Vraag

• Baudu
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-08 22:05
Hallo allemaal,

Over een aantal weken ga ik hoortoestellen uitproberen waarmee ik vrij gemakkelijk verbinding kan maken met een mobiele telefoon. Als dertiger draag ik al bijna mijn hele leven gehoorapparaten. Zo mag je om de vijf jaar nieuwe toestellen uitzoeken. Tegenwoordig met een eigen bijdrage van 25%. De rest vergoed de verzekeraar mits je binnen een van de 5 categorieën valt. Door mijn gehoorverlies en levensfase val ik sowieso in de hoogste categorie 5. Duurdere en geavanceerde toestellen vallen buiten deze categorie. Bij deze buitencategorie toestellen is al veel mogelijk. Ook op het gebied van connectie met mobiele telefoons. Voor mijn werk ben ik vrij regelmatig onderweg en moet ik daarvoor ook bellen. Inmiddels heb ik al zulke apparaten geprobeerd. Deze kon ook verbinden met Android telefoons. Dit werkt echt fantastisch! Echter was dit een toestel in de buitencategorie waarbij je alles zelf moet betalen. Dat komt dus op €2000 per toestel! Ik heb het even overwogen maar vond dit toch te gortig.

Nu zijn er ook hoortoestellen binnen categorie 5 die deze optie hebben om rechtstreeks met hoortoestellen te verbinden. Alleen deze toestellen zijn alleen geschikt voor IPhones via het zogenoemde MFI (Made for IPhone) protocol.

Ik heb alleen nog nooit een IPhone gehad. Ooit begonnen op Windows Phone en sinds een jaar in het bezig van een Android Nokia 7 plus.

Ik zoek een?
IPhone toestel die minimaal gelijkwaardig is aan de Nokia 7 plus

Wat is je budget?
Niet specifiek een budget. Ik heb nooit echt behoefte gehad aan een dure telefoon. Dus als het kan niet te duur! Ik ben niet bereid om € 1000 uit te geven aan een telefoon!

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Twee simkaarten in te stoppen. 3 zou helemaal mooi zijn... Een van mijn providers biedt de optie eSim aan.
Bellen...
Foto's maken

Wat heb je zelf al gevonden?
Zelf heb ik al gekeken naar verschillende modellen. Het valt mij tegen wat goedkopere toestellen te bieden hebben. Dit zijn vaak al modellen van meerdere jaren oud zoals de 6, 7 en 8.

Welke vragen heb je hier nog over?
Zijn er ook Iphones zonder glazen achterkant?
Ik heb het idee dat deze telefoons heel kwetsbaar zijn. Ik heb nog nooit een barst in mijn scherm gehad bij eerdere toestellen. Zijn Iphones hier gevoeliger voor?
Ik gebruik op mijn Nokia een Windows skin omdat ik maar niet kan wennen aan die Android icoontjes. Is er ook een dergelijke skin voor Iphones?
Ik zit helemaal op een Microsoft ecosysteem. Werkt dat samen met ios via onedrive e.d.?

Wie heeft er voor mij een oude IPhone (minimaal IPhone 6) te leen voor in de proefperiode? :P

Alle reacties

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:08

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Het ligt er aan welk merk hoortoestel je hebt.
Ikzelf heb een ReSound hoortoestel, en via een speciale 'clip' zorgt die voor een bluetoothverbinding tussen mijn telefoon en het setje hoortoestellen. Die clip heeft een microfoon waarmee je dus handfree kan bellen, en je kan op je telefoon ook een ReSound app installeren om op je telefoon je hoortoestel mee te kunnen bedienen.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Baudu
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-08 22:05
AW_Bos schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 19:50:
Het ligt er aan welk merk hoortoestel je hebt.
Ikzelf heb een ReSound hoortoestel, en via een speciale 'clip' zorgt die voor een bluetoothverbinding tussen mijn telefoon en het setje hoortoestellen. Die clip heeft een microfoon waarmee je dus handfree kan bellen, en je kan op je telefoon ook een ReSound app installeren om op je telefoon je hoortoestel mee te kunnen bedienen.
Hoi bedankt voor je reactie! Die toestellen heb ik ook geprobeerd maar die clip vond ik niet prettig in gebruik. Daarnaast zit er merkbaar vertraging tussen het geluid en beeld als je die gebruikt om te streamen.

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Niet helemaal een antwoord op jou vragen, maar onderstaande zijn mijn ervaringen van een half jaar terug. Misschien heb je er iets aan.

Heb sinds vorig jaar zomer Phonak Audeo Marvels voor beide oren. Kosten een paar ribben en moest die ook zelf betalen, ze waren bij elkaar € 3200. Gezien de rest van de 'ziekte'kosten kan ik daar een deel wel weer via de belasting terug krijgen, die drempel haal ik zo wel.

Reden voor mij om af te zien van de vergoeding van de zorgverzekeraar (al heb ik ze hierover bij Menzis aardig over de kling gejaagd geloof ik) is dat deze toestellen zo onwijs veel beter zijn dan wat via die waardeloze vergoedingstructuur van de zorgverzekeraar zou kunnen aanschaffen dat ik er maar voor gekozen heb een jaartje mijn vakantie buiten NL over te slaan (maar woon alleen, lekker makkelijk natuurlijk). Maar na meer dan 40 jaar ervaring met hoortoestellen boeit mij nog maar één ding en dat is comfort. Geld is voor mij daarin van ondergeschikt belang, of vakantie dus. Ik draag ze elke dag 15 uur en ben klaar met veel concessies doen op gebied van horen en vooral verstaan.

De Marvels werken met zowel Android als iPhone. Vooral het automatisch schakelen in verschillende omgevingen ben ik erg tevreden over. Is wel erg wennen in het begin maar over het algemeen gaat dat erg mooi en hoor ik spraak (de rest is minder boeiend) vele malen beter dan met een normaal toestel. En geen extra iets nodig voor bluetooth, gaat direct via de toestellen. Handig met bellen, kan de telefoon altijd in de zak laten en mensen zitten je maar raar aan te kijken hoe je belt (via de microfoontjes van de toestellen dus, kwaliteit is voor beide partijen prima). Streamen gaat er ook prima mee, al blijft geluid via de telefoon altijd wat minder van kwaliteit. Maar kan ook prima met bijvoorbeeld de laptop of TV verbinding maken voor het geluid. Heb daarin nooit vertragingen gemerkt. Via de app kan ik zelf programma's maken, heb ik ook wel gedaan maar 98% van de tijd gaat het gewoon automatisch.

Je noemt het merk niet wat je nu overweegt, maar neem aan dat het Oticon is? Jammer dat die zich nog steeds beperken tot iPhone. Kan je daar verder niet mee helpen, ook niet met iPhone spul. Maar je kunt toestellen via BT met veel meer koppelen dan een telefoon en daar maak ik nu ook wel gebruik van. Maar ook dat is uiteraard een persoonlijke overweging voor jou.

Ik doe doorgaans aardig lang met toestellen (al waren de vorige maar 4 jaar oud, vond de nieuwe zo goed dat ik ze direct heb vervangen), dus ik verwacht met deze wel 7+ jaren te doen. Dan is een investering van € 240 per oor/per jaar het mij wel waard.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:17
Je wil een iPhone met Dual Sim, die zijn er alleen met eSim en voor eSim moet het abonnement bij T-Mobile lopen of een prepaid bij Simyo.
Verder zit dat pas vanaf de XR in de iPhones, dus iPhone 6,7,8 kun je vergeten als optie.
https://www.t-mobile.nl/dual-sim-esim#esim-telefoons