Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-08 16:17

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Dag allen!

Wij hebben sinds een dagje een Neato D7. Superfancy natuurlijk, maar we hebben feautuils met een kruis op de grond van metalen buis (14mm doorsnede denk ik), daarop rust de stoel. Niet echt 4 poten, maar een kruisvorm dus. De neato denkt daar overheen te kunnen, maar soms loopt ie dus vast. Niet heel handig. Nu is de magneetstrip die erbij zit, wel te breed eigenlijk.

Maakt het uit wat voor magneetstrip? Of kan ik gewoon ergens een willekeurige krachtige magneetstrip kopen om die onderop die buis te plakken oid? Bedoeling is dat de D7 wel kan schoonmaken rondom dat kruis, maar dus niet over de buizen heen gaat.

Professioneel Heftruck Syndroom

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik weet niet of dit voor jou wat is, maar ik heb een bank met als poten 2 buizen in een U-profiel dat over de grond loopt. Daar had ik hetzelfde probleem dat de stofzuiger er overheen probeert te komen. Ik heb dat opgelost door er een enigszins mooie staalkabel (in mijn geval gevlochten met plastic isolatie er omheen) tussen te spannen waar de stofzuiger dan tegenaan rijdt. Ik vind het er bij mij prima uitzien en werkt super, maar dat moet je zelf even bedenken.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Dat gaat bij mij helaas niet lukken, dat ziet er dan niet uit bij onze stoelen... Ik ga eens op zoek naar een magneetstrip en ga het gewoon proberen denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:43

InFamous

excommunicado

@NeFoRcE als ik de magneetband van Naeto op zoek dan lijkt de magneet niet over de gehele breedte te zitten maar gecentreerd in het midden.

Kan je de strip dan niet gewoon ook in de breedte afsnijden?

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-08 22:47

vpm

Think, tinker, tank

Room42 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 20:03:
Ik weet niet of dit voor jou wat is, maar ik heb een bank met als poten 2 buizen in een U-profiel dat over de grond loopt. Daar had ik hetzelfde probleem dat de stofzuiger er overheen probeert te komen. Ik heb dat opgelost door er een enigszins mooie staalkabel (in mijn geval gevlochten met plastic isolatie er omheen) tussen te spannen waar de stofzuiger dan tegenaan rijdt. Ik vind het er bij mij prima uitzien en werkt super, maar dat moet je zelf even bedenken.
Ik zoek al enige tijd een oplossing voor hetzelfde probleem. Nu weet mijn oude XV zich gewoon telkens los te wrikken, maar de voeten worden er niet mooier van. Mijn kasten hebben een dergelijke voet, maar dan gepoedercoat. Omdat dat een dubbele voet is, heb ik er een kartonnetje tussengeklemd, zodat ie niet telkens tegen het staal aan rijdt, maar echt mooi is het natuurlijk niet.

Kun jij nog natrekken welke draad (linkje) je hiervoor gebruikt hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Ik heb uiteindelijk een stukje hardhout van 9mmx40mmx18mm gebruikt, dit verhoogde de stoel met 9 millimeter, net genoeg dat de neato tegen het metaal van de voet rijdt ipv er overheen. Uiteindelijk dus geen staaldraad meer gebruikt.

Wel heb ik het gekocht (de beste oplossing komt natuurlijk altijd als je al geld hebt uitgegeven haha!), maar dit was iets van 2mm staaldraad. Een echt mooie oplossing om dit strak te spannen zonder teveel poespas had ik helaas niet gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
vpm schreef op donderdag 9 april 2020 @ 11:39:
[...]

Kun jij nog natrekken welke draad (linkje) je hiervoor gebruikt hebt?
Al die puns in dat ene zinnetje! :o :+

Ik heb deze (achtige) draad gebruikt, dus staaldraad met transparante isolatie:
https://www.karwei.nl/ass...-gewicht-800-kg/p/B348612

En dan deze klemmetjes om de draad aan zichzelf te knopen, dus met een u-vorm om de poot heen:
https://www.karwei.nl/ass...aldraadklem-2mm/p/B432853

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Pagina: 1