Headset specifiek voor het streamen van schoolcollege

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fissa
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 19:45
Hallo allemaal, hopelijk kunnen jullie mij voorzien van wat advies. Ik vind met name 'advies' m.b.t. gaming-headsets, maar dat is nu net niet waar ik naar op zoek ben. Met name de spraak moet scherp/goed te verstaan zijn net als de microfoon functie.

Ik zoek een?
Een headset, met microfoon, waarbij deze op 1 dag twee keer 3 uur aan stuk op mijn hoofd moet zitten. Na een paar uur moet deze dus niet 'pijn' gaan doen op mijn hoofd/oren.
Wat is je budget?
50-100 euro max.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Colleges online te volgen

Wat heb je zelf al gevonden?
- https://www.coolblue.nl/p...wart.html#product-reviews (deze kwam ik tegen op tweakers)

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik begrijp dat de keuze erg persoonlijk is, maar ik zie door de bomen het bos niet meer to be honest.

Alvast bedankt,
Groeten Fissa.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16:19
Wij hebben deze Pricewatch:Jabra op het werk, hij is helder van geluid en draagt comfortabel, ook als je hem langere tijd op hebt

[ Voor 12% gewijzigd door martyw op 05-03-2020 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fissa
martyw schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 14:55:
Wij hebben deze Pricewatch:Jabra op het werk, hij is helder van geluid en draagt comfortabel, ook als je hem langere tijd op hebt
Dankje Martyw, geen last van je oren doordat het kussen op je oren drukt? Ik was een beetje aan het kijken naar headsets die helemaal om je oren heen vallen, zodat ik en geen last heb van omgevingsgeluid.

Het valt me nu te binnen, misschien is het ook handig als ik de microfoon kan verstellen. (anders horen de mensen in de college mij constant 'hijgen' als ik gewoon aan het ademen ben tijdens luisteren/stilte momenten. Ik zie overigens dat dit bij de jabra mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16:19
fissa schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:09:
[...]

Dankje Martyw, geen last van je oren doordat het kussen op je oren drukt? Ik was een beetje aan het kijken naar headsets die helemaal om je oren heen vallen, zodat ik en geen last heb van omgevingsgeluid.

Het valt me nu te binnen, misschien is het ook handig als ik de microfoon kan verstellen. (anders horen de mensen in de college mij constant 'hijgen' als ik gewoon aan het ademen ben tijdens luisteren/stilte momenten. Ik zie overigens dat dit bij de jabra mogelijk is.
Ik heb geen last van druk op mijn oren met de Jabra, met een gesloten systeem is dat een groter risico. Je afweging wordt draagcomfort versus afscherming van je omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fissa
Hm, ja dat is een goede. Omgevingsgeluid zou ik natuurlijk kunnen ondervangen door een rustig plekje op te zoeken.. Ik hou de Jabra in mijn achterhoofd.

Iemand anders nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Blonde
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:26
Waarom geen advies voor een gaming headset volgen?

Zelfde voorwaarden gelden hier namelijk. Draagcomfort en helderheid van de microfoon.
Verder is draagcomfort erg persoonlijk en moet je eigenlijk de headset eerst proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fissa
Mr. Blonde schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 09:18:
Waarom geen advies voor een gaming headset volgen?

Zelfde voorwaarden gelden hier namelijk. Draagcomfort en helderheid van de microfoon.
Verder is draagcomfort erg persoonlijk en moet je eigenlijk de headset eerst proberen.
Omdat als ik dan de reviews van een gamings-headset bekijk; het over allerlei soorten toonhoogtes gaat en overige specificaties waar ik 1 niks van begrijp en 2 voor mijn gevoel niet van toepassing zijn.

Overigens is een gaming-headset prima hoor, maar daar zijn er dan ook weer zoveel van.. Zoals gezegd; door de bomen zie ik het bos niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

fissa schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:09:
[...]

Het valt me nu te binnen, misschien is het ook handig als ik de microfoon kan verstellen. (anders horen de mensen in de college mij constant 'hijgen' als ik gewoon aan het ademen ben tijdens luisteren/stilte momenten.
Zorg dat je een mute functie hebt.

Ik heb geen ervaring met colleges maar wel met teleconferenties en met veel mensen in een sessie is “hijgen” nog het minste probleem. De ene hoor je typen, een ander werkt thuis en de hond blaft of de kinderen komen aandacht vragen, ergens komt een brommer voorbij rijden, iemand laat iets uit z’n handen vallen, de postbode belt aan, etc. Dus vergeet de verstelbare microfoon en zorg dat je kunt muten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Blonde
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:26
Met een softwarematige equalizer kun je achteraf natuurlijk het geluid naar wens instellen.
Je wilt niet teveel bass tijdens een conversatie omdat de helderheid niet bevordert.

Ik gebruik zelf een headset voor gaming waarvan je de microfoon makkelijk aan of uit kunt zetten. Ook moet er een minimale hoeveelheid geluid zijn voordat de microfoon automatisch inschakelt. Geen gehijg dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fissa
@downtime Dat is inderdaad wel een goede inderdaad. Iets te adviseren?
@Mr. Blonde Welke headset heb jij?

Groetjes

[ Voor 7% gewijzigd door fissa op 06-03-2020 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:12
Ik ben zelf een fan van de headsets van steelseries. Door de manier waarop deze zeer comfortabel op mijn hoofd zitten wil ik nooit meer terug. Ze voldoen aan al je eisen vziw, verstelbare mic, mute knop, etc. Ik gebruik zelf de steelseries Siberia v3, maar die is oud en niet meer verkrijgbaar.

Van de nieuwere modellen weet ik niet exact wat de verschillen zijn, maar er zijn er iig meerdere binnen je budget. Als ik jou was zou ik even een review opzoeken van één die je interessant lijkt.

categorie: Gaming headsets

edit: oeps dat was de verkeerde link. fixed

[ Voor 7% gewijzigd door Flamesz op 06-03-2020 09:54 ]

Pagina: 1