Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gaming laptop max 15,6 inch

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Enzollo
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-09 18:53
Ik heb op dit moment een Alienware 13 R3 die verschillende problemen heeft gehad. Dell heeft me van de week aangeboden de laptop retour te sturen en dan krijg ik het aankoopbedrag terug. Nette service. Ik was erg tevreden over de 13 inch, met name over het OLED scherm en de 1060 gpu. Helaas wordt deze laptop niet meer geproduceerd.

Wat ga je met je laptop doen?

Voornamelijk gamen. Ik speel veel RdR 2, Mordhau en strategie games. Daarnaast ik kijk enorm uit naar de nieuwe Elder Scrolls game. daarnaast gebruik ik hem voor m’n werk en zal hem vaak meenemen voor onderweg. Af en toe een film kijken zit er ook wel in!

Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

Windows heeft m’n voorkeur. Qua hardware wil ik vooral gamen, het zullen zware games zijn als RdR 2 en Far Cry 5 bijvoorbeeld. Far Cry 5 zal de enige shooter zijn die ik speel. Dus weet niet of dan de upgrade van 120/144/240hz op mij van toepassing is?

Wat is je budget?

Maximaal 1750 euro. Ik heb een 12% kortingscode gekregen van Dell dus in principe zou Dell of Alienware weer kunnen. Ik heb gekeken naar de nieuwe Alienware M15, die ziet super strak uit, maar is wel een stuk duurder dan andere laptops met de zelfde specs.

Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Rond de 1500 is voldoende. Ik krijg €1500 euro terug van Dell van m’n huidige Alienware.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?

Jazeker, hij hoeft niet zo zeer heel klein te zijn maar wel makkelijk om mee te nemen. Een goede accuduur is een pre. 15,6 inch is wel de max! Een fijn en goed toetsenbord vind ik ook belangrijk aangezien ik vaak moet typen.

Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Ik heb me verdiept in De volgende laptops.

ASUS ROG Strix GL531GV-AL116T - Gaming Laptop - 15.6 Inch (120Hz)

Lenovo Y540 is ook interessant.

Dell G5 (12% kortingscode)

Alienware M15 r2 (12% kortingscode)
Ik vind deze het mooist van allemaal, maar is ook verreweg het duurst.

Ik houd niet van een laptop dat “Gaming” schreeuwt, die tijd heb ik gehad. Een strak design waarbij ik bij een overleg kan zitten heeft m’n voorkeur.

Ik sta zeker open voor alternatieven. En zit sterk te twijfelen tussen de 1660 ti en de iets betere 2060 van Nvidia. Zal dit veel verschil maken? En is 16gb ram echt aan te bevelen als t alleen bij gamen blijft? Of is 8gb dan ook voldoende? Daarnaast heb ik niet veel verstand van schermen; welke van bovenstaande laptops heeft het beste scherm qua kleurweergave enz.

Tot slot ben ik benieuwd of de i7 9750h echt beter is voor gamen dan een i5 9300h.
Ik zie verschillende configuraties met een i5 en 8gb. Is dit voldoende voor de komende jaren?

Alvast bedankt voor de hulp!

[ Voor 5% gewijzigd door Enzollo op 05-03-2020 11:43 ]