Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop opslag

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Patientzero
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-11 16:37
Beste allen,

Deze laptop is overleden, gaat soms wel, soms ( vaker ) niet meer aan. Gezien de leeftijd heeft mijn wederhelft derhalve een nieuwe laptop gekocht.

Nu wou ik de opslag ssd/hdd overzetten naar de nieuwe laptop, appeltje eitje dacht ik...

Tot de laptop open was en ik geen opslag schijf hdd/ssd kan vinden.... 🤷🏻‍♂️

Betreft een acer aspire es1-432.

Zelf al gezocht maar ik krijg niets gevonden.
Nu is mijn kennis qua hardware op het gebied van laptops ook vrij beperkt.

Hier een foto :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jvzPtMy_cO1qpBBy7G_R1svHmnM=/800x/filters:strip_icc()/f/image/ZKpVVPDwq3YC5akobVRPrjdC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E6Och17IniDB_afCYxecgYoYzTw=/800x/filters:strip_icc()/f/image/UYL5jbhoo7Sjr1IXex4hID8u.jpg?f=fotoalbum_large

Hoor het graag of iemand weet waar de hdd/ssd zit.

Bedankt

Beste antwoord (via Patientzero op 06-03-2020 15:58)

• DOS 3.1
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 02-05-2021

DOS 3.1

Syntax error

... hier kan je zo'n beetje zien waar zo'n chip op het moederboord zit, in dit filmpje zijn ze hem eraf aan het slopen, bij een iets ander model Acer, maar dat mag de pret niet drukken. Pas op! De volgende beelden kunnen als schokkend ervaren worden: YouTube: HOW TO FIX ASPIRE 1 A114-31 NO BOOT ERROR BY REPLACING EMMC FLASH NAND
Je kan het zelf dus ook als je het filmpje volgt, leuk klusje met de familie op een regenachtige zondagmiddag ;)

Error 404½ Page found, but I won't show it to you.

Alle reacties

• MR.Harok
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07:23
2e foto, links boven, onder het metaal. hoe die los gaat is mij een raadsel zie zo geen schroeven. Wellicht zit de schijf ?gelijmd?

Het zwarte wat je ziet is de aansluiting waar hij als het waren inschuift.

[ Voor 22% gewijzigd door MR.Harok op 05-03-2020 20:23 ]

• Patientzero
MR.Harok schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 20:22:
2e foto, links boven, onder het metaal. hoe die los gaat is mij een raadsel zie zo geen schroeven. Wellicht zit de schijf ?gelijmd?

Het zwarte wat je ziet is de aansluiting waar hij als het waren inschuift.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xKdWXC7WXZvK-je0WCqcLob0d0Y=/800x/filters:strip_icc()/f/image/gdlIfSO1Dp80U1zLQ70UArol.jpg?f=fotoalbum_large

Er zit gewoon een stukje foam onder, meer niet

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:24

Barrycade

Through the...

64GB eMMC zit er in je oude laptop als de specs kloppen.

Dus geen SSD of hdd.

Ik neem aan dat we hier naar de overleden patiënt kijken trouwens.

[ Voor 33% gewijzigd door Barrycade op 05-03-2020 20:36 ]

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Patientzero Je kunt dus daar de SATA-disk van de oude laptop plaatsen. Je hebt die disk dan extra beschikbaar, dan wel kun je die gebruiken om de migreren naar de nieuwe laptop.

[ Voor 22% gewijzigd door Room42 op 05-03-2020 20:32 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Patientzero
Barrycade schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 20:31:
64GB eMMC zit er in je laptop als de specs kloppen.

Dus geen SSD of hdd.
Dank, is dat die zichtbaar bovenop zit ( met witte en zwarte kabel ? Ik dacht dat dat de bluetooth module was )

• MR.Harok
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07:23
Patientzero schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 20:26:
[...]

[Afbeelding]

Er zit gewoon een stukje foam onder, meer niet
Ah, het is moeilijk diepte te zien op de foto. Dacht dat het een cover was. Maar zoals hiervoor al gezegd er zit eMMC geheugen in de laptop. Vaak zit dit vast gesoldeerd. Wat je kan doen is een sata schijf aansluiten op die zwarte connector die ik eerder noemde en dan de bestanden overzetten

• Patientzero
Gaat lastig als de laptop geen teken van leven geeft

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:50
Patientzero schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 20:40:
Gaat lastig als de laptop geen teken van leven geeft
In de startpost heb je het erover dat hij soms nog aangaat. Aan 1x een uurtje heb je genoeg.

• Patientzero
Het is inmiddels gelukt, maar toch vraag ik me af waar die emmc zit dan.

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:47

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Patientzero schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 21:53:
Het is inmiddels gelukt, maar toch vraag ik me af waar die emmc zit dan.
Dat is een kleine chip die ergens op het moederbord zit vast gesoldeerd, kan aan de andere kant van het moederbord zitten.

Acties:
  • Beste antwoord

• DOS 3.1
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 02-05-2021

DOS 3.1

Syntax error

... hier kan je zo'n beetje zien waar zo'n chip op het moederboord zit, in dit filmpje zijn ze hem eraf aan het slopen, bij een iets ander model Acer, maar dat mag de pret niet drukken. Pas op! De volgende beelden kunnen als schokkend ervaren worden: YouTube: HOW TO FIX ASPIRE 1 A114-31 NO BOOT ERROR BY REPLACING EMMC FLASH NAND
Je kan het zelf dus ook als je het filmpje volgt, leuk klusje met de familie op een regenachtige zondagmiddag ;)

Error 404½ Page found, but I won't show it to you.

Pagina: 1