Na Windows 10 update kan ik niet meer opstarten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2024
Beste Tweakers,

Mijn vraag: heeft Windows mijn SSD gemold?

Sinds gisteren stopte mijn pc met opstarten (bleef hangen bij het scherm waar vanuit je naar bios kunt (post scherm?)). Ik kon ook niet meer in de BIOS komen. Dit gebeurde halverwege deze windows update:

https://www.techzine.be/n...n-veroorzaak-nieuwe-bugs/

Het enige wat werkte was het loskoppelen van mijn SSD (zie hieronder) waarop ik Windows 10 heb geïnstalleerd staan. Sindsdien kom ik in BIOS en kan ik windows opnieuw installeren. Heb al een nieuwe SSD besteld omdat ik er vanuit ben gegaan dat hij kapot is. Heb andere data kabel en voeding kabel geprobeerd, maar het hielp niet.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Asus Sabertooth 990FX R2.0
AMD FX-6300 Black Edition
MSI N660 TF 2GD5/OC
G.Skill RipjawsX F3-17000CL9D-8GBXM
Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB met Windows 10
Data HDD van 2tb

Heeft iemand een idee of de SSD werkelijk kapot is? Of moet ik hem extern maken en doet hij het dan wel? Heb ik eerder gehad met een 'gewone' niet-ssd harde schijf.

Alvast bedankt,
Emiel

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 8mile13
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08-2023
Je kunt met CrystalDiskInfo, veel voor dit doel gebruikte gratis software, de gezondheid van de disk checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2024
8mile13 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 15:52:
Je kunt met CrystalDiskInfo, veel voor dit doel gebruikte gratis software, de gezondheid van de disk checken.
Moet ik de SSD dan extern aansluiten? Of is er ook een manier om hem intern werkend te krijgen? Ik heb er namelijk geen externe behuizing voor en wil niet onnodig zo'n ding kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08-2023
In principe als je een kast hebt dan kun je de SSD intern aansluiten. Zo'n apparaat voor extern aansluiten is altijd handig zeker als je meer schijven hebt...en voor een paar cent te koop op Ebay.

moet wel extra USB aansluiting hebben voor powervoorziening. Dus een voor connecting en een voor power.
https://www.ebay.nl/itm/U...370478:g:4H4AAOSw9fZeEtUV

[ Voor 8% gewijzigd door 8mile13 op 04-03-2020 17:22 ]