Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Video editing, AI, VM en Flightsim PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• doubleduh
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Omdat mijn Surface laptop (i5/8GB RAM) het allemaal niet zo goed trekt ben ik van plan om een 'echte' PC samen te stellen. Ik wil er van alles mee doen: wat 4K video editen met Davinci Resolve, wat machine learning, Visual studio development werk, paar redelijk zware VMs naast elkaar draaien en en (als ie uit is) de nieuwe MS Flight simulator moet er een beetje fatsoenlijk op kunnen draaien. Snelle wifi is ook belangrijk, ik heb een Netgear Orbi RBK50 wat de bottleneck zou moeten worden.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de EUR 1000, mag een beetje meer zijn als het een hele goeie deal is, maar niet meer dan 1200 ongeveer.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een LG 27UL850 4K monitor, een 4TB USB harddisk en een keyboard/muis.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit lijkt me een redelijke samenstelling. Heb ik nog een aparte CPU koeler nodig of is de standaard koeler (zit er volgens mij bij) goed genoeg?

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 173,-€ 173,-
1MoederbordenMSI B450 Tomahawk MAX€ 105,95€ 105,95
1VideokaartenGigabyte GeForce GTX 1660 Super OC 6G€ 249,-€ 249,-
1Behuizingenbe quiet! Silent Base 601 (Zwart)€ 105,16€ 105,16
1NetwerkadaptersGigabyte GC-WBAX200€ 40,95€ 40,95
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16€ 162,90€ 162,90
1VoedingenCorsair RM550x (2018) Zwart€ 92,90€ 92,90
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 1TB€ 167,90€ 167,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.097,76

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt, als het maar stabiel draait, heb geen zin in BSODs elke 5 minuten...

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hoe kleiner en vooral hoe stiller hoe beter.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Is dit zo de perfecte samenstelling voor mijn eisen of is er nog iets duidelijk te verbeteren kwa performance, kostenbesparing of stilheid?

Beste antwoord (via doubleduh op 07-03-2020 23:41)

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Alternatief voor SSD, snel zat:
pricewatch: WD Blue SSD M.2 (3D v-nand (TLC) 1TB

Gamen op een 4K scherm... dan gaat de GTX1660 wel wat licht uitvallen vrees ik.
Ik zou beginnen kijken naar een RTX2060 of een AMD RX 5700 (misschien nog eerder deze aangezien je monitor Freesync ondersteunig heeft)

Je wil klein maar je neemt een case van 61l.... dat moet je mij eens uitleggen :D
Deze is half zo groot:
pricewatch: Fractal Design Meshify C - Dark TG

Kleiner kan zeker nog, maar dan moet je ook een compacter mobo kiezen.
pricewatch: ASRock B450M Pro4

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Inrage
Alternatief voor SSD, snel zat:
pricewatch: WD Blue SSD M.2 (3D v-nand (TLC) 1TB

Gamen op een 4K scherm... dan gaat de GTX1660 wel wat licht uitvallen vrees ik.
Ik zou beginnen kijken naar een RTX2060 of een AMD RX 5700 (misschien nog eerder deze aangezien je monitor Freesync ondersteunig heeft)

Je wil klein maar je neemt een case van 61l.... dat moet je mij eens uitleggen :D
Deze is half zo groot:
pricewatch: Fractal Design Meshify C - Dark TG

Kleiner kan zeker nog, maar dan moet je ook een compacter mobo kiezen.
pricewatch: ASRock B450M Pro4

• doubleduh
  • Niet online
Bedankt voor de reactie!

Voor de SSD lijkt die Samsung toch wel een heel stuk sneller te zijn voor een redelijk klein verschil in prijs, over het algemeen is mijn ervaring dat ik vaak op de harddisk moet wachten, dus lijkt me toch beter om voor de Samsung te gaan. https://tweakers.net/pricewatch/compare/932779;1169447/

Bij de videokaart zat ik al te twijfelen over de RX5700, de Freesync support op mijn monitor had ik nog niet opgemerkt (zoals je zult merken ben ik niet echt een gamer). Dit lijkt dan een goeie optie: pricewatch: ASRock Radeon RX 5700 Challenger D 8G OC Maar ik las dat er veel problemen met die chip zijn. Aangezien de monitor toch maar 60hz is zou de GTX1660 toch niet genoeg zijn? Het verschil in performance in games lijkt 'maar' ongeveer 20% als ik deze site mag geloven https://gpu.userbenchmark...vs-AMD-RX-5700/4056vs4046 nVidia (CUDA) lijkt weer betere support voor machine learning te hebben. Maar ja een RTX2060 met redelijke reviews is wel weer een redelijk stukje duurder, blijft moeilijk...

Ik zal nog eens een ei leggen over de kast, de Fractal design is wel een heel stuk kleiner idd, had niet opgemerkt dat de be quiet zo groot is. Maar hij lijkt wel stil te zijn, dat is ook belangrijk.

