Welke speakers bij Denon 1500 av receiver kopen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanz99
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 15-04-2024
Ik zoek een set speakers waarmee muziek kan afspelen maar ook mijn tv geluid (films) kan verbeteren.

Ik heb een Denon 1500h av receiver en een LG 4k oled tv, beiden twee jaar oud. Een soundbar lijkt voor de hand te liggen maar ik wil ook muziek (cd/Spotify) fatsoenlijk kunnen afspelen. Mijn broer heeft in een identiek ruimte L-woonkamer 60 m2) met dezelfde receiver een JBL Bar 5.1 en die klinkt wel goed maar dat is volgens mij toch nog geen hifi. :?
Ik wil toch voor een subwoofer en losse speakers gaan. Ik ben geen perfectionist en m'n oren zijn ook niet meer dat wat ze waren (Ben 50) Wat is dan handig een subwoofer plus twee boekenkast speakers? Dus een middenklasse set. Waar moet ik dan naar zoeken en welke merken? Max €1500

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:47
Als je goed geluid wil voor zowel film als muziek zou ik zoiets overwegen

https://www.hifiklubben.n...-9-f-5.1-luidspreker-set/

Kan je daarna nog doorsparen voor een upgrade :9~
https://www.hifiklubben.n...-dss-5.1-luidspreker-set/

Nee even serieus, Dali maakt zeker in het prijssegment van de Spektor (instap hifi) hele goede speakers voor het geld. Je hebt dan gelijk een matchende centre, 2 goede zuilen en prima achterspeakers, met bijpassende sub. Ik heb al jaren speakers van Dali staan (eerst de Blue, nu de Zensor serie) en ben overtuigd.

Ga eens luisteren bij een winkel als hifi klubben, dan kan je zelf ook ontdekken wat je mooi vindt. Voor jou budget is er genoeg te vinden.

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hanz99
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 15-04-2024
Die zuilen gaat het niet worden, is mijn vrouw niet kapot van. Zij vindt dat teveel speaker in huis dus het moet wat compacter. Zolang het totale geluid maar beter is dan een goede soundbar en mijn oude Sony surround setje ben ik al een heel eind tevreden. Ik ga idd ook maar eens luisteren in een goede zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guyver3636
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-07 10:05
ik heb hem met 2 klipsch r51m boekenplank speakers en een Klipsch R-112SW subwoofer.
klinkt heerlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-07 17:23
Zoek je voor dat budget stereo of surround? Voor 2 boekenplankspeakers en een sub kun je echt wel wat moois kopen voor € 1.500

Ik heb eigenlijk maar 1 tip, ga naar een goede hifizaak om te luisteren. Ik had mezelf 4 jaar terug overtuigd om Dali Opticon 6 speakers te kopen. Na een luistersessie ging ik naar huis met de stuk duurdere Focal Aria 926 speakers. De Focal Aria 906 is een knappe boekenplank speaker die ik heel mooi vind klinken, maar dat kan ik voor jou niet bepalen.

Qua subwoofer zou ik kijken naar een dedicated subwoofer merk. SVS SB/PB1000 koop je voor ca € 550, wat heel veel subwoofer voor relatief weinig geld is. Hou je ca € 450 per boekenplank speaker over, waar je bijvoorbeeld een Focal Aria 906 voor kan kopen. Hou wel rekening dat een boekenplank speaker op een stand moet staan of op een meubel waardoor de tweeter op ca oorhoogte komt (+/- een meter van de grond af). Doe je dat niet, dan klinkt een boekenplank speaker nergens naar.

Uiteraard kan het ook een stuk goedkoper als je gaat kijken naar instap series van Dali (spektor), zoals @caspervc zegt, of een Q accoustics 3010i. Alle goede speakermerken verkopen boekenplank speakers, denk dan aan: Dali, Klipsch, Focal, Bowers & Wilkins, Monitor Audio, KEF, Q acoustics, Triangle, Wharfdale, Canton, Elac, Dynaudio, Tannoy etc etc

Geef bij de hifizaak aan in wat voor prijsrange je speakers wilt luisteren en kies dan wat jij mooi vindt klinken.

[ Voor 8% gewijzigd door Hulleman op 05-03-2020 11:17 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-07 18:31
De Focal Aria 906 vind ik ook geweldig idd zeker met een SVS SB1000 voor het laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:05

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Hanz99 Focal maakt geweldige speakers, getuige het aantal mensen hier op het forum dat helemaal wild van ze is (mezelf incluis).

Beste advies is om te gaan luisteren. We kunnen van alles gaan noemen, maar uiteindelijk is het puur een kwestie van smaak.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1