Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray.Janssen
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 12-09 19:52
Hey beste medetweakers,

Ik ben altijd al een beetje stiekem aan het meelezen maar heb nu toch een verhaaltje dat ik graag met jullie wil delen.
Het begon allemaal 5 dagen terug. Mijn laptop stopte met werken, de power button indrukken resulteerde in niks. De leds gingen niet meer aan. Mijn laptop was dus aardig dood.

Met dit in mijn hoofd en pas 1,5 jaar in het bezit van mijn laptop stuur ik hem op, hopende dat dit probleem onder de garantie ging vallen (2 jaar warranty).
Zo gezegd, zo gedaan. Nog geen halve dag na het aanmelden van mijn RMA op de post gedaan bij een DHL punt en netjes volgens de intructies en in de originele doos verpakt.

Fast-forward naar 03-03. Inmiddels staat mijn Asus RMA status op reparatie/diagnose. Later op de middag veranderd dit in dat er wordt gewacht op nieuw bestelde onderdelen.

Om even te bevestigen of ik er nu wel of niet voor moest gaan betalen, toch maar contact opgenomen met Asus via de telefoon en de mail.
Hierop heb ik zowel telefonisch als schriftelijk (mail) bevestiging gekregen dat deze kwestie binnen de garantie zou worden opgelost.

Ik quoteer hier de 2 bevestigingsmail die ik van Asus support heb mogen ontvangen:

Indien er kosten aan de reparatie verbonden waren dan zullen wij u altijd van te voren contacteren. Deze reparatie zal volledig binnen de garantievoorwaarden en dus kostenloos worden uitgevoerd.

&

Als het niet binnen de garantie kon wordne gerepareerd had u al een prijsopgave gehad en was de reparatie gestopt.
Dit is niet het geval en kan binnen de garantie worden opgelost.

Ik helemaal opgelucht en tevreden omdat ze telefonisch hebben gezegd dat het geregeld werd en om het moederbord ging, niet het goedkoopste onderdeel.

Tot mijn verbazing heb ik zojuist een mail gekregen van Asus Quotation waarin staat dat ik ze 700 Euro moet betalen voor de reparatie en dat het dus niet onder de garantie valt. Hierover ben ik best wel verbaasd eigenlijk.

Asus zelf al gebeld maar die zeggen dat ik alleen via quatation mail contact hierover op kan nemen. Deze beloftes en bevestigingen toch maar even meegestuurd en kijken hoe dit circus uitpakt :+

Heeft iemand van jullie een soort gelijke ervaring met Asus RMA? Ik ben benieuwd aangezien de communicatie daar niet bepaald sterk lijkt.
Misschien heb ik gewoon behoefte aan een bevestiging wie weet, maar zo heeft Asus mijn vertrouwen in hun toch wel een beetje geschonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:28
Bij wie heb je die laptop gekocht?
Waar heb je de laptop zelf heen gestuurd?

Als het een winkel is, is dat je contact. Niet Asus zelf.
Garantie via de fabrikant is vaak maar 1 jaar. En in mijn ogen de reden dat je nu moet betalen.
Overigens is in Nederland de wettelijke termijn wat je mag verwachten van een apparaat. Overigens wordt vaak 2 jaar aangehouden.
Er is ergens een lijst met wat je ongeveer kunt verwachten bij apparaten. Maar even geen idee waar die staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray.Janssen
Arunia schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 17:51:
Bij wie heb je die laptop gekocht?
Waar heb je de laptop zelf heen gestuurd?

Als het een winkel is, is dat je contact. Niet Asus zelf.
Garantie via de fabrikant is vaak maar 1 jaar. En in mijn ogen de reden dat je nu moet betalen.
Overigens is in Nederland de wettelijke termijn wat je mag verwachten van een apparaat. Overigens wordt vaak 2 jaar aangehouden.
Er is ergens een lijst met wat je ongeveer kunt verwachten bij apparaten. Maar even geen idee waar die staat.
Gekocht bij Mediamarkt, vanuit Asus zelf 2 jaar garantie. Stond ook op het label van de doos. Warranty: 24 months.
Het gaat hier om de FX503VD-DM078T.
Zelf op advies van de Asus support als RMA aangemeld bij Asus nadat ik contact met ze had opgenomen.

Dat lijkt allemaal wel in orde te zijn. Het aparte is dat ze beloftes maken en meteen verbreken, expectation management is niet heel scherp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verkoper is aanspreekpunt voor klachten/defecten, niet een fabrikant.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Ray.Janssen schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 18:04:
[...]

Gekocht bij Mediamarkt...

Zelf op advies van de Asus support als RMA aangemeld bij Asus nadat ik contact met ze had opgenomen.
Jij bent klant bij Mediamarkt en je hebt niets te zoeken bij de fabrikant ASUS, die leverancier is van haar eigen klant : Mediamarkt.

