Toon posts:

PC valt (deels) uit, geen beeld, fans en LED blijven aan

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Mijn zoontje heeft een Game pc overgenomen en die heeft het een aantal weken goed gedaan maar nu valt deze continu uit. Dit gebeurt niet alleen tijdens het gamen maar ook als de pc "licht" gebruikt wordt. De pc valt niet volledig uit, wat we kunnen zien is dat het beeld wegvalt maar de fans en led verlichting in de kast blijven wel aan staan.

Relevante software en hardware die ik gebruik
- AMD Ryzen 3 1200 3,1 ghz quad
- ASRock A320M Pro4
- Gigabyte RX 560 4G
- Corsair CX450 Modulair

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

- We hebben al een andere videokaart erin gezet maar dat heeft dus niet geholpen

- Via HWinfo64 hebben we meerdere malen een log gemaakt, als ik door de data ga dan valt mij op dat de C0 en C1 Residency van Core 1 soms naar 0 wegvalt en dat zie ik nergens anders terug, zou dit kunnen betekenen dat de processor defect is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NLqko6agU2w6YIDkWQZi0GCRucU=/800x/f/image/lnfA69AvZ1zAuy2JhYIunH4r.png?f=fotoalbum_large

Wie weet de gouden tip waardoor ik mijn zoon weer blij kan maken?

Groeten,
Joram

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dm-dutchman
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 21-09 21:16
Heb je alle drivers al bijgewerkt en/of Windows opnieuw geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat heb ik inderdaad ook al gedaan, had ik natuurlijk ook even moeten noteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-09 15:25

Soggney

Zeekomkommer

Al met een andere monitor dan wel kabel geprobeerd?

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Soggney schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 16:32:
Al met een andere monitor dan wel kabel geprobeerd?
Er zijn 2 monitoren op aangesloten, beide vallen tegelijkertijd uit. Met de nieuwe videokaart ook een andere kabel geprobeert maar helaas.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Wat staat er in de Event Logs?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-09 15:25

Soggney

Zeekomkommer

Dan lijkt me, gezien het een overgenomen systeem is, niet onwenselijk om het even met een andere voeding te proberen. De voeding is al 4 jaar beschikbaar, hoewel ik persoonlijk nog geen voedingsproblemen heb ondervonden, is dat wel een wederkerend voorstel

De Core residency wil zeggen dat er geen instructie wordt uitgevoerd op die core (volgens wat ik terugvind)

[ Voor 17% gewijzigd door Soggney op 06-03-2020 16:43 ]

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Deze geeft helaas geen nuttige info......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Soggney schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 16:41:
Dan lijkt me, gezien het een overgenomen systeem is, niet onwenselijk om het even met een andere voeding te proberen. De voeding is al 4 jaar beschikbaar, hoewel ik persoonlijk nog geen voedingsproblemen heb ondervonden, is dat wel een wederkerend voorstel

De Core residency wil zeggen dat er geen instructie wordt uitgevoerd op die core (volgens wat ik terugvind)
Dat kan ik gaan proberen ja maar is dat logisch als er wel een deel van de pc aan blijft staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michavb
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:46
Verwijderd schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 17:29:
[...]

Dat kan ik gaan proberen ja maar is dat logisch als er wel een deel van de pc aan blijft staan?
De videokaart is onder load een van de grootste verbruikers. Als de voeding niet voldoende kan leveren zou dit een van een resultaten kunnen zijn.

Controleer tevens de temperatuur van de machine onderdelen.

[ Voor 7% gewijzigd door michavb op 09-03-2020 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
michavb schreef op maandag 9 maart 2020 @ 10:02:
[...]

De videokaart is onder load een van de grootste verbruikers. Als de voeding niet voldoende kan leveren zou dit een van een resultaten kunnen zijn.

Controleer tevens de temperatuur van de machine onderdelen.
We hebben de voeding gisteravond gewisseld (nieuwe Corsair TX650M) en helaas heeft dit niet het resultaat gegeven wat we hoopte, na 2,5 uur viel de pc weer uit (fans en voeding op de USB poorten bleven wel aan).
Pagina: 1