Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Upgrade game pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• tanterehv
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20-09-2022
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zou graag een upgrade willen doen met mijn huidige pc die ik in 2017 gebouwd heb.
Dit omdat ik mijn zwaardere spellen zoals gta5 battlefield 5 niet soepel of op hogere resolutie kan spelen.
En ik wil graag RD2 gaan spelen

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het bedrag dat nodig is om mijn pc te upgraden

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Intel Core i5-6500 Boxed
MSI B150M BAZOOKA
MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G
NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood
Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM
Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16
Corsair CX450M

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit weet ik dus niet omdat ik niet veel verstand heb maar ik denk een nieuwe processor,ram geheugen,videokaart en moederbord?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee maar het liefst wat past en werkt bij mijn huidige setting

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals ik al zei ik wil mijn games kunnen spelen zonder dat het beeld/spel blijft hangen en op een hogere resolutie en de games die gaan komen in de toekomst

Ga je overklokken?
Als dit niet nodig is, dan graag niet

Wat verwacht je van ons?
Dat jullie mij weer kunnen helpen om weer een stabiele game pc te hebben

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:34
Je zou beter kunnen zeggen wat wil je bewaren, als je al aangeeft dat je al die onderdelen wilt vervangen.
Je zou kunnen zeggen ik pak de mainstream build en gebruik daarbij wat oude onderdelen.
Vaak is een SSD kaart uit 2017 nog prima, kast Zou meekunnen als de maat past en hij goed koelde / je hem mooi vond.
Als je je huidige pc in je profiel zet kan je hem hierheen exporteren in een makkelijk klikbare lijst. Dat vergelijkt makkelijker welke onderdelen je mee kan nemen en hoe duur de nieuwe pc wordt.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:11
1) wat noem jij “hogere resolutie”?
2) hoeveel frames per seconde verwacht je te halen? 30/60/144?
3) op welke kwaliteitsmetingen verwacht je dat te doen?
4) game je alleen of doe je nog andere dingen met je pc, zoals streamen van games?
5) nogmaals, wat is je budget? Het is niet echt nuttig om een kaart van € 1.300 aan te raden als je hel budget maar € 800 is

Én, er wordt van je verwacht dat je zelf inzet pleegt door zelf met een lijstje te komen.

Zoals:
https://nl.hardware.info/...4k-game-pc---januari-2020
https://nl.hardware.info/...et-game-pc---januari-2020
reviews: Desktop Best Buy Guide - Maart 2020
Er zijn ook tig topics waar mensen game-pc willen maken, kijk daar eens in.

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Een GPU upgrade lijkt me aan de orde, de rest kan nog wel effe mee, als we weten welk scherm je gebruikt valt er meer over te zeggen.

• tanterehv
Inrage schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 09:34:
Een GPU upgrade lijkt me aan de orde, de rest kan nog wel effe mee, als we weten welk scherm je gebruikt valt er meer over te zeggen.
Ik heb de iiyama G-Master GE2488HS als monitor.
En welke GPU zou jij aanraden voor mijn PC? en zou ja waarom?
Maar kan mijn CPU wel de zwaardere spellen aan in de toekomst?

• tanterehv
99ruud99 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 08:44:
Je zou beter kunnen zeggen wat wil je bewaren, als je al aangeeft dat je al die onderdelen wilt vervangen.
Je zou kunnen zeggen ik pak de mainstream build en gebruik daarbij wat oude onderdelen.
Vaak is een SSD kaart uit 2017 nog prima, kast Zou meekunnen als de maat past en hij goed koelde / je hem mooi vond.
Als je je huidige pc in je profiel zet kan je hem hierheen exporteren in een makkelijk klikbare lijst. Dat vergelijkt makkelijker welke onderdelen je mee kan nemen en hoe duur de nieuwe pc wordt.
Idd mijn SSD en HDD en kast wil ik ook houden deze zijn nog prima van staat.
Ik wil alleen weten wat ik het beste kan upgrade zodat mijn spellen soepel draaien en in de toekomstige spellen ook nog kan spelen.
Dus het gaat me alleen of mijn Grafische kaart, Processor ,RAM Geheugen en eventueel moederbord vervangen moeten worden zodat mijn pc beter gaat preseteren.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:04
tanterehv schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 19:26:

Maar kan mijn CPU wel de zwaardere spellen aan in de toekomst?
Nee, nu al niet. BF en RDR2 zijn killing voor een quadcore zonder HT.

