Excel wachtwoord op openen bestand

Pagina: 1
Acties:
  • 556 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stitchie
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-12-2024
Enige tijd geleden heb ik een excel bestand aangemaakt met een beveilging die gevraagd wordt bij het openen van het bestand.
Dit excel sheet is een xlsx bestand. Nu lees ik overal dat deze lastig te het wachtwoord te achterhalen of te omzeilen (gelukkig)!

bestand openen met Numbers van Apple of via Google spreadsheet of ombouw naar een zip heb ik geprobeerd maar zonder het gewenste resultaat.

Ik heb gegoogled op softwareprogramma's die het wachtwoord kunnen achterhalen. Passware of Rixler en meer van deze. Ik ben niet te beroerd om een programma aan te schaffen maar weet niet of deze programma dat ook lukt of dat het maanden duurt bijvoorbeeld.

Iemand ervaring met dit soort programma's?
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:18

g0tanks

Moderator CSA
Rixler werkt alleen tot Excel 2013. Passware Excel Key werkt ook t/m Excel 2019 door middel van brute-force wat inderdaad dagen of weken kan duren. Het helpt heel erg als je van te voren een aantal zaken kan uitsluiten zoals niet langer dan x karakters, alleen eerste letter hoofdletter, geen cijfers, etc.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stitchie
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-12-2024
Bedankt voor je reactie... Voor de duidelijkheid er wordt een wachtwoord gevraagd voor het openen van het bestand en niet als blokkade voor een tabblad... Kan passware het wachtwoord voor het openen van het excel bestand achterhalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:00
Maak back-up van het bestand
Hernoem het bestand naar .zip
Open het bestand (7-zip)
Edit het .XML bestand waar de password tag inzit
Verwijder de "protection" tag
Sla de wijziging op
Hernoem weer naar .xlsx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:49
DVX73 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 23:27:
Maak back-up van het bestand
Hernoem het bestand naar .zip
Open het bestand (7-zip)
Edit het .XML bestand waar de password tag inzit
Verwijder de "protection" tag
Sla de wijziging op
Hernoem weer naar .xlsx
Ik heb dit eens geprobeerd met een bestand wat opgeslagen is met Excel 2016, maar de boel is allemaal encrypted.
Het enige bestand wat ik kan lezen is "EncryptionInfo"

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:18

g0tanks

Moderator CSA
Stitchie schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 23:20:
Bedankt voor je reactie... Voor de duidelijkheid er wordt een wachtwoord gevraagd voor het openen van het bestand en niet als blokkade voor een tabblad... Kan passware het wachtwoord voor het openen van het excel bestand achterhalen?
Ik denk dat je nu genoeg aanwijzingen hebt. Omdat we niet zeker kunnen weten of het om een persoonlijk bestand gaat en het omzeilen van beveiliging in principe verboden is op Tweakers, gaat het topic op slot. :)

Het algemeen beleid #verbodenhacken

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.