Domeinnaam vastleggen maar nog niet hosten

Pagina: 1
Acties:
  • 2.954 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mijanma
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 07-08-2023
Hoi tweakers,

Ik wil 2 domeinnamen vastleggen, zodat ik één van de 2 in de toekomst kan gebruiken voor een site. Ik ga ze pas over 1-2 jaar gebruiken afhankelijk van het verdere beloop van mijn plannen, maar wil de namen dus wel al als eigendom hebben omdat ze uniek zijn.
Hier heb ik dus 2 vragen over:
Via welk bedrijf/site kan ik ze het goedkoopst registeren? Omdat ik ze niet nu ga gebruiken.
Als ik de domeinnaam via bedrijf A registreer, maar via bedrijf B wil hosten ivm betere hostingvoorwaarden, kan dat dan? Kan je gewoon switched van registratie en/of hosting door een bedrijf.

Als iemand mij kan helpen met deze vragen, of mij naar een ander topic of site kan verwijzen waar alles hierover (beste hosts kosten voorwaarden etc) duidelijk te vinden is ben ik ook blij haha.

Alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

mijanma schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 22:30:
Hoi tweakers,

Ik wil 2 domeinnamen vastleggen, zodat ik één van de 2 in de toekomst kan gebruiken voor een site. Ik ga ze pas over 1-2 jaar gebruiken afhankelijk van het verdere beloop van mijn plannen, maar wil de namen dus wel al als eigendom hebben omdat ze uniek zijn.
Hier heb ik dus 2 vragen over:
Via welk bedrijf/site kan ik ze het goedkoopst registeren?
google.nl
Omdat ik ze niet nu ga gebruiken.
Als ik de domeinnaam via bedrijf A registreer, maar via bedrijf B wil hosten ivm betere hostingvoorwaarden, kan dat dan?
ja.
Kan je gewoon switched van registratie en/of hosting door een bedrijf.
ja dat kan, via DNS records.
Als iemand mij kan helpen met deze vragen, of mij naar een ander topic of site kan verwijzen waar alles hierover (beste hosts kosten voorwaarden etc) duidelijk te vinden is ben ik ook blij haha.

Alvast bedankt
Het vastleggen van een domeinnaam 'domain name registry' is enkel het afnemen van de domeinnaam. Je hoeft hier helemaal niets aan te koppelen als je dit niet wilt.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mijanma
Ah okee dankje. Google.nl snapte ik ook wel. Maar dacht aangezien hier mensen meer ervaring met domeinen, welke het goedkoopst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Het verschilt heel erg, meestal wordt je gelokt met goedkopere prijs voor het eerste jaar. Het kan lonen om elk jaar te verhuizen naar een andere registrar.

Daarnaast biedt niet elke Nederlandse registrar aan om elke tld (top level domain, zoals .nl .be .com .xyz) te registreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mijanma
Ah okee thanks voor de tips, zal er op letten. Even uitzoeken maar nu haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

True schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 22:34:
[...]

[...]
google.nl

[...]
ja.

[...]
ja dat kan, via DNS records.

[...]

Het vastleggen van een domeinnaam 'domain name registry' is enkel het afnemen van de domeinnaam. Je hoeft hier helemaal niets aan te koppelen als je dit niet wilt.
toon volledige bericht
Niet geheel waar. De domeinnaam moet resolven. Daarnaast zijn er voor com en net domeinen ook nog wat andere regels. Gewoon een domeinnaam reserveren kan, maar moet dus wel voldoen aan tld specifieke regels.

Met com en net domeinen is het zelfs mogelijk dat deze onteigend kunnen worden wanneer deze niet in gebruik zijn, in gebruik zijn wil zeggen dat er iets van een host achter moet zitten voor mail, web of iets anders.

Maar daar kan een aanbieder je wel bij helpen.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-10-2024
De meeste aanbieders laten een voorbeeldpagina zien 'Dit domein is gereserveerd voor een klant van ...', daarmee zit er toch al een webhost achter? In ieder geval TransIP doet het zo (niet de goedkoopste, wel een bedrijf dat goede service levert die jij op dit moment nog niet nodig hebt.)

Wat wel kan gebeuren is dat een té goedkope aanbieder ophoudt te bestaan. Dit is in 2017 met DotDNS gebeurd. Mensen hadden toen veel moeite om domeinen terug te krijgen - een kennis van mij kreeg toen zijn .nl- en .com-domeinen wel redelijk snel verhuisd, maar zijn .org-domeinen niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

AlbertJP schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 00:36:
Wat wel kan gebeuren is dat een té goedkope aanbieder ophoudt te bestaan. Dit is in 2017 met DotDNS gebeurd. Mensen hadden toen veel moeite om domeinen terug te krijgen - een kennis van mij kreeg toen zijn .nl- en .com-domeinen wel redelijk snel verhuisd, maar zijn .org-domeinen niet.
Dit is op te lossen door direct de verhuiscodes aan te vragen en deze zelf te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Heb zelf hier ons tk-domein gratis gehost.....
http://hyperphp.com/signup.php
eenvoudige pagina maken dat je de indruk werkt dat je echt iets hebt staan?
Andere domeinen nooit getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-10-2024
Bij .tk-domeinen kan dat gratis ja, maar een .nl kost altijd wat geld omdat de SIDN hier geld voor vraagt van de registrar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
Ik heb zelf zoveel mogelijk verhuisd naar 1 registar/hoster, makkelijker voor onderhoud via panel etc.
(heb zelf gekozen voor transip, redelijke prijzen, nederlands bedrijf, goed controlpanel)
Komt betrouwbaar over, maar goed is maar 1 mening :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m-designz
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Ik zou ze gewoon bij een club als transip vastleggen, die leveren in mijn ervaring gewoon goede service, 2 domeinen voor een jaar zal tussen de 15 en 20 euro per jaar zijn en laten we eerlijk zijn.

