Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Omdat mijn Surface laptop (i5/8GB RAM) het allemaal niet zo goed trekt ben ik van plan om een 'echte' PC samen te stellen. Ik wil er van alles mee doen: wat 4K video editen met Davinci Resolve, wat machine learning, Visual studio development werk, paar redelijk zware VMs naast elkaar draaien en en (als ie uit is) de nieuwe MS Flight simulator moet er een beetje fatsoenlijk op kunnen draaien. Snelle wifi is ook belangrijk, ik heb een Netgear Orbi RBK50 wat de bottleneck zou moeten worden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de EUR 1000, mag een beetje meer zijn als het een hele goeie deal is, maar niet meer dan 1200 ongeveer.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een LG 27UL850 4K monitor, een 4TB USB harddisk en een keyboard/muis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit lijkt me een redelijke samenstelling. Heb ik nog een aparte CPU koeler nodig of is de standaard koeler (zit er volgens mij bij) goed genoeg?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt, als het maar stabiel draait, heb geen zin in BSODs elke 5 minuten...
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hoe kleiner en vooral hoe stiller hoe beter.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Is dit zo de perfecte samenstelling voor mijn eisen of is er nog iets duidelijk te verbeteren kwa performance, kostenbesparing of stilheid?
Omdat mijn Surface laptop (i5/8GB RAM) het allemaal niet zo goed trekt ben ik van plan om een 'echte' PC samen te stellen. Ik wil er van alles mee doen: wat 4K video editen met Davinci Resolve, wat machine learning, Visual studio development werk, paar redelijk zware VMs naast elkaar draaien en en (als ie uit is) de nieuwe MS Flight simulator moet er een beetje fatsoenlijk op kunnen draaien. Snelle wifi is ook belangrijk, ik heb een Netgear Orbi RBK50 wat de bottleneck zou moeten worden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de EUR 1000, mag een beetje meer zijn als het een hele goeie deal is, maar niet meer dan 1200 ongeveer.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een LG 27UL850 4K monitor, een 4TB USB harddisk en een keyboard/muis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit lijkt me een redelijke samenstelling. Heb ik nog een aparte CPU koeler nodig of is de standaard koeler (zit er volgens mij bij) goed genoeg?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 173,- | € 173,- |
| 1 | Moederborden | MSI B450 Tomahawk MAX | € 105,95 | € 105,95 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1660 Super OC 6G | € 249,- | € 249,- |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Silent Base 601 (Zwart) | € 105,16 | € 105,16 |
| 1 | Netwerkadapters | Gigabyte GC-WBAX200 | € 40,95 | € 40,95 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16 | € 162,90 | € 162,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM550x (2018) Zwart | € 92,90 | € 92,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 167,90 | € 167,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.097,76 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt, als het maar stabiel draait, heb geen zin in BSODs elke 5 minuten...
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hoe kleiner en vooral hoe stiller hoe beter.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Is dit zo de perfecte samenstelling voor mijn eisen of is er nog iets duidelijk te verbeteren kwa performance, kostenbesparing of stilheid?