Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Eerste game pc ~1.000,- euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Superwillaah
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 25-12-2024
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Ik wil de pc om games te kunnen spelen en ik maak gebruik van photoshop.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Om en nabij de 1.000 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Ik heb nog niks.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Standaard componenten zoals in de BBG van 1.000,- euro. Soms zie ik daar een stock cpu koeler en anders weer een niet-stock koeler, wellicht dat dit erbij moet?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Ik heb de voorkeur voor AMD gpu, ik heb al een monitor met freesync erop.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Mijn wens is een computer die niet na 3 jaar weer te oud is, een computer die niet te heet wordt en dus ook langer mee gaat. Stilte zou ook fijn zijn :)

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Mocht overklokken handig/nodig zijn dan sta ik hiervoor open.

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Ik hoop zo veel mogelijk bang-for-buck te krijgen en een pc die langer dan 3 jaar mee gaat. Ik sta open voor al het advies dat me gegeven wordt. Ik heb de volgende componenten samengesteld. De cpu en gpu staan redelijk vast, de rest heb ik helemaal geen verstand van. De cpu koeler zag ik veel goede reviews over, vandaar deze keuze. Het bedrag is iets hoger dan de 1.000 euro, maar mocht deze 200 euro echt nodig zijn om een optimaal systeem te bouwen dan sta ik daarvoor open.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 173,-€ 173,-
1MoederbordenMSI B450 Tomahawk MAX€ 105,95€ 105,95
1VideokaartenPowercolor Red Devil RX 5700 XT€ 464,-€ 464,-
1BehuizingenFractal Design Meshify C - Dark TG€ 84,91€ 84,91
1ProcessorkoelingArctic Freezer 34 eSports DUO (Zwart / Rood)€ 33,90€ 33,90
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3600C19D-16GVRB€ 82,50€ 82,50
1VoedingenCorsair RM550x (2018) Zwart€ 92,90€ 92,90
1Solid state drivesWD Blue SSD M.2 (3D v-nand (TLC) 1TB€ 121,-€ 121,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.158,16

[ Voor 1% gewijzigd door Superwillaah op 06-03-2020 10:01 . Reden: Componenten aangepast ]

Beste antwoord (via Superwillaah op 06-03-2020 14:56)

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Wat @Inrage al zegt. Het is niet echt zinvol om een videokaart aan te gaan schaffen als de extra frames waarschijnlijk niet te zien zijn op je scherm. Daar zit alleen wel een dingetje. Je hebt nu een IPS monitor waardoor ik je niet zou aanraden naar een TN 2560x1440p te gaan. 144Hz VA panelen zijn meestal ook niet helemaal optimaal vanwege ghosting op hogere refreshrates, waardoor je naar de nieuwste IPS modellen zou moeten gaan kijken. Die zijn alleen duur. Als je dat echt goed wil doen, dan koop je pricewatch: LG UltraGear 27GL850 Zwart. Dan heb je ook echt iets, maar goedkoop zou ik het niet noemen. Er zijn natuurlijk goedkopere 144Hz IPS opties, maar niet heel veel goedkoper. :)

Ik zou je huidige scherm gewoon houden tenzij je het ding helemaal zat bent. Betwijfel het, maar het kan altijd.
Dat betekent dat je iets minder uit hoeft te geven aan je systeem en het voor €1000 ook vrij geruisloos gemaakt kan worden. Daar is bijvoorbeeld een CPU koeler voor. AMD heeft voor Ryzen 3000 helaas hun stock koelers gedowngraded. Ze waren voorheen wat beter waardoor je nu voor stilte beter kan investeren in een aftermarket.

