Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil de PC gebruiken als media PC. Ik draai er muziek op, speel af en toe wat games (grafisch geen zware, max 1080p), browsen, maar ook thuiswerken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 800.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn oude PC is compleet versleten. Ongeveer 12 jaar oud. Heb wel een paar dingen vervangen door de tijd heen, maar het browsen gaat tegenwoordig al amper. Er zit een SSD in van 128 gig, maar tegenwoordig stelt 100gig niet meer veel voor. Met alle media bestanden die op mijn PC staan wil ik gewoon 1TB aan SSD hebben. Ik wil mijn monitor ook graag vervangen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb behoorlijk zitten speuren op Tweakers om tot een geschikte samenstelling te komen. Ik heb zelf onderstaande lijst gemaakt en ik hoop dat jullie hem kunnen "Tweaken"
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor merk of iets dergelijks. Zolang de prijs/kwaliteit verhouding goed is ben ik tevreden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De PC staat in de woonkamer dus hij moet niet teveel geluid maken. Nu denk ik dat dit wel meevalt met de huidige samenstelling.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil van de Tweakers Guru's dat laatste stukje advies krijgen om tot aankoop over te gaan. Het is een flinke smak geld en ik wil straks niet voor onvoorziene toestanden komen te staan. Hieronder het lijstje. Ik ben ook benieuwd of dit moederbord goed werkt in combinatie met de andere hardware. Ik zie dat dit moederbord een VGA, DVI en een HDMI aansluiting heeft. Dit bevalt me wel.
De hardware waar ik tussen twijfel zet ik hieronder:
Is het hierbij het waard om iets meer geld uit te geven gelet op toekomstbestendigheid? Graag advies.
Grote groet,
Bakker
Ik wil de PC gebruiken als media PC. Ik draai er muziek op, speel af en toe wat games (grafisch geen zware, max 1080p), browsen, maar ook thuiswerken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 800.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn oude PC is compleet versleten. Ongeveer 12 jaar oud. Heb wel een paar dingen vervangen door de tijd heen, maar het browsen gaat tegenwoordig al amper. Er zit een SSD in van 128 gig, maar tegenwoordig stelt 100gig niet meer veel voor. Met alle media bestanden die op mijn PC staan wil ik gewoon 1TB aan SSD hebben. Ik wil mijn monitor ook graag vervangen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb behoorlijk zitten speuren op Tweakers om tot een geschikte samenstelling te komen. Ik heb zelf onderstaande lijst gemaakt en ik hoop dat jullie hem kunnen "Tweaken"
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor merk of iets dergelijks. Zolang de prijs/kwaliteit verhouding goed is ben ik tevreden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De PC staat in de woonkamer dus hij moet niet teveel geluid maken. Nu denk ik dat dit wel meevalt met de huidige samenstelling.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil van de Tweakers Guru's dat laatste stukje advies krijgen om tot aankoop over te gaan. Het is een flinke smak geld en ik wil straks niet voor onvoorziene toestanden komen te staan. Hieronder het lijstje. Ik ben ook benieuwd of dit moederbord goed werkt in combinatie met de andere hardware. Ik zie dat dit moederbord een VGA, DVI en een HDMI aansluiting heeft. Dit bevalt me wel.
De hardware waar ik tussen twijfel zet ik hieronder:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 173,- | € 173,- |
1 | Moederborden | Asus Prime A320M-K | € 48,90 | € 48,90 |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1660 Super OC 6G | € 255,05 | € 255,05 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 476,95 |
Is het hierbij het waard om iets meer geld uit te geven gelet op toekomstbestendigheid? Graag advies.
Grote groet,
Bakker
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 123,95 | € 123,95 |
1 | Moederborden | ASRock B450M-HDV R4.0 | € 58,- | € 58,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1650 Super Windforce OC 4G | € 179,69 | € 179,69 |
1 | Behuizingen | Antec NX100 Zwart | € 32,- | € 32,- |
1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 77,- | € 77,- |
1 | Voedingen | Cooler Master MWE 450 White 230V - V2 | € 39,90 | € 39,90 |
1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 167,90 | € 167,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 678,44 |
[ Voor 116% gewijzigd door Nollie29 op 05-03-2020 18:43 ]