Vraag

• Tolstoi
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-10 22:42
Ik zoek een?
Tablet voor m'n zoontje van 4 jaar. Hij gaat nu naar groep 1 en hij zal de tablet gebruiken voor leeractiviteiten (bijv Squla) en ontspanning (Bijv. Netflix of Youtube voor kids). Ik vind het belangrijk dat de tablet gedurende langere tijd ondersteund wordt door de fabrikant

Wat is je budget?
~350 euro. De goedkoopste Apple zou nog kunnen

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
leeractiviteiten (bijv Squla) en ontspanning (Bijv. Netflix of Youtube voor kids)

Wat heb je zelf al gevonden?
Apple iPad 2019 Wi-Fi 32GB Grijs (350 euro) of Samsung Galaxy Tab A 10.1 WiFi (2019) 2GB ram, 32GB opslag Zwart (200 euro)

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik lees op sommige plekken dat het app-aanbod van Apple beter is voor tablets dan Android. Is dit echt zo, of is het verschil niet zo heel groot (Ik heb altijd een Android telefoon gehad, maar als de apps van Apple zoveel beter zijn; dan zou dit de reden zijn om voor een Apple tablet te kiezen).
De iPad zal waarschijnlijk langer ondersteund worden dan de Samsung. Is ergens te vinden hoe lang dit is?
Is de 32GB versie van Apple voldoende ruimte? of loop je hier zeer snel tegenaan?

[ Voor 3% gewijzigd door Tolstoi op 04-03-2020 21:24 ]

Beste antwoord (via Tolstoi op 07-03-2020 21:48)

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:04
Als ondersteuning een harde eis is dan heb je maar een optie: koop een nieuwe iPad.

Aan de andere kant kun je aan die Samsung Galaxy Tab A geen buil vallen als ze weer in de aanbieding zijn en in mijn ervaring krijg je wel een redelijke termijn patches (geen grote updates). En kun je t.z.t. voor het resterende budget er nog een kopen. Meteen een goede verzekering als het ware.

Voor kinderen van die leeftijd kun je met eender Apple of Android uit de voeten.

* Rukapul heeft een hele reeks tablets uit de Samsung Galaxy Tab A 10.1 reeks gehad, een iPad Air 2 en meest recent een iPad 2019. De oudste gebruikt de iPad, de jongste de Samsung. De iPad is in alle opzichten kwalitatief een beter product.

edit:
Beide iPads draaien de laatste iOS.
De Samsung Galaxy Tab A 10.1 (2016 model) draait Android 8.1.0 met laatste patch van 1 jan 2019.
De Samsung Galaxy Tab 4 10.1 (uit 2014?) draait Android 5.0.1 met laatste patch van 1 mrt 2017.

Het voordeel van Android is dat je er vaak ook een SD kaartje in kunt stoppen met filmmateriaal voor de kleine. Is tegenwoordig iets minder een issue met de grotere opslagcapaciteit.

[ Voor 21% gewijzigd door Rukapul op 04-03-2020 21:33 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:04
Als ondersteuning een harde eis is dan heb je maar een optie: koop een nieuwe iPad.

Aan de andere kant kun je aan die Samsung Galaxy Tab A geen buil vallen als ze weer in de aanbieding zijn en in mijn ervaring krijg je wel een redelijke termijn patches (geen grote updates). En kun je t.z.t. voor het resterende budget er nog een kopen. Meteen een goede verzekering als het ware.

Voor kinderen van die leeftijd kun je met eender Apple of Android uit de voeten.

* Rukapul heeft een hele reeks tablets uit de Samsung Galaxy Tab A 10.1 reeks gehad, een iPad Air 2 en meest recent een iPad 2019. De oudste gebruikt de iPad, de jongste de Samsung. De iPad is in alle opzichten kwalitatief een beter product.

edit:
Beide iPads draaien de laatste iOS.
De Samsung Galaxy Tab A 10.1 (2016 model) draait Android 8.1.0 met laatste patch van 1 jan 2019.
De Samsung Galaxy Tab 4 10.1 (uit 2014?) draait Android 5.0.1 met laatste patch van 1 mrt 2017.

Het voordeel van Android is dat je er vaak ook een SD kaartje in kunt stoppen met filmmateriaal voor de kleine. Is tegenwoordig iets minder een issue met de grotere opslagcapaciteit.

[ Voor 21% gewijzigd door Rukapul op 04-03-2020 21:33 ]

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

zou een lenovo tablet aanraden (goedkoper)

- samsung komt met veel "troep" en is relatief duur
- apple stop met werken na 3 a 4 jaar

en al;s je kind het laten vallen is het minder geld voor een nieuwe, verzekering is niet erg happig op een "kapot" scherm .. (apart clausule)

[ Voor 35% gewijzigd door vso op 04-03-2020 21:42 ]

Tja vanalles

• Tolstoi
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-10 22:42
Dank, voor de reacties. Het is uiteindelijk een tweedehandse iPad geworden.