet dat je dat van iedereen kan/mag verwachten.Tartarus schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 22:01:
Pagina: 1