Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 27-09 17:52
Goedenavond, voor familie ben ik aan het onderzoeken met welke hardware VideoStudio X10 het beste werkt. Er zal heel, heel veel 4K materiaal doorheen gejast worden. Nu staat op de website "Minimaal 256 MB VRAM, 512 MB of hoger aanbevolen voor hardwareversnelling van decodering".
Durven jullie ietsje concreter te zijn dan de website? Ik heb de helpdesk van ze gemaild. Dat was kwalitatief uitermate teleurstellend omdat ze geen inhoudelijke antwoorden geven - enkel quotes van die web pagina.

Processor/RAM/MoBo komt later, de vraag gaat nu specifiek over de grafische kaart. De reden hiervoor is dat we eerst willen proberen een nieuwe videokaart in het systeem te zetten. Mocht dat voldoende zijn, dan hoeven we niet verder te kijken.

Dank! :)

[ Voor 16% gewijzigd door 5pë©ïàál_Tèkén op 04-03-2020 21:56 ]

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Als je gaat zoeken op "does VideoStudio X10 support GPU" dan vind je veel issues hierover. :-(
En, eigenlijk nog belangrijker, geen tot weinig concrete info of die software überhaupt gebruik maakt van GPU ondersteuning.

Zo kan ik nergens vinden wat ze (Corel) vereisen qua GPU s/w.
OpenCL?
OpenGL?
DirectX?
Cuda?
Specifiek iets van NVidia of AMD?

en dat geeft te denken...
Wellicht naar een alternatief kijken? (DaVinci Resolve kun je gratis proberen/gebruiken)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 27-09 17:52
Oh vertrouw me, ik heb de familie geprobeerd te overtuigen om naar iets anders over te stappen. Op de site staat ergens dat X10 met Cuda Cores aan de slag gaat maar meer ook niet.
De helpdesk zegt dat deze manier van hyperthreading nu beter wordt ondersteund. :? :X
Ik ben er ondertussen wel klaar mee. Ze kopen maar een belachelijke dikke pixelplank, dan kan het daar niet aan liggen.

Team anti-scalp - wauw..