Athlon 1300 met kuren of is MSI gewoon brak?

Pagina: 1
Acties:
  • 231 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-06 17:09

wzzrd

The guy with the Red Hat

Topicstarter
In mijn laatste topic vroeg ik wat over een MSI bord met een Athlon dat rode ledjes vertoonde. Na wat rondkijken op het MSI forum blijkt, dat de halve wereld dat heeft. MSI doet er niets aan en is dus k*t en gaat dientengevolgde de deur uit.

Wat ik graag wil weten is, of er mensen zijn met een Athlon 1300B (dus de 200MHz versie) op een Asus A7V133C of op een A-Open AK73 ProA. Ik wil weten of een Athlon 1300 hierop wel stabiel draait, zonder vastlopers, spontane reboots e.d.

Er ís idd. al een topic over een dergelijk probleem, maar ik vond dit voldoende specifiek (en voor mij voldoende problematisch) om een nieuw topic te openen.

Admin, be gentle ;)

Oh ja, dit is de vorige topic, voor liefhebbers :P [topic=196360]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Het lijkt mij behoorlijk stug dat de 1300/200MHz cpu van AMD slechter is dan de rest van hun Athlon serie, uitzonderingen daargelaten.

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

Topicstarter
Dat denk ik ook. Ik denk dat het aan het bord ligt. Ik las namelijk veel meer klachten over MSI borden. Wat ik daarom wil weten is, of er mensen zijn die een 1200 of 1300 MHz Athlon op één van de borden hierboven stabiel hebben draaien, of een ander bord, zodat ik weet welke ik erin moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
Nou met een nieuw Asus bordje zal het allemaal best wel goed komen. Die hebben reputatie wat betreft goede en stabiele moederborden. Heb zelf een Asus A7V133+Athlon 1200/133, nooit geen problemen mee.

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

Topicstarter
Wat voor proc heb jij er op? En hoeveel Watt stroomt er uit je voeding? Als ik vragen mag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
300Watt voeding

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

Topicstarter
Proc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
zie bovenstaande posts.......het is nog vroeg ;)

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

Topicstarter
Surry ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
ik draai een tbird 1 ghz @ 1200 op een MSI K7T Turbo Limited Edition

geen enkel probleem, stabielste bord wat ik ooit ben tegen gekomenen en zo denken alle reviewers er ook over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

Topicstarter
Dan ben ik bang dat je de fora op www.msi.com.tw eens moet bekijken. De meest voorkomen de termen daar zijn "LED", "red" en "four". In willekeurige volgorde :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 14:12

Richard

Kuru Kuru Kururin

Op zaterdag 04 augustus 2001 08:33 schreef majic het volgende:

geen enkel probleem, stabielste bord wat ik ooit ben tegen gekomenen en zo denken alle reviewers er ook over
Precies hetzelfde, géén probs tegengekomen, behalve 3dMark crashes, maar dat werd in de eerste BIOS-update mooi aangepast. MSI is dus echt niet slecht, en ik zal nog maar effe kijken of je het stabiel krijgt. Zet sowieso eventjes USB for mouse op disable want dat gaf bij mij ook een prob. (Staat standaard op disable, alleen RDK_NL moest er weer met zijn fikken aanzitten :) )

Mijn PC verloop:

486 ---> MSI
PIII 667 ---> MSI
AMD TB1200 ---> MSI

Nog nooit iets onstabiels gehad. Hebbie wel de 4 in 1 drivers geprobeerd?

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Op zaterdag 04 augustus 2001 08:39 schreef wzzrd het volgende:
Dan ben ik bang dat je de fora op www.msi.com.tw eens moet bekijken. De meest voorkomen de termen daar zijn "LED", "red" en "four". In willekeurige volgorde :(
Quote van de MSI-site als ik zoek op LED red four:
Nothing matched your search criteria.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

Topicstarter
Die zoekmachine is ook brak, maar als je ze écht wilt:

http://www.msi.com.tw/resellers_club/forum/list_article.php?id=3341
http://www.msi.com.tw/resellers_club/forum/list_article.php?id=5380
http://www.msi.com.tw/resellers_club/forum/list_article.php?id=3767
http://www.msi.com.tw/resellers_club/forum/list_article.php?id=5413
http://www.msi.com.tw/resellers_club/forum/list_article.php?id=5372
http://www.msi.com.tw/resellers_club/forum/list_article.php?id=5315
http://www.msi.com.tw/resellers_club/forum/list_article.php?id=5179

Ik heb gewoon ff de topics hierover van gisteren ge-copy-paste, er zijn er nog veel meer. Het zou kunnen dat er dus één bijzit die er niet over gaat. Wat ik iig even wilde laten zien is dat dus niet iedereen zo tevreden is en veel mensen min of meer hetzelfde probleem hebben. Heb je mijn topic gezien?

