Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe game PC kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 452 views

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er alweer een tijdje uit, uit de hardware van PC's, maar nu wil mijn zoon een game PC aanschaffen.

Op dit moment heeft hij een PS4 normaal en speelt regelmatig Fortnite, FiFa, Call of Duty.

Welke spec's heeft de PC minimaal nodig om voor de komende 2 tot 3 jaar goed uit de voeten te kunnen qua video kaart, geheugen, processor e.d. om snel spellen te kunnen blijven spelen.

Budget is ongeveer € 500,00 aanschafwaarde inclusief monitor (TV is denk ik te langzaam die hij heeft)

Alvast bedankt,
Gr. Nico

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:50
Afgezien dat het hier wel de bedoeling is zelf met een opzet te komen, maar @Hackus 150 euro voor een scherm is al een groot deel van het budget.

@Verwijderd Voor 500 euro zou ik 2e hands kijken. Heb zelf mijn oude pc verkocht voor 225 euro (was wel zonder opslag en GPU), maar zou nog prima mee hebben gekund de komende jaren.

Kijk even in V&A of daar nog een prima pc bij staat al dan niet met scherm voor je budget. Nieuw lijkt het me sterk dat je daar iets voor kunt kopen wat 2 a 3 jaar voor gamen mee gaat.

Voorbeeld:
V&A aangeboden: Game PC - GTX 1060 - I5 7nd Gen - 128 GB SSD
Er staat nog wel meer.
Scherm zou ik voorlopig de tv voor gebruiken. Wellicht is er iets wat prima is voor 500 euro te krijgen zonder scherm.
Is een toetsenbord en muis nog nodig? Want dat gaat er ook nog wel van af.

[ Voor 27% gewijzigd door Arunia op 05-03-2020 15:24 ]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Arunia schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:22:
Afgezien dat het hier wel de bedoeling is zelf met een opzet te komen, maar @Hackus 150 euro voor een scherm is al een groot deel van het budget.

@Verwijderd Voor 500 euro zou ik 2e hands kijken. Heb zelf mijn oude pc verkocht voor 225 euro (was wel zonder opslag en GPU), maar zou nog prima mee hebben gekund de komende jaren.

Kijk even in V&A of daar nog een prima pc bij staat al dan niet met scherm voor je budget. Nieuw lijkt het me sterk dat je daar iets voor kunt kopen wat 2 a 3 jaar voor gamen mee gaat.
;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Arunia
@Hackus Haha, sorry! Ik ging uit van PW ipv V&A in je link.

Verwijderd

Topicstarter
Beiden, bedankt voor de reply, wat ik echter zoek is ook de info mbt video kaarten, CPU's, geheugen, geluid kaarten, wat is handig / waar moet ik op letten en wellicht is er toevallig een dergelijk systeem op de markt voor Weinig..... :) :) :) :)

Evt zelf samenstellen kan ook, maar ik moet me weer in het woud van de PC (of componenten/apparatuur) inwerken

Thanks _/-\o_ _/-\o_

• Arunia
De BBG is in goede start.
Maar welke resolutie? 1080p is wellicht wel haalbaar. Alles op maximale instellingen grafisch lijkt me niet. Maar hoeft ook niet zo'n probleem te zijn. Vandaar ook 2e hands. Meer bang for buck.
Grafische kaart zal dan toch meer budget worden.

Als je nieuw wilt, kom je eerder uit op een AMD systeem. Veel bang for relatief weinig buck.
Ben zelf van Intel naar AMD gegaan om die reden. Alhoewel ik een relatief duur systeem heb.

Maar noem eens wat dingen zoals maat van de kast. ATX, mATX of uITX. Waarbij die laatste automatisch duurder gaat zijn, want klein.

Ik blijf erbij dat je nu wat in moet boeten op de snelheid van de grafische kaart. En later over kunt gaan op een snellere wellicht.

Ik typ een beetje chaotisch. Sorry hiervoor.

Dus:
formaat kast?
Resolutie spellen?
Welke spellen überhaupt?

Overigens zelf bouwen is niet zo boeiend als je dat enige tijd geleden hebt gedaan. AMD is pinnen op de CPU en Intel heeft pinnen op het bord.

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:18
Voor dit bedrag moet je andere keuzes maken.

Monitor wordt 2e hands. bv de V&A aangeboden: Iiyama ProLite B2482HD-B1 Zwart
Sneller dan 60 Hz mag je vergeten. Beter 1920 * 1080 op 60 Hz. Redelijk bedrag om aan te denken is tussen de 0 en de 50 euro.

Blijft nog 450 euro over. Spaar iets door en ga voor het budget systeem uit de best-buy. Die is later nog te upgraden zonder dat je meteen alles moet vervangen.

reviews: Desktop Best Buy Guide - januari 2020

windows moet er ook nog bij. Maar via surfspot / school moet daar wel enigszins betaalbaar legaal aan te komen zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door D-dark op 05-03-2020 16:23 ]

• Arunia
@D-dark Er staat een tv. Die kan prima voorlopig als monitor gebruiken. Scheelt voor nu op de prijs van de pc.

@Verwijderd Je ziet als je de BBG link volgt eigenlijk ook al dat je over je budget heen gaat even zonder monitor mee te nemen.
Ikzelf kom ook al hoger uit, maar dan heb ik de nu laatste generatie processor gekozen.

BBG als het budget iets hoger kan is de betere keuze. Ik raadt dat ook eigenlijk aan om te doen.

[ Voor 58% gewijzigd door Arunia op 05-03-2020 16:28 ]

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:18
@Arunia Goed punt. Dan daarmee beginnen en evt een andere monitor kan later alsnog.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:27

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum en de best buy guides doorzoeken.

Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje te maken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Stuur me een berichtje als je een opzetje hebt samengesteld, dan gaat je topic weer open.

Succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.