Mijn vraag:
Ik heb lokaal een webserver draaien en zou graag een aantal web-interfaces van verschillen apparaten via die route bereikbaar maken.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Wat tot nu begrepen denk te hebben gaat door een virtualhost aan te maken. Er worden hier en daar wel wat voorbeelden getoond maar die lijken allemaal wat anders En wat ik niet terug vind is in welk bestand moet ik dit zetten. Of dat het een nieuw bestand moet worden.
Ik verwacht in /etc/apache2/sites-available. Daar staan nu drie soortgelijke .conf files
Voorbeeld van Apacher website:
Waar ik denk dat het bij moet komen te staan:
File: 000-default-le-ssl.conf
Ik heb lokaal een webserver draaien en zou graag een aantal web-interfaces van verschillen apparaten via die route bereikbaar maken.
Relevante software en hardware die ik gebruik
- Anna Smile Thermostaat
- Ubuntu 18.04.4 LTS
- Apache/2.4.29 (Ubuntu)
- eigen domeinnaam
- let's encryp certificaat
Wat tot nu begrepen denk te hebben gaat door een virtualhost aan te maken. Er worden hier en daar wel wat voorbeelden getoond maar die lijken allemaal wat anders En wat ik niet terug vind is in welk bestand moet ik dit zetten. Of dat het een nieuw bestand moet worden.
Ik verwacht in /etc/apache2/sites-available. Daar staan nu drie soortgelijke .conf files
Voorbeeld van Apacher website:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| <VirtualHost 10.1.2.3:80> ServerAdmin webmaster@host.example.com DocumentRoot "/www/docs/host.example.com" ServerName host.example.com ErrorLog "logs/host.example.com-error_log" TransferLog "logs/host.example.com-access_log" </VirtualHost> |
Waar ik denk dat het bij moet komen te staan:
File: 000-default-le-ssl.conf
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| <IfModule mod_ssl.c> <VirtualHost *:443> ServerAdmin webmaster@localhost DocumentRoot /var/www/html ErrorLog ${APACHE_LOG_DIR}/error.log CustomLog ${APACHE_LOG_DIR}/access.log combined ServerName mijnfncydn.nl Include /etc/letsencrypt/options-ssl-apache.conf ServerAlias www.mijnfancydn.nl SSLCertificateFile /etc/letsencrypt/live/mijnfancydn.nl/fullchain.pem SSLCertificateKeyFile /etc/letsencrypt/live/mijnfancydn.nl/privkey.pem <Directory /var/www/html> Options Indexes FollowSymLinks MultiViews AllowOverride All Require all granted </Directory> </VirtualHost> </IfModule> |
EngiBenchi