Welke game monitor bij de onderdelen die al uitgekozen zijn?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laraHALLO
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 04-06-2021
Ik zoek een monitor om te gamen

Wat is je budget?
Mijn budget is maximaal 500/600 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta voor alles open maar het liefst met deze onderdelen compatible:
- Cpu: AMD Ryzen 5 3600 Boxed
- Gpu: Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse
- Moederboard: MSI B450-A Pro Max
- Voeding: Corsair RM650x (2018) Zwart
- RAM: Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK
- Geheugen: Intel 660p 2TB
Suggesties voor andere onderdelen i.c.m. monitor is ook wenselijk als jullie hier goede ideeën over hebben :)

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn specs voor de monitor zijn:
- voor een game pc
- 144hz
- ? x 1440 pixels
- 27 inch of groter

[ Voor 6% gewijzigd door laraHALLO op 06-03-2020 12:07 ]

Beste antwoord (via laraHALLO op 02-09-2020 11:41)

• d0nny41
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:29
Al een keuze gemaakt?

Volgens mij is de LG 27gl850 één van de betere 1440p 144hz schermen. Ga hem zelf ook kopen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:53

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Het is een beetje jammer om voor een relatief high end pc een low end monitor te kopen lijkt me.
Meestal doe je langer met een monitor dan met een pc, dus ik zou zeggen dat je er niet op moet besparen.
Waarom heb je specifiek voor deze monitor gekozen en niet eentje met G-Sync / FreeSync?
Welke eisen heb je aan een monitor?
Hoe belangrijk is kleur?
Ga je voor details of voor pure fps?

Even een kleine greep uit de PW.
https://tweakers.net/pric...9;1510554;1301182;779461/

[ Voor 12% gewijzigd door Leeghoofd21 op 06-03-2020 11:36 ]

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laraHALLO
@Leeghoofd21
ja je hebt gelijk.. Ik ben best een noob hierin en dit is mijn eerste pc die ik samenstel.
Dan zou ik best meer geld eraan kwijt willen zijn dan dat ik in eerste instantie heb in geschat als ik je zo hoor.

Ik had nog niet eens gezien dat er geen FreeSync op zat namelijk.. dat wil ik uiteraard wel :)

Wat zijn naast mijn specs die ik opgegeven heb nog meer belangrijke specs om naar te kijken als je een monitor gaat kiezen? Ik sta letterlijk open voor alles! Vooral de ververingssnelheid van 144hz i.c.m. de 1440 p vind ik belangrijk.

Voor mijn werk wil ik nog wel eens wat dingen bewerken maar het wordt niet het hoofddoel van mijn pc (hier heb ik al een goede laptop voor). Ik wil deze pc vooral gebruiken om te gamen.

PS. deze kwam ik ook nog tegen in mijn zoektocht: OMEN X 27 240Hz Gaming Monitor

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• d0nny41
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:29
Al een keuze gemaakt?

Volgens mij is de LG 27gl850 één van de betere 1440p 144hz schermen. Ga hem zelf ook kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laraHALLO
laraHALLO schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 11:55:
@Leeghoofd21
Hmm ja je hebt gelijk.. Ik ben best een noob hierin en dit is mijn eerste pc die ik samenstel.
Dan zou ik best meer geld eraan kwijt willen zijn dan dat ik in eerste instantie heb in geschat als ik je zo hoor.

Ik had nog niet eens gezien dat er geen FreeSync op zat namelijk.. dat wil ik uiteraard wel :)

Wat zijn naast mijn specs die ik opgegeven heb nog meer belangrijke specs om naar te kijken als je een monitor gaat kiezen? Ik sta letterlijk open voor alles! Vooral de ververingssnelheid van 144hz i.c.m. de 1440 p vind ik belangrijk.

Voor mijn werk wil ik nog wel eens wat dingen bewerken maar het wordt niet het hoofddoel van mijn pc (hier heb ik al een goede laptop voor). Ik wil deze pc vooral gebruiken om te gamen.

PS. deze kwam ik ook nog tegen in mijn zoektocht: OMEN X 27 240Hz Gaming Monitor
Ik heb inderdaad de LG gekozen. Bevalt uitstekend :)