Nieuwe Game PC, advies nodig (1500 euro budget)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samokke
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 09-09 16:35
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga het vooral gebruiken voor moderne games die al uit zijn en nog uit moeten komen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
rond de 1500 euro met alles erop en er aan.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb zelf al een toetsenbord, muis, koptelefoon en 2 monitoren.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een Ryzen 7 3700x en een 2070 Super.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, merken maken mij weinig uit, al hou ik stiekem wel van RGB lichtjes :D

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De PC moet moderne games aankunnen met minimaal 60 fps.

Ga je overklokken?
Ik ben (nog) niet van plan om over te gaan klokken.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb zelf al een lijstje gemaakt, maar ik weet niet of ik de juiste onderdelen heb uitgekozen die ook bij elkaar passen in performance, daarom vraag ik jullie om tips te geven waar ik misschien meer of minder in moet investeren en welke onderdelen ik misschien moet overwegen om te vervangen, of onderdelen die jullie misschien afraden in mijn lijstje. Ik vind het niet erg om iets meer (max 100euro) te investeren dan mijn geplande budget als dat het waard is. Alvast heel erg bedankt _/-\o_

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 289,-€ 289,-
1MoederbordenMSI B450M Mortar Max€ 98,05€ 98,05
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2070 Super Gaming X Trio€ 612,26€ 612,26
1BehuizingenLian Li LANCOOL II Zwart€ 94,95€ 94,95
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK€ 85,50€ 85,50
1VoedingenGigabyte G750H€ 84,72€ 84,72
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 1TB€ 167,90€ 167,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.432,38

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Corsair RM550X(2018) of TX550M v2 is een betere keuze qua voeding in deze prijsklasse. 550w is ook voldoende voor deze set. Verder leuke build, alleen klein bordje voor grote kast

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samokke
Hackus schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 22:48:
Corsair RM550X(2018) of TX550M v2 is een betere keuze qua voeding in deze prijsklasse. 550w is ook voldoende voor deze set. Verder leuke build, alleen klein bordje voor grote kast
Bedankt voor de tip over de voeding! is er een bordje die jij mij zou kunnen aanraden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Tomahawk max is iets groter ATX

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-09 23:44
Een Ryzen 3600 is alles wat je nodig hebt in een game PC, die 3700 voegt niks toe.
Verder is een kleinere case of een groter mobo wel netter zoals al aangegeven.

Welke resolutie hebben je monitors? Ik neem aan dat je 1 gebruikt voor games en 1 voor dingen ernaast?
Dan zou een 2070 Super wel een vrij heftige investering zijn als dit over HD monitors gaat...
Eventueel eens kijken naar de AMD RX 5700 (XT).

Een van volgende SSDs is vast een betere keuze, snel zat, verschil ga je absolut niet merken.
pricewatch: WD Blue SSD M.2 (3D v-nand (TLC) 1TB
pricewatch: Intel 660p 1TB
pricewatch: Crucial P1 1TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:34
Hackus schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 23:01:
Tomahawk max is iets groter ATX
Groter, maar verder niks beter.
Vooral de twee M2 sloten van de Mortar lijken mij een pre.
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1439552;1436312/

Kleinere behuizing kan natuurlijk ook, anders zie je simpelweg een stuk metaal onder je videokaart in plaats van een moederbord met wat pcie sloten.

[ Voor 30% gewijzigd door mitsumark op 05-03-2020 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samokke
Inrage schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 23:54:
Een Ryzen 3600 is alles wat je nodig hebt in een game PC, die 3700 voegt niks toe.
Verder is een kleinere case of een groter mobo wel netter zoals al aangegeven.

Welke resolutie hebben je monitors? Ik neem aan dat je 1 gebruikt voor games en 1 voor dingen ernaast?
Dan zou een 2070 Super wel een vrij heftige investering zijn als dit over HD monitors gaat...
Eventueel eens kijken naar de AMD RX 5700 (XT).

Een van volgende SSDs is vast een betere keuze, snel zat, verschil ga je absolut niet merken.
pricewatch: WD Blue SSD M.2 (3D v-nand (TLC) 1TB
pricewatch: Intel 660p 1TB
pricewatch: Crucial P1 1TB
Bedankt voor de tips! ik las online dat de 3700x handig is voor in de toekomstige games zodat de cpu geen bottleneck zou vormen, of is dit niet waar?

Mijn hoofdmonitor is een 2560x1440 (Quad HD), mijn andere monitor is als het goed is een 1920x1080, maar die word toch alleen maar voor andere onzin inderdaad gebruikt.

En bedankt voor de tip over de SSD, dat scheelt weer wat geld :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-09 23:44
Ik zou nu een Ryzen 3600 goedkoop kopen en later eventueel een upgrade naar de nieuwe gen. Maar zowiezo gaat je GPU waarschijnlijk eerder een bottleneck vormen en ga je met die 3600 vrij lang verder kunnen. Zou ik me geen zorgen over maken, al zeker niet gezien het prijsverschil.

Je zou nog kunnen zien of je monitor Free sync ondersteuning heeft of Gsync (compatible), en daaraan je keuze van GPU op aanpassen. Voor de eerste is de AMD 5700 XT meer geschikt, voor de 2de zit je goed met die 2070 Super (al is die wel prijzig uiteraard).
Aanrader in het rode segment:
pricewatch: Powercolor Red Devil RX 5700 XT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

samokke schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 06:28:
[...]

Bedankt voor de tips! ik las online dat de 3700x handig is voor in de toekomstige games zodat de cpu geen bottleneck zou vormen, of is dit niet waar?

Mijn hoofdmonitor is een 2560x1440 (Quad HD), mijn andere monitor is als het goed is een 1920x1080, maar die word toch alleen maar voor andere onzin inderdaad gebruikt.

En bedankt voor de tip over de SSD, dat scheelt weer wat geld :)
Ryzen 3600 zal ook niet snel een BN vormen. een 3700X is beter geschikt voor zwaarder werk, waar je meer cores-threads voor nodig hebt.
@mitsumark
Vaak is de keuze van een kast persoonlijk, verder kan daar ook een klein bordje in. en meer m.2 sloten zijn niet nodig voor gamen.
Sata SSD kan er prima bij als je geen HDD wilt in 2020 systeem.(zitten netjes achter weggewerkt bij deze kast)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
@Hackus Opslag vergroten doe je waarschijnlijk pas later (over een paar jaar?), tegen die tijd wil je geen "oude trage" SATA SSD, maar de nieuwste snelste M2 NVME SSD.
De nieuwe gebruik je dan voor je OS en nieuwe games, de oude voor andere zooi.
Dat kan dan niet met de Tomahawk, met de Mortar wel.
(al ga ik dan weer niet zo ver om X570 aan te raden vanwege de forse meerprijs)

[ Voor 14% gewijzigd door mitsumark op 05-03-2020 18:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@mitsumark tegen die tijd dat Sata te traag is zitten we al buiten AM4 socket en op DDR5 RAM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
Dat denk ik niet, maar waarom zou je de Tomahawk boven de Mortar verkiezen, alleen omdat ie groter is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@mitsumark voor de afmeting zoals ik al in 1e bericht zei.(als optie tov kleiner micro atx) verder blijft het een keuze voor TS zelf, maar de optie voor passende groter bord, omdat veel mensen daar niet aan denken, en misschien balen als er een klein bord in hun gewenst kast komt. Dus niet boven mortar maar ipv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samokke
Bedankt voor jullie reacties, ik zal over het bordje gaan denken :)
Pagina: 1