Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.geurts
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 11-12-2020
hallo,
ik zat er eigenlijk aan te denken sinds ik al 3 monitoren heb ze ook in te stellen voor te gamen, nu heb ik nvidia surround geprobeerd maar hij gooit heel mijn pc door de war, en ik krijg maar zon 30 fps op euro truck simulator 2. dus mijn vraag is nu wat doe ik verkeerd en wat zou ik eventueel moeten vervangen in mijn pc voor betere performance op dit gebied.

mijn pc:
windows 10
moederbord: Asrock AB-350M
cpu: AMD Ryzen 3 1200
Gpu: Nvidia GTX 1050ti ( ik geloof de 4gb versie)
RAM: 2x 8GB stick DDR4

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.geurts
en trouwens, als ik surround inschakel en vervolgens een spel opstart doet mijn middelste scherm normaal maar mijn andere schermen displayen het beeld heel raar, het lijkt bijna vervormd of ingezoomd. ligt dit er misschien aan dat ik 3 verschillende schermen heb? ze zijn wel 1920x1080 allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:59

Nemesizz

Untouchable

als ik surround inschakel en vervolgens een spel opstart doet mijn middelste scherm normaal maar mijn andere schermen displayen het beeld heel raar, het lijkt bijna vervormd of ingezoomd
Veel games, gaan er vanuit dat het op 1 display word weergegeven, de andere displays worden dan niet meteen gebruikt voor de game.
Soms blijft gewoon je bureaublad zichtbaar, soms gaan ze op zwart, of veranderd de resolutie naar 'iets vaags'.
Dus kan een instelling zijn wat je ingame instelt, heb de game zelf niet dus weet niet of dat erin zit.
n ik krijg maar zon 30 fps op euro truck simulator 2
Vaak als het strak 30 fps is, is het een vsync 'probleem'. Veel (gemiddeld genomen) schermen zijn 60Hz, als je game de refreshrate niet kan halen, dus 60fps, kapt vsync het af naar de helft, dus 30 fps. Optie is dus om vsync uit te zetten, echter, kom je boven die 60 fps (dus boven de refreshrate van je monitor) kun je last krijgen van screen-tearing. Al verwacht ik niet dat je daar snel last van zal krijgen met een 1050Ti.

Bedenk ook, als je surround gebruikt (of de Ati/AMD variant ; Eyefinity) dat je dan wel even een resultie krijgt van 5760 x 1080, en dat is best pittig voor een low/midrange videokaart (en bij modernere titels, zelfs voor de wat hogere kaarten). En afhankelijk hoe een game omspringt met de resources (dingen zoals geheugen en videogeheugen), kan 4GB videogeheugen best krap worden.

Upgraden zou videokaart waarschijnlijk het meeste invloed hebben, echter, oudere games hebben soms niet veel profijt van nieuwere/snellere hardware omdat ze bepaalde 'features' van moderne kaarten niet kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.geurts
bedankt, ik kijk op het moment naar andere schermen omdat de mijne 3 verschillende zijn uit 2008 - 2009 dus heb eigenlijk wel nieuwe nodig. weet jij iets? heb ongeveer 500-600 euro voor 3 schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:45
Wat wil je precies bereiken met nieuwe monitoren? Want je systeem wordt er niet sneller van, dus je gaat er qua prestaties in ieder geval niet op vooruit.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.geurts
Hahn schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 21:17:
Wat wil je precies bereiken met nieuwe monitoren? Want je systeem wordt er niet sneller van, dus je gaat er qua prestaties in ieder geval niet op vooruit.
Klopt, maar als ik surround inschakel krijg ik op ieder spel een rare resolutie, en heb gelezen op internet dat dat was omdat ik drie verschillende monitoren heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-09 12:24
Een "dirty" manier om het voor elkaar te krijgen is door ETS2 in windowed modus te draaien en dan dit window the spannen over alle schermen. Dit gaat natuurlijk wel allemaal ten koste van je performance ;)

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-10 16:41

Nibbz

Postmaster General

Die vervorming klinkt als een field of view die te smal is. Kun je die FoV niet aanpassen in Truck Simulator?

13:37

Pagina: 1