(Er staat idd niet overal four red leds in, maar de problemen zijn hetzelfde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ligt het niet aan je SounBlaster Live! ? Ik weet dat ie weleens kuren geeft op een MSI mobo, alleen ik weet zo snel eventjes niet welk type.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

Topicstarter
Lees mijn topic even: [topic=196360]

Dat komt niet door een Live, niet door een videokaart. Da's gewoon raar... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Op zaterdag 04 augustus 2001 09:11 schreef wzzrd het volgende:
Lees mijn topic even: [topic=196360]

Dat komt niet door een Live, niet door een videokaart. Da's gewoon raar... :?
Ja, die heb ik zonet doorgelezen. Je hebt ook al de nieuwe BIOS zie ik, dus ik zou het ook niet meer weten, wel zwaar kut. En wat mij betreft mag MSI die D-LED's eraf fucken, want ik geloof dat ze met problemen toch altyd allemaal rood zijn, dus dan schiet je er nog niets mee op, Suc6

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

Topicstarter
LOL
Thanks, ik zal het ze zeggen. Maar je begrijpt dat ík geen MSI meer hoef. Dus ik wil weten wie er Asus en AOpen borden heeft met Athlons 1200 en 1300!

Com'on people!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Mijn schoonvader had wat troubles met een MSI bordje en een Athlon 1333. Nu met mijn tweakwerk stabiel.

Zelf een A7V133 en mijn broer ook een aangesmeerd. Vanaf minuut 1 stabiel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Het enige wat ik je kan zeggen is dat je met een te zwakke voeding werkt in kombinatie met een processor die te warm qua temperatuur word. Het gevolg bij een wel of niet spontane reboot, is de processor te warm om te initialiseren met als gevolg rode ledjes. MSI is niet brak (hoewel ik deze menig zelf ook had) het is gewoon wat gevoeliger voor bepaalde elemenen.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een aopen en een asus gehad de aopen heb ik nog en moet zeggen dat ik er erg tevreden mee ben.. Als je hem koopt moet je wel gelijk ff de bios updaten want dan gaat die pas echt lekker draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

Topicstarter
Op zaterdag 04 augustus 2001 11:15 schreef marco899 het volgende:
Het enige wat ik je kan zeggen is dat je met een te zwakke voeding werkt in kombinatie met een processor die te warm qua temperatuur word. Het gevolg bij een wel of niet spontane reboot, is de processor te warm om te initialiseren met als gevolg rode ledjes. MSI is niet brak (hoewel ik deze menig zelf ook had) het is gewoon wat gevoeliger voor bepaalde elemenen.
Maar volgens het log van MBM is 'ie vlak voor de crash maar 48 graden. Da's toch niet zo héél heet? Heeft de voeding hier trouwens invloed op? Want dan ga ik nu een andere halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Op zaterdag 04 augustus 2001 11:59 schreef wzzrd het volgende:

[..]

Heeft de voeding hier trouwens invloed op? Want dan ga ik nu een andere halen...
Nee, voeding heeft géén invloed op de hitte, maar omdat ie waarschijnlijk een beetje brak is, levert ie géén "mooie" constante spanning aan je proc. waardoor ie op zijn bek gaat.

Ga nu een nieuwe voeding halen, maar probeer het op een accoordje te gooien met de verkoper dat je veel problemen hebt met je PC, en dat een nieuwe voeding je laatste hoop is. Als het niet wil lukken of je dan je geld terug kan krijgen.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier een msi k7t turbo en ik heb geen enkel probleem. Hij loopt nu op 1311mhz terwijl het een 1gig is.

Die ledjes werken bij mij prima!

Ik had laatst een tbird 800 gecrushed en de ledjes gaven keurig 4 rode ledjes aan.(cpu niet goed geinstalleerd)

ff en nieuwe gekocht en klaar!!