Voor de rest wat dingetjes:
-De Powercolor Red Devil Dragon is een van de beste RX5700's die je kan krijgen. Ik ga voor deze en niet de RX5600XT omdat deze iets van 10% sneller is, maar vooral omdat deze 8GB VRAM heeft. Dat maakt op het moment alleen maar echt uit in RDR2. Die game wil zelfs op 1920x1080p eigenlijk gewoon 8GB beschikbaar hebben. Op hogere resoluties maakt het wat meer uit omdat games dan meer VRAM nodig hebben. Het past verder in het budget en de kaart is iets sneller, dus waarom niet?
-Ik pak een iets goedkopere SSD. Een M.2 is technisch gezien sneller, maar in de praktijk merk je er weinig van in de meeste games.
-Ik raad zoals altijd deze setjes RAM aan. 3200MHz is afdoende voor een Ryzen 3000 en ze zouden gewoon altijd moeten werken met het activeren van XMP.
-Arctic Freezer 34 is gewoon een goede budget CPU koeler. Het is ook niet alsof een 3600 nu zoveel kan verbruiken waardoor deze ruim voldoet.
-Ik ga iets over budget om de RM550x erin te houden. Het is onnodig voor dit systeem, maar het is ook een zeer goede voeding waar je vrijwel elke denkbare videokaart aan kan hangen zonder problemen. Ze horen ook tien jaar mee te gaan waardoor ze voor een volgend systeem ook nog bruikbaar moeten zijn.

1VideokaartenPowercolor Red Dragon Radeon RX 5700€ 361,-€ 361,-
1BehuizingenFractal Design Meshify C€ 79,90€ 79,90
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK€ 85,50€ 85,50
1Solid state drivesSamsung 860 QVO 1TB€ 105,-€ 105,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.037,15

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Alle reacties

• Bananaman123124
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 20-11 09:38
Wat is de exacte monitor die je al hebt? Veel van de FreeSync monitoren werken ook prima met Nvidia.

De ssd is wel duur en voor jouw gebruik ga je geen verschil merken tussen die samsung en bijvoorbeeld deze: pricewatch: Intel 660p 1TB

Voor het geheugen zou ik eerder voor deze gaan: pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 paar euro goedkoper en betere timings, het verschil tussen 3200 en 3600 ga je met jouw gebruik niet merken.

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Welke reslutie/refreshrate heeft je scherm?
Een 5700XT is nice voor een 1440p 144Hz scherm maar wel al dikke overkill voor een Full HD schermpje....

450w-550w voeding is ook voldoende.

Samsung 970 is overpriced. Deze is een meer dan goed alternatief:
pricewatch: WD Blue SSD M.2 (3D v-nand (TLC) 1TB

• Superwillaah
Inrage schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 09:53:
Welke reslutie/refreshrate heeft je scherm?
Een 5700XT is nice voor een 1440p 144Hz scherm maar wel al dikke overkill voor een Full HD schermpje....

450w-550w voeding is ook voldoende.

Samsung 970 is overpriced. Deze is een meer dan goed alternatief:
pricewatch: WD Blue SSD M.2 (3D v-nand (TLC) 1TB
Ik heb de voeding en SSD aangepast. Ik heb dus een lg 29WL500 monitor nog staan. Dit is een ultrawide met 1080p en 75hz refreshrate.. Wellicht verkopen en een betere monitor kopen zodat ik wel 1440p aan kan :'(

• Inrage
Er is toch niks mis met je huidige monitor?
Met een wat meer bescheiden GPU haal je daar nog steeds alles uit en zit je wel binnen je budget.

pricewatch: Powercolor Red Dragon Radeon RX 5700
pricewatch: Powercolor Radeon RX 5600 XT Red Devil 6G

• Superwillaah
Inrage schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 10:10:
Er is toch niks mis met je huidige monitor?
Met een wat meer bescheiden GPU haal je daar nog steeds alles uit en zit je wel binnen je budget.

pricewatch: Powercolor Red Dragon Radeon RX 5700
pricewatch: Powercolor Radeon RX 5600 XT Red Devil 6G
Ik zou toch wel graag games willen spelen op 1440p. Ik speel vooral mmorpgs en zou dan ook het liefste op hoge settings willen spelen met goede fps en goede beeld kwaliteit. Omgeving van de game moet er mooi uit zien haha.
Ik koos ook voor deze GPU omdat ik denk dat dit dan ook wat meer toekomstbestendig zal zijn. Dan geef ik liever ietsjes meer uit.
Of zeg je zelf dat dit geen goede keuze is?