Kortom; je staat tegen de verkeerde boom te plassen.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-08 08:20
Waarschijnlijk factureren ze je de kosten door aangezien naar hun mening jij de garantie voided hebt. Bijvoorbeeld doordat je dingen in de laptop hebt gewijzigd, waterschade of valschade e.d.

[ Voor 12% gewijzigd door Hoiz op 06-03-2020 18:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ray.Janssen
Komt er dus op neer dat ik naar Mediamarkt toe had moeten stappen met mijn laptop. Helaas niet gedaan. Evengoed thanks voor de info. Zit nu toch wel vast aan de Asus RMA. Niet veel keus meer spijtig genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoiz
Ray.Janssen schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 18:27:
Komt er dus op neer dat ik naar Mediamarkt toe had moeten stappen met mijn laptop. Helaas niet gedaan. Evengoed thanks voor de info. Zit nu toch wel vast aan de Asus RMA. Niet veel keus meer spijtig genoeg.
Heb je iets getekend waarin zij toestemming krijgen kosten aan je door te factureren zonder jouw goedkeuring?

Zo niet dan kan je je laptop ook terug vragen en de reparatie weigeren. Ik ben echter bang dat ze dat wel gedaan zullen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray.Janssen
Hoiz schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 18:26:
Waarschijnlijk factureren ze je de kosten door aangezien naar hun mening jij de garantie voided hebt. Bijvoorbeeld doordat je dingen in de laptop hebt gewijzigd, waterschade of valschade e.d.
Correct ze hebben wat fotos neergezet van corrosion, ik ontken niet dat er inderdaad schade is. Dat ze me daarvoor factureren snap ik volledig. Echter dat ze mij een 4 maal bevestigen dat ze hebben gekeken, onderdelen hebben besteld (2x mail, 2x telefonisch) en dat het gratis wordt gerepareerd maar vervolgens laten betalen voelt een beetje scheef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray.Janssen
Hoiz schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 18:29:
[...]

Heb je iets getekend waarin zij toestemming krijgen kosten aan je door te factureren zonder jouw goedkeuring?

Zo niet dan kan je je laptop ook terug vragen en de reparatie weigeren. Ik ben echter bang dat ze dat wel gedaan zullen hebben.
Zover mij bekend is niks getekend, reparatie weigeren kan nog, uiteraard betaal ik dan wel nog de ondezoekskosten. Ben nog aan het uitzoeken hoe ik dit ga aanpakken met de verzekering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoiz
Ray.Janssen schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 18:31:
[...]

Zover mij bekend is niks getekend, reparatie weigeren kan nog, uiteraard betaal ik dan wel nog de ondezoekskosten. Ben nog aan het uitzoeken hoe ik dit ga aanpakken met de verzekering.
Helder. Als je bent verzekerd dan ben je waarschijnlijk het handigste af om het door ASUS zelf te laten repareren ipv een media markt reparatie centrum. Dan krijg je een heldere factuur die je kan indienen. Op sommige koopcontracten krijg je trouwens wel degelijk ook garantie vanuit de fabrikant, aangezien het financieel voor de fabrikant kan lonen om dit op zich te nemen.

Waarschijnlijk hadden ze je die garantie wel verleend als er niks vreemds aan de gang was. De manier waarop het loopt is inderdaad niet netjes, maar zo lang je nog steeds de kosten mag weigeren dan is het nog wel rechtmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray.Janssen
Hoiz schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 18:35:
[...]

Helder. Als je bent verzekerd dan ben je waarschijnlijk het handigste af om het door ASUS zelf te laten repareren ipv een media markt reparatie centrum. Dan krijg je een heldere factuur die je kan indienen. Op sommige koopcontracten krijg je trouwens wel degelijk ook garantie vanuit de fabrikant, aangezien het financieel voor de fabrikant kan lonen om dit op zich te nemen.

Waarschijnlijk hadden ze je die garantie wel verleend als er niks vreemds aan de gang was. De manier waarop het loopt is inderdaad niet netjes, maar zo lang je nog steeds de kosten mag weigeren dan is het nog wel rechtmatig.
Thanks voor het meedenken, dat waardeer ik zeer. :)
Binnenkort even bellen naar de verzekeringsagent, i.v.m. verzekering zal het als ik het goed lees inderdaad het gunstigste zijn via Asus. Daar dan toch wel geluk mee gehad.
Inderdaad niet onterecht dat ze me factureren, eerlijk is eerlijk. Wel kwalijk dat ze eerst zeggen van niet en het dan ineens wel doen.
Maar de beloften en verwachtingen die ze scheppen zijn inderdaad niet helemaal adequaat .

[ Voor 3% gewijzigd door Ray.Janssen op 06-03-2020 18:43 ]

Pagina: 1