Het bericht @arnoudwokke dat een kickstarter EUR 10.000 probeert op te halen om een smartphone met een een (semi) eigen OS en app(s) op de markt te kunnen brengen roept bij mij vragen op hoe realistisch dat is. Er is het dubbele opgehaald maar zelfs EUR 20.000 lijkt nog bar weinig geld voor alles wat ze voorhouden. Zelfs als je alleen maar het OS hoeft aan te passen en een app moet maken en dat alles ook nog moet testen en opleveren met alle functionaliteiten die beloven. Maar het project wil er zelfs een complete smartphone met dat alles voor gaan leveren. Zeker als er eerst ruim EUR 300.000 nodig zou zijn en er geen uitleg is gegeven waarom het nu met veel minder zou kunnen. Dit lijkt me wel erg makkelijk overgenomen nieuws als er geen vragen bij gesteld zijn hoe dit realistisch is met zo'n laag vraagbedrag en zulke grote voornemens.
Bij zo'n project hoeven niet alle investeringen uit KickStarter te komen natuurlijk.
| live and give like no one else |
Het verschil met de eerste gefaalde Kickstarter-campaign is inderdaad opmerkelijk. Ik kan zo snel niets vinden over additionele funding die ze mogelijk in de tussentijd hebben gehad.
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Ik zie ook niet helemaal waarom ze niet gewoon een willekeurige chinaphone pakken ( Doogee ofzo) en daar AOSP Android opzetten. Dat moet toch niet zo lastig zijn?
Hypocrites must die
Maar dat verklaart nog niet waarom ze dan (maar) dit lage bedrag nodig zouden hebben. En juist die verklaring om duidelijk te maken of dit wel realistisch is ontbreekt. Gewoonlijk heeft iemand het beoogde bedrag nodig bij het doel, maar het kan ook een goedkope vorm van marketing zijn terwijl ze het bedrag al hebben of geheel niet realistisch zijn. Het doel lijkt zo ver weg te staan van het gevraagde bedrag dat er in ieder geval informatie lijkt te ontbreken om dit zomaar nieuws te maken.3x3 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 21:16:
Bij zo'n project hoeven niet alle investeringen uit KickStarter te komen natuurlijk.
@kodak Dat vraag ik mij ook af. Het is een van de redenen dat we alleen over Kickstarter-projecten berichten als de campagne geslaagd is; dan kan niemand ons aankijken, omdat ze er geld in hebben gestoken voor de campagne klaar was.
Ik denk, vermoed, dat de Kickstarter-campagne vooral een marketingmiddel is geweest, een manier om aandacht te trekken. Het lage bedrag doet vermoeden dat dit bedrijf het geld klaar heeft liggen op een andere manier
Ik denk, vermoed, dat de Kickstarter-campagne vooral een marketingmiddel is geweest, een manier om aandacht te trekken. Het lage bedrag doet vermoeden dat dit bedrijf het geld klaar heeft liggen op een andere manier
Pagina: 1