• Inrage
doubleduh schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 14:41:
Bedankt voor de reactie!

Voor de SSD lijkt die Samsung toch wel een heel stuk sneller te zijn voor een redelijk klein verschil in prijs, over het algemeen is mijn ervaring dat ik vaak op de harddisk moet wachten, dus lijkt me toch beter om voor de Samsung te gaan. https://tweakers.net/pricewatch/compare/932779;1169447/

Bij de videokaart zat ik al te twijfelen over de RX5700, de Freesync support op mijn monitor had ik nog niet opgemerkt (zoals je zult merken ben ik niet echt een gamer). Dit lijkt dan een goeie optie: pricewatch: ASRock Radeon RX 5700 Challenger D 8G OC Maar ik las dat er veel problemen met die chip zijn. Aangezien de monitor toch maar 60hz is zou de GTX1660 toch niet genoeg zijn? Het verschil in performance in games lijkt 'maar' ongeveer 20% als ik deze site mag geloven https://gpu.userbenchmark...vs-AMD-RX-5700/4056vs4046 nVidia (CUDA) lijkt weer betere support voor machine learning te hebben. Maar ja een RTX2060 met redelijke reviews is wel weer een redelijk stukje duurder, blijft moeilijk...

Ik zal nog eens een ei leggen over de kast, de Fractal design is wel een heel stuk kleiner idd, had niet opgemerkt dat de be quiet zo groot is. Maar hij lijkt wel stil te zijn, dat is ook belangrijk.
Kwa SSD, die Samsung is 40% duurder en je zal er NIKS van merken... Je zit al aan de top van je budget dus ...
je ervaring van op een harddisk te moeten wachten is totaal irrelevant. HDD vs SSD is een mega verschil, supersnelle SSD vs ultrasnelle SSD, niet merkbaar, enkel in benchmarks en in specs (en vooral in marketing...)

Userbenchmark is een brol site. Beter om wat echte reviews te zoeken en dan te kijken naar de resulutie die jij gaat gebruiken, 4K in dit geval. Met wat hogere settings haalt enkel de RX 5700 speelbare framerates en de GTX1660 Super zakt helemaal weg, verschil in FPS is gemiddeld 35% op 4K. Maar goed, als je dat weet en je hebt een beperkt budget, dan moet je maar wat settings op medium zetten en dan zal het wel lukken.
https://www.pcgamer.com/n...ce-gtx-1660-super-review/

Zo'n duurdere GPU kost wel wat natuurlijk... dus als gamen niet het belangrijkste is en je met wat mindere instellingen kan leven dan zou ik gewoon die GTX1660 Super nemen. Wel niet komen zeuren als de nieuwe Flight Sim plots erg GPU intensief blijt te zijn, de vorige edities zijn allemaal notoire CPU killers.
pricewatch: Powercolor Red Dragon Radeon RX 5700

[ Voor 20% gewijzigd door Inrage op 06-03-2020 16:03 ]

• doubleduh
  • Niet online
Ik denk dat dit het uiteindelijk gaat worden.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 172,-€ 172,-
1MoederbordenMSI B450 Tomahawk MAX€ 105,95€ 105,95
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2060 Ventus XS 6G OC€ 362,95€ 362,95
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500 Grijs€ 67,97€ 67,97
1NetwerkadaptersTP-Link Archer TX3000€ 45,04€ 45,04
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16€ 162,50€ 162,50
1VoedingenCorsair RM550x (2018) Zwart€ 92,90€ 92,90
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 1TB€ 167,90€ 167,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.177,21

Toch een RTX 2060, die heeft ook Tensorcores wat voor machine learning wel leuk kan zijn, en de RX 5700 lijken toch te veel driver problemen mee te zijn. https://www.techspot.com/...s-over-driver-issues.html Deze van MSI lijkt redelijk stil te zijn. Lijkt erop dat nVidia nu ook Freesync support heeft, wie weet werkt het, zo niet jammer dan. https://www.pcworld.com/a...force-graphics-cards.html

Deze kast is iets kleiner en goedkoper, lijkt ook stil genoeg en ziet er imho goed uit.

Ik blijf toch bij de Samsung SSD, voor videobewerking kan een snellere SSD denk/hoop ik toch net wat verschil maken.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:04
pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT BLS2K16G4D32AESB is beter compatibel en stabieler dan Corsair LPX.

Voeding kan naar pricewatch: BitFenix Formula Gold 550W zonder veel op kwaliteit in te leveren. Niet modulair maar dat is geen probleem in de Pure Base 500.

SSD kan naar pricewatch: Corsair Force MP510 960GB. Iets goedkoper, presteert gelijk.

• doubleduh
  • Niet online
Thanks, ik heb het goedje net besteld. :) Met de BitFenix voeding en Crucial RAM, maar toch de Samsung SSD gehouden, het prijsverschil was te klein om te veranderen.
Pagina: 1