Msi werkt perfect en ik zou gen enkel ander merk willen.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 04 augustus 2001 09:07 schreef RDK_NL het volgende:
Ligt het niet aan je SounBlaster Live! ? Ik weet dat ie weleens kuren geeft op een MSI mobo, alleen ik weet zo snel eventjes niet welk type.
Dat ligt niet aan het msi mobo maar aan de via chipset. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Het is zo stil, volgens mij is wzzrd een nieuwe voeding aan het halen, ik hoop wel dat ie mijn tip opgevolgd heeft.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mellowpimp
  • Niet online
tbird 1 ghz @ 1200
ff offtopic en waarschijnlijk een domme vraag :) maar waar staat die 1200 voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier wel problemen gehad met Athlon 1,4 op Asus A7V133. Navraag gedaan bij leverancier; bord blijkt maar tot 1,2 goed te ondersteunen. Misschien is dat bij MSI ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Hij heeft officieel een 1000 Mhz die hij heeft overgeclocked naar 1200Mhz

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 04 augustus 2001 12:36 schreef RDK_NL het volgende:
Hij heeft officieel een 1000 Mhz die hij heeft overgeclocked naar 1200Mhz
Dan is de temp van hem te hoog.
Als je gaat overklokkebn dan wordt de cpu bij een lagere temp al onstabiel en klopt de max temp van 90 graden ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Op zaterdag 04 augustus 2001 12:40 schreef ureal het volgende:

[..]

Dan is de temp van hem te hoog.
Als je gaat overklokkebn dan wordt de cpu bij een lagere temp al onstabiel en klopt de max temp van 90 graden ook niet meer.
Dat gaat niet over de topicstarter maar over majic (effe teruglezen aub)

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-09 19:50

charlie

?*?

Ik heb op het werk een MSI turbo met een 1200 266FSB Athlon, die draaide ook perfect stabiel op 13X100, met een gewone A-open voeding van 235Watt en een 7200Rpm IBM...
(nu draait hij 10X133)
CPU temp 70°C met koe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Op zaterdag 04 augustus 2001 12:49 schreef Charlie23 het volgende:
Ik heb op het werk een MSI turbo met een 1200 266FSB Athlon, die draaide ook perfect stabiel op 13X100, met een gewone A-open voeding van 235Watt en een 7200Rpm IBM...
(nu draait hij 10X133)
CPU temp 70°C met koe...
Dat kan inderdaad, maar soms ben je beter af met een "goede" 235Watt dan een cheap-ass 300Watt.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

Topicstarter
Op zaterdag 04 augustus 2001 12:32 schreef Straycat het volgende:
Hier wel problemen gehad met Athlon 1,4 op Asus A7V133. Navraag gedaan bij leverancier; bord blijkt maar tot 1,2 goed te ondersteunen. Misschien is dat bij MSI ook zo?
Mijn bord, de MSI K7T Pro met BIOS 2.8, zou ondersteunen t/m 1200 MHz. Maar met een Athlon 1200 had ik hetzelfde probleem. En toen BIOS 2.6 net uit was stond er op de site dat dit bord t/m 1300 MHz ondersteunde. Overigens staat bij dit bord op de MSI site een lijst met ondersteunde BIOSen voor 2.7. Terwijl 2.8 al bijna 2 maanden uit is :?

Ik ga trouwens NU een voeding halen, met kast. Meteen maar Low Noise :) Tot zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

Topicstarter
Nou ik heb net een 300W voeding gehaald.
(Kolere, wat zijn die krengen duur!)

Ik ga eens testen of dit de crux is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KIMBLE
  • Laatst online: 20:22
ik ga eerdaags een MSI K7T - 266 PRO Socket A ,DDR met athlon 1.333ghz kopen, kan ik beter een ander kopen dan?
p.s wat is led?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimmetje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 08:20
Euhhh....wat voor k*t geheugen heb je op je bord zitten?...mischien stront geheugen, dat wil namelijk heel veel verklaren omdat hier 10tallen msi + amd systemen naar buiten gaat met verschillende configuraties, en het enige probleem dat we een keer hebben gehad kwam door het cheapo geheugen(norrod), en 1 keer door het modem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 10:02
Ik heb speciaal voor jullie op mijn K7TPRO (bios versie 2.8) eens een 1300 uit getest. Werkt perfect met alles, alle benches gedraaid, max payne, divx coden, 3dsmax testrender (1M polyscene). Totaal geen problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimmetje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 08:20
h

[ Voor 99% gewijzigd door wimmetje op 16-11-2014 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Op zaterdag 04 augustus 2001 15:20 schreef KIMBLE het volgende:
wat is led?
Een LED is een Light Emitting Diode (Licht Emiterende Diode = Licht afgevende Diode)

Oftewel zo'n lampje die in je toetsenbord zit voor NumLock, CapsLock, ScrollLock en die op je kast voor Harddiskactiviteit.

