Adapter connector polariteit kiezen bij Aldi schroefmachine

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nanke
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-09 20:20
Ik heb een Topcraft accuschroefmachine CDM6128, ooit eens gekocht bij de Aldi. Ik kan de originele oplader niet meer vinden, maar ik heb nog wel een universele oplader met juiste connector en voltage.

De vraag is alleen: zit de + aan de buitenkant van de connector of aan de binnenkant?
Ik kan beide instellen op de oplader.

Documentatie is niet meer terug te vinden op internet.
Ik hoor graag jullie advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nanke
Ik heb het antwoord intussen zelf gevonden. Google afbeeldingen van Topcraft adapter en daar is te zien dat de binnenkant + moet zijn. Misschien heeft iemand anders hier iets aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09 11:59

SA007

Moderator Tweaking
Houdt er rekening mee dat bij opvallend veel simpele batterijtools (schroefmachientjes, speelgoed, dect telefoons, etc) het meestal geen reguliere stekkeradapter is.
Vaak zit een flink stuk van de oplaadelektronica in de adapter en is het een stroom en spanningbegrensde adapter.

Als je daar een gewone adapter aanhangt kan het zijn dat je teveel stroom de accu in drukt en die oververhit kan raken.
Dit is een NiCd, dus hij wordt eigenlijk alleen heet als je 'm te snel of overlaad maar bij li-ion kan hij daardoor kapot gaan of zelfs in brand vliegen.

Het kan best opletten zijn met opladers, pak niet zomaar een adapter 'die erop lijkt'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nanke
Bedankt voor de tip!