Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 24-05 22:40
Ik ben in bezit van een espresso halfautomaat (Bezzera Giulia), met een aparte bonenmaler ernaast.
Deze zijn momenteel aangesloten op een dubbele inbouw WCD.

Het opwarmen van de Bezzera machine duurt pak 'm beet 40min. Dat is 's morgens dus niet wenselijk als ik beneden kom en ik moet nog 40 min wachten voordat ik m'n eerste espresso kan maken. Ik wil de apparaten dus smart maken, zodat ik OF doormiddel van een timer deze kan laten opstarten OF doormiddel van een app (?) kan laten starten.
Beide apparaten kennen een fysieke aan/uit knop.

Wat heb ik nodig om mijn WCD smart te maken? Of zal het iets moeten zijn wat tussen de bestaande WCD en de apparaten komt?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marber
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-05 14:41
is een ouderwetse tijdschakelaar geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlkalineBug
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-05 14:51
Ik heb hiervoor gewoon een simpele "slimme" schakelaar met wifi aangeschaft. Er zijn ook opties met Z-wave, Zigbee en Bluetooth maar Wifi is wel zo makkelijk en het stroomgebruik valt ook goed mee tegenwoordig. Ik kon dit gemakkelijk aansluiten op mijn bestaande domotica en heb daarmee allerlei regels ingesteld over wanneer het apparaat aan en uit mag gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 24-05 22:40
Marber schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 11:18:
is een ouderwetse tijdschakelaar geen optie?
Dat vind ik optisch niet mooi, want de WCD zit naast de espressomachine.

Ik heb dit inmiddels gevonden: https://www.home2link.nl/...fi-inbouw-schakelaar.html
Dat is toch een perfecte oplossing, of zie ik iets over het hoofd?

[ Voor 26% gewijzigd door -Muncky- op 06-03-2020 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-05 15:55

E-Vix

Nu met sneeuw!

Deze er tussen zetten: https://www.action.com/nl...-connect-slimme-stekker-/
Dan kan je hem via je telefoon, een afstandsbediening, een tijdschakeling of een combinatie daar van in en uit schakelen.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23-05 13:48
koop een slimme stekker die je ook in node red kan bedienen, programeer een timer in node red dat deze elke ochtend om bijvoorbeeld 9 uur je koffie klaar heeft.
en maak ook een dashboard in node red met een knop om hm zelf aan te zetten als je zin hebt in koffie!

om je een idee tegeven:
YouTube: WLAN-Steckdosen HS100/HS110 mit Node-Red steuern // DIY Smarthome au...

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-05 12:36
-Muncky- schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 11:21:
[...]

Dat vind ik optisch niet mooi, want de WCD zit naast de espressomachine.

Ik heb dit inmiddels gevonden: https://www.home2link.nl/...fi-inbouw-schakelaar.html
Dat is toch een perfecte oplossing, of zie ik iets over het hoofd?
De Shelly is inderdaad een mooie oplossing voor je. Deze gaat achter de WCD waarmee je dus dmv een app of je home-domotica het WCD aan of uit zet. Je hebt overigens de PM versie in je link, in principe is de gewone Shelly1 genoeg (https://www.home2link.nl/...fi-inbouw-schakelaar.html). De PM staat voor Power Meter waardoor je app/home-domotica kan zien hoeveel stroom er verbruikt wordt.

De aan/uit op je apparaten moet wel echt aan/uit zijn (zeg maar met 0/1 er op). Zonder dit (zegmaar een knop welke je eenmalig indrukt voor aan of uit) heb je kant dat hij niet aan gaat als er stroom op komt.

[ Voor 12% gewijzigd door daxy op 06-03-2020 11:45 ]

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Pagina: 1