• Inrage
Je hebt een simpel HD scherm, dan zit je met een Rx5600 of een GTX 1660Super wel goed. Kan je zo al eens kijken of je CPU het dan nog trekt. Normaal moet dat wel lukken om 60fps te halen in de meeste games dan, 120fps trekt die CPU idd niet meer in BF of RDD2... maar daar heb je niet zo veel aan als je je scherm gaat behouden. Je CPU, mobi en RAM zou ik pas vervangen als de Ryzen 4600 uit is. Tegen dan weten we ook wat Intel nog in petto heeft.

Meestal koop je een PC en dan doe je een GPU upgrade, meestal is dat de eerste bottleneck. Daar zit je nu 😁

[ Voor 26% gewijzigd door Inrage op 05-03-2020 20:13 ]

• tanterehv
Inrage schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 20:09:
Je hebt een simpel HD scherm, dan zit je met een Rx5600 of een GTX 1660Super wel goed. Kan je zo al eens kijken of je CPU het dan nog trekt. Normaal moet dat wel lukken om 60fps te halen in de meeste games dan, 120fps trekt die CPU idd niet meer in BF of RDD2... maar daar heb je niet zo veel aan als je je scherm gaat behouden. Je CPU, mobi en RAM zou ik pas vervangen als de Ryzen 4600 uit is. Tegen dan weten we ook wat Intel nog in petto heeft.

Meestal koop je een PC en dan doe je een GPU upgrade, meestal is dat de eerste bottleneck. Daar zit je nu 😁
Welk scherm zou je aanbevelen met welke videokaart om er weer een tijdje tegen aan te kunnen gaan

• Inrage
Dat hangt van je budget af en je moet je vooral de vraag stellen of je nu iets te kort komt met je HD scherm. Daar is op zich niks mis mee, maar high end GPU's zijn ondertussen meer afgestemd op 1440p monitors.

Dan hangt het ook af van de games die je speelt. Een hoge refresh rate is leuk, maar is vooral bij snelle online shooters echt een voordeel.... enz...

Maar ondertussen weten we dus dat je nu een Full HD scherm hebt, dan zou je met die RX 480 nog wel erg speelbare FPS moeten kunnen halen in BF1/5... Wat noem je niet soepel?

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-11 09:56

PhatFish

and, uhm......Moo

Je hebt een FHD-scherm. Tenzij je meteen een schermupgrade doet naar 1440p of 4K, zou ik op dit moment eigenlijk beginnen bij het moederbord en CPU. Je RX480 zou alles daarop volgens mij nog wel moeten kunnen draaien. Als je toch naar hogere settings wilt, kun je naar een 56/700 of een 2070S kijken, bijvoorbeeld. De videokaart is prima voor FHD-resolutie. En anders naar een degelijk B450 bord met een R5 3600 of 1600AF is een beetje een no-brainer voor de gemiddelde gamer. En dan misschien even kijken hoever je RAM wil klokken. Een videokaartupgrade op dit moment vanaf een RX480 zou ik niet te snel aan beginnen. Je bent dan relatief veel geld kwijt aan een kaart die dit jaar nog verouderd is, of je kan kijken naar een tweedehandse 1070 of beter. Maar voor FHD heb je eigenlijk een prima systeem, op dit moment. Enkel zal je bij enkele games de settings terug moeten zetten naar high.

[ Voor 3% gewijzigd door PhatFish op 06-03-2020 15:19 ]

...

• BKooij
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 19-08 23:31
Ik heb een vergelijkbaar systeem (i5-7500 + RX580), en GTA 5 loopt erg lekker op 1080p, BV5 heb ik niet, maar ik merk wel dat ik uit Monster hunter world niet het maximum kan halen (medium high ~60fps), en witcher 3 op high ~70/80 fps met dipjes.

Ik heb met wat benchmarks en in games gekeken of ik ergens kon upgraden, maar het lijkt te zijn dat ik op 100% GPU belasting ~90% CPU gebruik, dus ik verwacht in mijn geval niet dat ik meer uit een betere GPU kan halen aangezien het toch maar een 4 core zonder hyperthreading CPU is. De upgrade van RX470 naar RX580 leverde iets stabieler hogere fps op, maar niet significant.

Helaas heb je voor een i5 8xxx of i7 8xxx en hoger zeker een B350 o.i.d. moederboard nodig.

Ik denk helaas dat voor meer power je toch echt naar een nieuwer platform moet (voor <400 euro heb je upgrade kits voor de R5 3600 + 16GB RAM, wat het waard kan zijn). Plus zet je games op SSD ;) Dat helpt ook nog wel eens wat.
Pagina: 1