Op sommige borden zit een rijtje LED's, op de manier waarop ze branden (in welke volgorde) kan je bepalen wat er stuk is.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

Topicstarter
We dwalen af:

Systeem:

- Athlon 1300
- MSI K7T PRO 2.8
- Herc 3D Prophet 4500 XT
- SB Live
- 2 x 128 MB PC133 (MTec en ander merk, weet niet wat)
- 2 x HDD, CDROM, CDRW, floppy, NIC

PC doet alles prima. Behalve spellen als Homeworld: Cataclysm en Hostile Waters. Dan valt alles uit en wil 'ie niet meer aan. Een half uur later weer wel. Ik heb redelijk wat onderdelen vervangen onderhand, maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem...

Stand van zaken:

- Het is niet de proc, die heb ik al 3x geruild. Dat kan het onderhand niet meer zijn.
- Het is niet het geheugen. Dat werkt wel met een Duron en dat geheugen weet niet of het te maken heeft met een Duron of een Athlon. Daarnaast: zó cheap is het nou ook weer niet. Overigens zou een pc met brak geheugen wel moeten booten, maar misschien moeten blijven hangen of zo. In ieder geval zou zo'n pc verder moeten komen in de boot dan de mijne, die niet verder komt dan 4 rode LEDS. Dat betekent: proc stuk.
- Het is niet de videokaart. Dan zou je een piep signaal horen bij de boot. Daarnaast doet 'ie het met een Duron in het bord prima. Daarnaast "weet" de kyro niet of 'ie met een Athlon of een Duron te maken heeft.
- De rest van systeem: idem
- Voeding heb ik veranderd. Was 230W is nu 300W. Probleem blijft.

Blijft over: moederbord. Dat weet wel waarmee het te maken heeft en daar gebeurt ook wat mee (bv. multiplier hoger). Ik weet niet wát er gebeurt, of waarom het gebeurt, ik weet alleen dat het rukkend irrirant is. Hij wordt NIET extreem warm (met open kast nooit meer dan 48C, met dichte kast nooit meer dan 58C) en de voltages zijn ook NIET heel vreemd (volgens het log van MBM dat ik net ff bekeken heb van rond de crash)

MSI gaf indertijd aan (tijdens bios 2.6) dat proc's tot 1300 MHz ondersteund werden. Nu niet meer. (Overigens geldt wat er nu op de site staat voor bios 2.7).

Op GoT vond ik nog een dergelijke topic, trouwens: [topic=194412]

Update: Op dit moment doet mijn comp het weer, terwijl een uur geleden elke vorm van medewerking werd geweigerd door met rode leds te schermen. Voorlopige conclusie: MSI K7T Pro, leuk voor je Duron, k*t voor je Athlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

Topicstarter
Op zaterdag 04 augustus 2001 15:37 schreef -OverSoft- het volgende:
Ik heb speciaal voor jullie op mijn K7TPRO (bios versie 2.8) eens een 1300 uit getest. Werkt perfect met alles, alle benches gedraaid, max payne, divx coden, 3dsmax testrender (1M polyscene). Totaal geen problemen gehad.
Wat jij allemaal noemt, doet het bij mij ook. Max Payne draait vlekkeloos. Homeworld: Cataclysm en Hostile Waters niet. Ik heb écht geen flauw idee wat het verschil is, maar zo liggen de kaarten... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

Topicstarter
Ik heb net in alt.comp.periphs.mainboard.msi-microstar gelezen dat er meer mensen zijn met soortgelijke problemen en dat het voorkomt op willekeurige individuele MSI mobo's. Het schijnt op te lossen te zijn met een nieuw BIOS, maar ik gebruik al de meest recente.

Zijn er hier verder mensen die hier last van hebben, dan kunnen we en masse MSI mailen voor een nieuwe BIOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yepp, mijn msi k7t pro2a is ook erg stabiel.
Geen problemen mee. :) msi rules!!!
Pagina: 1