• Inrage
Als je 100% zeker bent dat je een nieuwe monitor nodig hebt, dan wel. Zo'n 1440p scherm heeft 'maar' 33% meer pixels dan je huidige scherm, dus das enkel nuttig als je effectief meer horizontale ruimte nodig denkt te hebben. MMO's zijn meestal ook niet zo GPU intensief en 144hz voegt daarvoor ook niet zoveel toe.

Niks mis met een duurdere GPU natuurlijk, maar waarom dan een budget van 1000€ nemen. Er komt zowiezo nog bij op je huidige lijstje als je bij minder verschillende winkels wil bestellen, 10-20€ voor Windows 10, wat verzendingskosten, ...

Dus samengevat, goeie build, monitor is zeker in orde, goedkoper kan als je je budget wil halen, ge boet niets in op game ervaring.

Acties:
  • Beste antwoord

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Wat @Inrage al zegt. Het is niet echt zinvol om een videokaart aan te gaan schaffen als de extra frames waarschijnlijk niet te zien zijn op je scherm. Daar zit alleen wel een dingetje. Je hebt nu een IPS monitor waardoor ik je niet zou aanraden naar een TN 2560x1440p te gaan. 144Hz VA panelen zijn meestal ook niet helemaal optimaal vanwege ghosting op hogere refreshrates, waardoor je naar de nieuwste IPS modellen zou moeten gaan kijken. Die zijn alleen duur. Als je dat echt goed wil doen, dan koop je pricewatch: LG UltraGear 27GL850 Zwart. Dan heb je ook echt iets, maar goedkoop zou ik het niet noemen. Er zijn natuurlijk goedkopere 144Hz IPS opties, maar niet heel veel goedkoper. :)

Ik zou je huidige scherm gewoon houden tenzij je het ding helemaal zat bent. Betwijfel het, maar het kan altijd.
Dat betekent dat je iets minder uit hoeft te geven aan je systeem en het voor €1000 ook vrij geruisloos gemaakt kan worden. Daar is bijvoorbeeld een CPU koeler voor. AMD heeft voor Ryzen 3000 helaas hun stock koelers gedowngraded. Ze waren voorheen wat beter waardoor je nu voor stilte beter kan investeren in een aftermarket.

Voor de rest wat dingetjes:
-De Powercolor Red Devil Dragon is een van de beste RX5700's die je kan krijgen. Ik ga voor deze en niet de RX5600XT omdat deze iets van 10% sneller is, maar vooral omdat deze 8GB VRAM heeft. Dat maakt op het moment alleen maar echt uit in RDR2. Die game wil zelfs op 1920x1080p eigenlijk gewoon 8GB beschikbaar hebben. Op hogere resoluties maakt het wat meer uit omdat games dan meer VRAM nodig hebben. Het past verder in het budget en de kaart is iets sneller, dus waarom niet?
-Ik pak een iets goedkopere SSD. Een M.2 is technisch gezien sneller, maar in de praktijk merk je er weinig van in de meeste games.
-Ik raad zoals altijd deze setjes RAM aan. 3200MHz is afdoende voor een Ryzen 3000 en ze zouden gewoon altijd moeten werken met het activeren van XMP.
-Arctic Freezer 34 is gewoon een goede budget CPU koeler. Het is ook niet alsof een 3600 nu zoveel kan verbruiken waardoor deze ruim voldoet.
-Ik ga iets over budget om de RM550x erin te houden. Het is onnodig voor dit systeem, maar het is ook een zeer goede voeding waar je vrijwel elke denkbare videokaart aan kan hangen zonder problemen. Ze horen ook tien jaar mee te gaan waardoor ze voor een volgend systeem ook nog bruikbaar moeten zijn.

