SolarEdge omvormers of Enphase micro omvormers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arbez
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 18-05 17:10
Ben in dubio!

Ik heb 24 panelen Solar Frontier 175 Wp(totaal 4080 Wp) met een SolarEdge omvormer liggen.
Jaaropbrengst ligt op 4500 Wp. Dus behoorlijk goed.
Nu wil ik uitbreiden, maar dat kan niet met dezelfde panelen. Solar Frontier wordt in Europa niet meer geleverd.
Ik heb een aantal offertes liggen met verschillende panelen(LG, AEG, Munchen Solar, Q Cells) maar daar kom ik wel uit.
Als omvormers wordt aangeboden of SolarEdge of Enphase IQ7+.
Een installateur zegt dat hij nooit SolarEdge zou nemen, vanwege de vele problemen?, maar leverd SMA.
Zelf ben ik meer voor de Enphase micro omvormers, ook al vanwege de garantie van 25 jaar. En ook vanwege de regeling per paneel.
Aangezien ik goede ervaringen heb met SolarEdge ben ik daar niet bang voor, maar geloof toch dat ik met de Enphase beter af ben.
Wie kan me hierover iets vertellen.

Alvast bedankt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bqawos_6W1FdLYFTUdwf9xL3TVM=/800x/filters:strip_icc()/f/image/uhx5P1itZG8PYI85KEaDTVJT.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door Arbez op 05-03-2020 22:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik dacht dat solaredge geen garantie gaf met de combinatie SF-175 vanwege de te hoge piekspanningen?

Ik zou zeggen enphase, pas dan heb je per paneel een eigen onafhankelijke regeling. Heb je een 3-fase aansluiting?

Er is een tweaker die verkoopt zijn SF panelen 2e hands. @Rol-Co
En dat kan prima op een SMA. 3 of 4 panelen per string bij een 1-fase omvormer. Geen optimizers nodig.

[ Voor 14% gewijzigd door AUijtdehaag op 06-03-2020 05:47 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arbez
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 18-05 17:10
Bedankt voor je reactie.
Solaredge en SF-175 is bij mij een uitstekende combinatie. Zit op 1-fase. Nooit problemen.
Ja, ik heb een 3-fase aansluiting.
En ik wil graag een nieuwe set laten installeren o.a. vanwege de garantie.