E-mail wordt niet verzonden met bedrijfsmail

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLuke3000
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 30-11-2023
Hallo allemaal,

Ik heb een website & hosting, en in het cPanel daarvan heb ik een bedrijfsmail aangemaakt (info@domein.nl).

Als ik vanuit mijn privé-hotmail account naar het info-adres mail, wordt deze mail wel ontvangen.

Als ik vervolgens deze mail beantwoord, of wanneer ik een nieuwe mail stuur vanuit het info-account naar mijn privé-hotmail account, ontvang ik de mail niet.

Het is echter wel zo handig dat mijn verstuurde zakelijke mail ook aankomt... :) Mijn webmail is roundcube, weet niet of dit relevant is.

Ik dacht (wellicht te naief): ik maak een e-mailadres aan en alles werkt :P

Wat kan ik doen om dit te fixen?

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernie2
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:24
Wat gebruik je om die mail te sturen? Doe je dat via roundcube, of een andere client? En stuur eens naar een ander adres, of vanuit dat zake adres naar het zakelijke adres, werkt dat wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Waarschijnlijk moet je nog het nodige aan SPF en DKIM records instellen op je domein. Je kunt eens testen door een mail te sturen aan (het adres van) https://www.mail-tester.com/. Dan krijg je een mooi overzicht wat er nog punten kost.

Zie verder ook de FAQ van je provider. ;)

offtopic:
@LuckyLuke3000 Ik zie dat je al sinds 2017 alleen maar vragen stelt hier. Waarom draag je zelf niet eens wat bij? Kijk bijvoorbeeld eens tussen de Actieve Topics. Daar komt vast wel wat voorbij waar jij wat van weet of een mening over hebt. :)

[ Voor 44% gewijzigd door Room42 op 07-03-2020 08:19 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron