Maximaal aantal installaties gebruiken, hoe meer?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegboy
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09-10 13:24
Ik gebruik de software Metatrader 4 van MetaQuotes, op Windows 10. Voor mijn gebruik moet ik meerdere installaties van Metatrader 4 gebruiken, meer dan 32. Maar je kunt niet meer dan 32 installaties openen, per gebruiker op windows. Mijn omweg tot nu toe was meerdere gebruikers installeren op Windows 10. Maar dit is eigenljk omslachtig.

Is er een andere oplossing om toch meer dan 32 installaties in een Windows gebruikersaccount te openen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een limiet die in veel software zit. Je bent het snelst klaar door een 2e machine neer te zetten en dan met bijvoorbeeld Synergy het toetsenbord/muis tussen de 2 pc's te delen.

Op die manier merk je maar zeer weinig van het feit dat het fysiek 2 pc's zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegboy
Verwijderd schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 07:38:
Dat is een limiet die in veel software zit. Je bent het snelst klaar door een 2e machine neer te zetten en dan met bijvoorbeeld Synergy het toetsenbord/muis tussen de 2 pc's te delen.

Op die manier merk je maar zeer weinig van het feit dat het fysiek 2 pc's zijn
Ik gebruik nu meerdere machines met meerdere Windows gebruikersaccounts. Dit blijft omslachtig. Zou er geen betere oplossing zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metatrader via VPS is een 2e optie. Je kan het 24h gratis testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Virtualiseren?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegboy
Verwijderd schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 07:45:
Metatrader via VPS is een 2e optie. Je kan het 24h gratis testen.
Ik huur al een server. Het werkt allemaal wel, maar niet handig. En als je de installaties met elkaar wilt verbinden (named pipes) dan werkt het niet.
Hoe werkt dit? Ik heb ooit iets gelezen over programma's volledig in het werkgeheugen plaatsen. Bedoel je dat? Ik weet niet of de restrictie van 32 dan komt te vervallen (mijn doel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik ga het noemen, al gaat het je waarschijnlijk ver boven de pet: Metatrader in een container draaien, bijvoorbeeld met Docker.

Google Metratrader+docker

Virtualisatie kan op verschillende manieren: bijvoorbeeld een besturingsysteem in een virtuele machine draaien.
Je krijgt dan eigenlijk een volledige computer in een andere computer. Bijvoorbeeld met VMWare Player, VirtualBox of Hyper-V

je kunt ook op applicatieniveau virtualiseren. Dan draai je verschillende versies van dezelfde applicaties naast elkaar op dezelfde machine, in een container. Voor de applicatie lijkt het echter alsof deze op verschillende computers draait.
Je zult echter een computer moeten hebben die over voldoende CPU en RAM beschikt als je ver wilt opschalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaerdenCliff
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 09-10 11:02
Hier staat hoe je het kan doen via docker containers ... dat lijkt me het efficientste. Een andere optie is een vmware opzetten en dan virtuele machines draaien waar je per machine dus 32 runs kan doen, let wel op dit brengt licentie kost met zich mee voor de virtuele machines hun os.

https://github.com/tickelton/docker-metatrader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals boven is gezegd kan je of software zoals sandboxie gebruiken om meerdere instanties te draaien (container) of een VM gebruiken.
VM werkt naar mijn mening het best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

vegboy schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 08:10:
[...]

Ik huur al een server. Het werkt allemaal wel, maar niet handig. En als je de installaties met elkaar wilt verbinden (named pipes) dan werkt het niet.
[...]

Hoe werkt dit? Ik heb ooit iets gelezen over programma's volledig in het werkgeheugen plaatsen. Bedoel je dat? Ik weet niet of de restrictie van 32 dan komt te vervallen (mijn doel).
Je kan gewoon VMware installeren en virtual machines aanmaken, en per VM kun je het aantal instanties draaien die je wilt.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/q0LOTLB.jpg

Zie mijn voorbeeld, dit draait dan op een aparte server maar dit kun je ook lokaal doen met b.v. VMWare player of andere alternatieven.
Zelf heb ik 13 VM's van alles wat.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegboy
Dank voor alle antwoorden, ik ga me er eerst eens in verdiepen.
Pagina: 1