1VideokaartenPowercolor Red Dragon Radeon RX 5700€ 361,-€ 361,-
1BehuizingenFractal Design Meshify C€ 79,90€ 79,90
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK€ 85,50€ 85,50
1Solid state drivesSamsung 860 QVO 1TB€ 105,-€ 105,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.037,15

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Superwillaah
@DaniëlWW2 Ik zie dat je spreekt over een Red Devil RX, echter staat in het componenten de Red Dragon versie. Red Devil is er volgens mij niet zonder XT als ik het goed heb?

• Inrage
pricewatch: Powercolor Red Devil Radeon RX 5700
die is er wel, maar de Red Dragon is ook goed hoor.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Superwillaah schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 15:02:
@DaniëlWW2 Ik zie dat je spreekt over een Red Devil RX, echter staat in het componenten de Red Dragon versie. Red Devil is er volgens mij niet zonder XT als ik het goed heb?
Uh ja, ik bedoel de Red Dragon. :P
De Red Devil bestaat ook, maar die is eigenlijk veel te duur. Leuk dat je een koeloplossing hebt die makkelijk 250W kan afvoeren, maar je RX5700 verbruikt veel minder. Daarom is de Red Dragon ook afdoende. :)
pricewatch: Powercolor Red Devil Radeon RX 5700

• Superwillaah
@DaniëlWW2 Met de Red Dragon 5700, haal ik dan ook gewoon 60fps stel ik zou naar 1440P kunnen gaan met een ander scherm in de toekomst met de settings op ultra of zo hoog mogelijk?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Superwillaah om je build een rood accent te geven(je koeler)

pricewatch: NZXT H500 Zwart/Rood
pricewatch: MSI B450 Gaming Plus Max

Voeding kan goed naar 450w(deze heeft ook aparte VGA rail op 25A) en voldoende voor je RX5700.
pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Superwillaah schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 15:14:
@DaniëlWW2 Met de Red Dragon 5700, haal ik dan ook gewoon 60fps stel ik zou naar 1440P kunnen gaan met een ander scherm in de toekomst met de settings op ultra of zo hoog mogelijk?
Benchmarks. Kijk zelf maar. ;)
https://www.techspot.com/review/1870-amd-radeon-rx-5700/

Dit is dan nog een "blower" die in de regel een paar procent langzamer zijn dan de beter gekoelde modellen. Een RX5700 is echt geen zwakke videokaart, verre van. :)

• Superwillaah
@Hackus Kijk jij wist gelijk waar mijn smaak lag haha. Ik vind die meshify wel mooier moet ik zeggen. Ik wilde ook eigenlijk apparatuur met rode led erin hebben. Alleen wel subtiel daarom heb ik ook de meshify met wat donkerder glas.

• Inrage
pricewatch: Corsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3200C16
Noodzakelijke RGB RAM kit voor in die meshify, doet 1000 tinten rood :)

• Superwillaah
@Inrage Heerlijk dat je steeds zo snel reageerd haha! held

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Superwillaah schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 15:27:
@Hackus Kijk jij wist gelijk waar mijn smaak lag haha. Ik vind die meshify wel mooier moet ik zeggen. Ik wilde ook eigenlijk apparatuur met rode led erin hebben. Alleen wel subtiel daarom heb ik ook de meshify met wat donkerder glas.
RGB. :N
Nee, geen fan. Maar ik zou eerder kijken naar moederbord features zoals USB poorten. De meesten hebben daarnaast toch RGB.
Qua RAM, tja RGB versie van die Crucial setjes bestaat tegenwoordig (helaas) ook. ;)
pricewatch: Crucial Ballistix RGB BL2K8G32C16U4BL

Pagina: 1