Philips TV vertoont 's nachts raar gedrag

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karin54
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-04 14:19
Mijn vraag
Hoe komt het dat mijn Philips TV 's nachts min of meer aan- en uitgaat? Het is namelijk zo, dat ik een ledlampje met USB aansluiting in een USB poort van de tv heb gestoken. Als ik de tv aanzet, gaat het ledlampje ook aan en als ik de tv op stand-by zet gaat het lampje na ongeveer een minuut uit. Ik kan de tv niet geheel uitschakelen. Nu kwam ik een keer om 4 uur 's nachts in de woonkamer en zag dat het ledlampje aan was, terwijl de tv gewoon op stand-by stond en even later ging het ledlampje weer uit. Ik vind dit heel vreemd. Heeft iemand op dit forum er een verklaring voor?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Philips TV 43PUS7303 en flexibel ledlampje met USB-aansluiting

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Niets

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:10
Check op firmware updates die 's nachts uitgevoerd wordt wellicht? (ik roep ook maar wat hoor).

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:12

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Zet eens om @TheFes idee uit te zoeken eens het internetverkeer naar de tv 's nachts uit?
Het zal mij ook niks verbazen eerlijk gezegd... :)
Zelfs de Ziggo Horizon lijkt volgens mij om 0:00 een update in te laden.

[ Voor 41% gewijzigd door AW_Bos op 06-03-2020 14:23 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karin54
Maar niet elke nacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:12
Ik heb de TV niet opgezocht, maar heb wel gelezen dat bepaalde TV's onderhoudprogramma's tegen inbranden 's nachts draaien. Voornamelijk OLED TV's vermoed ik. Wellicht heeft het met zo'n onderhoudsprogramma te maken?

[ Voor 8% gewijzigd door Renzzie op 06-03-2020 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:10
Wat bedoel je hiermee? Dat de TV niet elke nacht aan gaat, of dat je zou denken dat niet elke nacht een update gedaan wordt?

Mijn suggestie was dat er mogelijk iedere nacht om 4:00 een check op updates gedaan wordt, dat wil natuurlijk niet zeggen dat er ook een update is.
Maar als het niet elke nacht is, zou het ook nog kunnen dat hij die check alleen op dinsdag en vrijdag doet of zo..

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlameDB
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 17-09 15:45
Renzzie schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 14:24:
Ik heb de TV niet opgezocht, maar heb wel gelezen dat bepaalde TV's onderhoudprogramma's tegen inbranden 's nachts draaien. Voornamelijk OLED TV's vermoed ik. Wellicht heeft het met zo'n onderhoudsprogramma te maken?
Dit model is geen OLED tv.

Mijn Sony Android tv doet dit ook soms, ik denk dat Android bepaalde dingen checkt. Misschien moet je eens proberen de wifi uit te zetten op je tv of indien verbonden met LAN, de LAN kabel eruittrekken.

[ Voor 22% gewijzigd door FlameDB op 06-03-2020 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
FlameDB schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 15:09:
[...]

Dit model is geen OLED tv.

Mijn Sony Android tv doet dit ook soms, ik denk dat Android bepaalde dingen checkt. Misschien moet je eens proberen de wifi uit te zetten op je tv of indien verbonden met LAN, de LAN kabel eruittrekken.
Ja maar dan kan het nog zo zijn dat de TV aangaat om te kijken of er updates zijn (wat vervolgens niet lukt omdat er geen netwerk is)

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-09 10:26
Mijn TV in de woonkamer zit achter een KlikAanKlikUit.
De TV in de slaapkamer zit achter een standby killer.
Hierdoor heb ik nooit last van rare acties.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:07

Soggney

Zeekomkommer

Wat zegt de handleiding?

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karin54
De TV gaat niet aan, maar het ledlampje dat ik op USB poort heb aangesloten gaat aan en dan later weer uit. De TV blijft gewoon uit (stand-by). Ik vraag me toch af, waarom er geen schakelaar aanwezig is, zodat je de TV helemaal uit kan zetten, maar ik zou eventueel in het netsnoer een schakelaar kunnen plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
FlameDB schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 15:09:
Mijn Sony Android tv doet dit ook soms, ik denk dat Android bepaalde dingen checkt.
Dat is 99% zeker wat er gebeurt.

TV wordt wakker en genereert even wat netwerkverkeer voor het checken van software-updates; het versturen van telemetrie of minder nette data-mining; en gaat dan weer slapen. Je zou verwachten dat het mogelijk zou zijn om de TV wakker te maken zonder de USB-poorten van voeding te voorzien, maar dat schijnt fabrikanten maar niet te lukken.

Heb je een router in eigen beheer er tussen zitten? Zet dan eens logging aan.
Geheid dat je verkeer rondom die tijdstippen gaat zien.

[ Voor 11% gewijzigd door R4gnax op 08-03-2020 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa.Tan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-07-2024
Is al eerder genoemd, gebruik een klikaan/klikuit setje (action) Geen geknip in snoeren, sommige tv's houden niet van spanningsloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karin54
Mijn Philips TV heeft als besturingssysteem ook Android. Ik heb geen router er tussen zitten.
Ik zal eens bij de Action kijken naar dat klikaan/klikuit setje, misschien is dat beter als een snoerschakelaartje.
Bedankt in ieder geval voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinos2
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 19-06-2020
Ik heb sinds kort ook een wat oudere Philips TV van m'n ouders overgenomen. Na een aantal weken continu wakker liggen ergens tussen 5 en 6 uur in de ochtend, ben ik er nu achter dat het de tv is. Deze springt aan met een tikkend geluid, dan brand het witte led balkje onderin de tv en na een minuut oid gaat de tv weer uit, opnieuw met een tik. Wie goed slaapt merkt hier niks van, maar helaas wekt het mij bijna dagelijks.

In de TV instellingen staat de optie "zenderupdates in stand-bystand" al uit. Een optie voor automatische softwareupdates lijkt er helaas niet te zijn.

De tv is niet direct op internet aangesloten, alleen een kpn kastje (die dan weer wel op internet). Ook is er een dongel aangesloten op de tv.

Mocht iemand het probleem herkennen of nog een goede tip hebben dan graag, anders zal ik er inderdaad een schakelaar tussen moeten gaan zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door Justinos2 op 04-06-2020 01:58 ]

Pagina: 1