Device om remote play PS4 op je tv te krijgen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevia
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-08 15:47
Mijn vraag:
Is er een standalone device (buiten de PSTV) waarmee je remote play van de PS4 op je tv kunt draaien?

De PSTV is/was er natuurlijk, maar die is al tijden uit productie genomen. Geen idee hoe lang die nog ondersteund wordt: dat vertrouw ik niet. Sinds vorig jaar zijn alle Android-devices gecertificeerd voor remote play: die zullen langer mee kunnen gaan. Vereisten zijn verbinding van de controllers (liefst bluetooth maar bedraad kan ook) en een utp jack. Als het kan moeten ze een paar jaar mee kunnen, dus de versie van Android moet geüpdatet kunnen worden (liefst officieel, desnoods officieus). Ik heb zelf een paar kandidaten gevonden maar blijf vragen hebben. Weet iemand of deze oplossingen goed gaan werken?
  • Chromecasts: lijkt een kandidaat, maar online geen concrete info kunnen vinden. Kun je de controller verbinden met de Chromecast?
  • Raspberry Pi: Weinig info kunnen vinden. Zal Android kunnen draaien, maar kan deze ook verbonden met de controller?
  • Smart tv: televisies met Android lijken remote play te kunnen draaien, maar verbinding met de controller lijkt een probleem.
  • Mediaspelers met Android: geen idee welke precies, verbinden van de controller lijkt wederom een probleem.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Remote play op de Macbook. Werkt goed, maar ik wil achter de tv zitten. Via HDMI verbinden is onhandig en geeft extra lag. Macbook wordt er wel aardig heet van en trekt zijn accu sneller leeg: i.v.m. wear&tear liever een standalone apparaatje aan de tv.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paramarenko
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13-12-2024

Paramarenko

getriggity riggitywreckedson

Een 2de ps4? Het enige wat je kan doen is via een apparaat de app gebruiken. Verder bestaan er geeb apparaten om dit te doen...
Gebruik je laptop / smartdevice ...

Wubba lubba dub dub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevia
Een geschikt stand alone Android device is wat ik zoek inderdaad. Maar geen telefoon. Iets waar ik de controller mee kan verbinden. Dat zou toch moeten bestaan, ergens in het Android-universum? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:31

Acid_Burn

uhuh

Geen idee of het werkt, maar wellicht een android TV stick oid?

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevia
Hoi Acid_Burn. Dat klinkt als het idee van een ChromeCast. Weet iemand of je een PS4-Controller met zo'n Android stick of Chromecast kunt verbinden? Zo ja, dan zou je er prima op kunnen gamen.