Als je grootse plannen hebt maar 15 euro per jaar is te veel om in te investeren dan is het uitkiezen van een domain registrar niet je grootste probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nila
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Nila

Idiot!

Ik heb mijn domeinen verspreid staan over TransIP en Openprovider. Beide goede ervaring mee.

You're not completely useless, you can always serve as a bad example!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:00
Wij hebben onze domeinen geregistreerd staan bij https://www.opendomainregistry.net/
Niet de goedkoopste, maar doet prima wat je wilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-05 20:08
m-designz schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 10:45:
Ik zou ze gewoon bij een club als transip vastleggen, die leveren in mijn ervaring gewoon goede service, 2 domeinen voor een jaar zal tussen de 15 en 20 euro per jaar zijn en laten we eerlijk zijn.

Als je grootse plannen hebt maar 15 euro per jaar is te veel om in te investeren dan is het uitkiezen van een domain registrar niet je grootste probleem.
Amen, we hebben hier hier over 15 euro. Dat is 1 keer niet naar bios(als voorbeeld) als dat teveel is. Stop wat je aan het doen ben en ga iets anders doen :)

Goedkoop is duurkoop. Als jij met jouw idee niet meer dan 15 euro kan verdienen... vul de rest zelf maar in.
Gaat niet om het goedkoopste maar de beste.

How are you doing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beunhaas91
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-05 12:58
hackerhater schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 13:15:
Wij hebben onze domeinen geregistreerd staan bij https://www.opendomainregistry.net/
Niet de goedkoopste, maar doet prima wat je wilt.
Ja, daar hebben wij ook zo'n 500 domeinnamen geregistreerd. Eén van de betere partijen met uitmuntende support, echter niet voor particulier of klein zakelijk gebruik. Vergeet ook niet dat je tegenwoordig een fee betaald, waardoor het al helemaal niet meer interessant is. ;)

Even ontopic, registreren zou ik lekker bij een grote partij doen zoals TransIP. Ze hebben een fijn controlepaneel en verstaan hun vak goed. Eventueel Versio of Hostnet, hoewel ik beiden niet zou kiezen op het gebied van webhosting (dan adviseer ik mezelf, maar dat terzijde :9).

[ Voor 20% gewijzigd door Beunhaas91 op 05-03-2020 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:00
Beunhaas91 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 13:21:
[...]

Ja, daar hebben wij ook zo'n 500 domeinnamen geregistreerd. Eén van de betere partijen met uitmuntende support, echter niet voor particulier of klein zakelijk gebruik. Vergeet ook niet dat je tegenwoordig een fee betaald, waardoor het al helemaal niet meer interessant is. ;)

Even ontopic, registreren zou ik lekker bij een grote partij doen zoals TransIP. Ze hebben een fijn controlepaneel en verstaan hun vak goed.
Tjah ze moeten hun service ergens van onderhouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beunhaas91
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-05 12:58
hackerhater schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 13:22:
[...]

Tjah ze moeten hun service ergens van onderhouden.
Klopt, daarom kun je zoiets hier ook niet aanraden in het topic. Een grote hostingpartij zoals TransIP is de aangewezen plek om enkele domeinen te registreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchy92
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-02 11:21
Ik ga meestal naar https://www.mijndomein.nl/. Kost je maar 1 euro per domein voor het eerste jaar. En daarna maar een €10tje per jaar ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anpat
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09-05 10:43
mijndomeinreseller is ook wel een goede en niet duur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Vimexx heeft een prima panel en nette prijzen voor domeinen. Hosting zou ik tzt bij een andere partij onderbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mijanma
stftweaker schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 13:15:
[...]

Amen, we hebben hier hier over 15 euro. Dat is 1 keer niet naar bios(als voorbeeld) als dat teveel is. Stop wat je aan het doen ben en ga iets anders doen :)

Goedkoop is duurkoop. Als jij met jouw idee niet meer dan 15 euro kan verdienen... vul de rest zelf maar in.
Gaat niet om het goedkoopste maar de beste.
Hahaha beide zeker waar, wilde gewoon even zeker weten of er niet opeens rare bijkomende kosten of narigheden bijkomen. Thanks allen voor jullie bijdrage. Zelf ook e.e.a gegoogled, wordt gewoon bij transip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310408

Beste TS... we hebben het hier over maximaal een paar tientjes per jaar tussen goedkoopste en allerduurste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macnerd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-05 23:30

macnerd

No Apples please :-)

Ik zit momenteel bij Flexwebhosting, Argeweb en Topservers, sommige domeinen met hosting, en een aantal zonder. Ik heb geen voorkeur, en ben over al deze providers wel positief.

Flexwebhosting is ietsje duurder, Argeweb heeft wel vaker van die aanbiedingen voor meerdere jaren, en Topservers heeft goedkope en ruime hostingpakketten met domein (actiepakket).

MacNerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:36
Tja... je kan zelf ook wat zoeken, ik mis in de TS dat dit al gedaan is.

En zoals je ziet wordt het nu gewoon een 'dom' opsomtopic. Dat voegt weinig nuttigs toe.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.