Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Aankoop laptop voor normaal gebruik

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Goeienavond,
Aangezien mijn samsung laptop het na 8 jaar begint te begeven (valt soms uit en heeft ook nog windows 7), ben ik op zoek naar een nieuwe laptop...

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop ga ik vooral gebruiken voor tekstverwerking (thesis schrijven, notities maken), fotobewerking (in de toekomst zou ik photoshop gebruiken), verder ook internet gebruik, series bekijken. Zeker niet gamen.

Wat is je budget? Ik had een 600 euro in gedachten

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen? ik heb ook een tablet met toetsenbord dus echt meenemen naar lessen lijkt niet de bedoeling.
Verder heb ik helemaal geen voorkeur voor merk.

Zelf heb ik al heel wat opzoek werk gedaan, maar niet al te gemakkelijk voor een leek...
Ik heb verschillende vragenlijsten/keuzehulpen ingevuld.

Zelf kwam ik uit op de volgende laptop: Acer Aspire 3 A315-42-R2M0
https://www.acer.com/ac/nl/BE/content/model/NX.HF9EH.013
Dit zou een goede laptop zijn voor tekstverwerking/photoshop/...
- AMD processor ryzen 5 3500u
- 16gb RAM
- 512gb geheugen

Wat denken jullie daarvan? Of geen goede laptop voor mijn specificaties?

Alvast bedankt!

Alle reacties

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-11 00:04

EMP

Krulloos!

Voor alles behalve tekstverwerken heb je niet veel power nodig. Voor Photoshoppen is wat geheugen wel lekker, maar met 16GB zit je prima.

Qua specs is deze niet verkeerd, voor dat geld zou ik echter de thinkpad uit de bbg pakken. Die heeft ongeveer dezelfde specs maar typisch een betere bouwkwaliteit dan de Acer.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:05
@Verwijderd ik zou inderdaad voor dat geld de Thinkpad uit de BBG kiezen.
Op basis van de link die je stuurde, neem ik aan dat je in België woont en dus een AZERTY-toetsenbord wilt hebben ipv een QWERTY.

Verwijderd

Topicstarter
ja idd ik woon in België dus voor mij moet het AZERTY toetsenbord zijn.
Blijkbaar hebben ze deze Lenovo nu niet in België.
In België zijn er deze week mooie acties op electronica (-17%). Momenteel is die bovenstaande laptop van acer voor €500 ipv €600

Verwijderd

Topicstarter
Is dit een betere laptop dan de acer?
Lenovo Ideapad S540-14IWL 81ND00D5MB
pricewatch: Lenovo ideapad S540-14IWL (81ND00D5MB)

intel core i5 8th generatie
8gb RAM

• Arloid
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
Ligt er aan hoe grafisch intensief je photoshop en andere software gaat gebruiken.
De i5-8265U is grafisch minder sterk dan de Ryzen 5 3500U terwijl de cpu min of meer even sterk is.

Persoonlijk zou ik deze nemen. pricewatch: Asus VivoBook 15 X512DA-EJ747T-BE (Azerty toetsenbord)

AMD Ryzen 5 3500U
12GB ram (2GB gaat naar de VEGA)
Radeon RX Vega 8 geïntegreerde grafische kaart
256GB SSD
1TB HDD

Voor grafisch werk heb je echter wel een goed beeldscherm nodig in verband met kleuren, neem ook dit sterk mee in je keuzen, hier kan ik echter niet op oordelen.
Pagina: 1