Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leander vab ame
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 08-06-2021
Ik wil een magazine gaan maken en vind dit wel een leuk idee: https://imgur.com/a/8nABYwY
alleen ik kan geen bedrijf of een webshop vinden die zoiets bedrukt. Drukwerkdeal net nog gekeken
zijn allemaal standaard magazines zonder extra mogelijkheden qua printspecificaties...

Weet iemand toevallig een bedrijf die dit wel doet?

Beste antwoord (via Leander vab ame op 06-03-2020 18:32)

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:09
Ik weet niet of het Grafisch Lyceum nog bestaat maar daar hadden ze vroeger nog drukpersen en stansmachines. Dan kan je het zelf doen of met wat creativiteit iemand anders overhalen om het te doen om ook punten voor zijn/haar studie te halen ;)

Wat is je oplage?

Edit: Wat je vraagt is overigens niet moeilijk maar ik denk dat de drukkerij die het rondje uit gaat stansen ook geld wil verdienen aan het drukken.

[ Voor 22% gewijzigd door Hennie-M op 06-03-2020 18:06 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 18:18

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Zou best kunnen dat Drukwerkdeal dit wel kan, maar het is zo specifiek dat ze het moeilijk in een keuzemenu kunnen zetten tussen 'papierdikte' en 'formaat'. ;-)

Dat zal bij de meeste drukkerijen zo zijn. Ik zou er een paar mailen/bellen met je specifieke wensen.

(Of heb je dat al gedaan? Dat mis ik in je post...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Leander,

Cool idee! Je kunt bij Drukwerkdeal.nl een offerte aanvragen zodra je een account hebt aangemaakt:

https://www.drukwerkdeal.nl/nl/account/quote-request

Kleine disclaimer: ik werk bij Drukwerkdeal.nl. Ik weet niet of ik daarmee de forumregels schend. If so: sorry daarvoor!

Succes!
Lourens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _NooT_
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 25-09 20:51
Leuk idee, maar hou er wel rekening mee dat de kosten hierdoor enorm omhoog gaan.
Ik kan je bijna garanderen dat het het prijsverschil niet waard is en dat zo'n beetje iedere drukker dit af gaat raden.

De vellen met de desbetreffende pagina('s) moeten hiervoor gestanst worden en het gat zal waarschijnlijk ook voor problemen / extra werk zorgen bij het vergaren. Dat is ook afhankelijk van de oplage.

Als het budget absoluut geen probleem is, ken ik nog wel een drukker die het kan uitvoeren:
Grafisch bedrijf Hontelé- van Deursen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leander vab ame
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 08-06-2021
Schoolopdracht, dus denk dat het inderdaad te prijzig is om zoiets te laten bedrukken!

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:09
Ik weet niet of het Grafisch Lyceum nog bestaat maar daar hadden ze vroeger nog drukpersen en stansmachines. Dan kan je het zelf doen of met wat creativiteit iemand anders overhalen om het te doen om ook punten voor zijn/haar studie te halen ;)

Wat is je oplage?

Edit: Wat je vraagt is overigens niet moeilijk maar ik denk dat de drukkerij die het rondje uit gaat stansen ook geld wil verdienen aan het drukken.

[ Voor 22% gewijzigd door Hennie-M op 06-03-2020 18:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-09 17:13

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik weet niet hoeveel exemplaren je wilt hebben, maar als dat aantal laag is zou ik denk er voor kiezen om die vorm er zelf uit te snijden. Zo kun je de kosten voor stansen besparen.

Zoek evt. een bakje, glas, vaas oid welke de afmeting heeft die je nodig hebt en gebruik dat als hulpmiddel bij het eruit snijden.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• agentorangina
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08-2024
Beetje een experiment, maar als ze eenmaal gedrukt zijn kan je ze ook laseren. Als er in de buurt een makerslab o.i.d. zit en je vorm niet te ingewikkeld is kan je een aardige snelheid halen. Kosten zijn meestal afhankelijk van hoeveel hulp je nodig hebt, maar volgens mij gaat het in ieder geval fors lager zijn dan stansen.

Zoals hierboven is zelf snijden ook te doen, een cirkelsnijder maakt dit heel wat makkelijker (let wel op je diameter). Ik raad je aan om het middenpunt van de cirkel als referentiepunt mee te drukken, dan gaat het heel wat sneller.

Dit is natuurlijk handwerk en kan alleen bij een niet al te grote oplage.
Pagina: 1