Blue Ray Speler steeds korte onderbrekingen geluid

Pagina: 1
Acties:
  • 1.061 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1348162

Topicstarter
Mijn vraag
..reeds enige tijd geleden kocht ik een Blue Ray speler als aanvulling op mijn DVD speler. Helaas had ik al snel een heleboel discs gekocht voor ik het toestel uitprobeerde. Vooraf voor de duidelijkheid, ik kijk steeds met hoofdtelefoon voor betere geluidservaring. Ik stelde vast dat er steeds korte onderbrekingen waren in het geluid, zeer vervelend, omdat vaak korte stukjes dialoog wegvielen. Nou was het wel zo dat ik dit ook reeds had ervaren bij het televisie kijken, maar veel minder frequent (bv. 2x op 3 uur). Bij de Blue Ray was het om de vijf, zes minuten. Alles was goed aangesloten. HDMI kabel toch vermoedelijk van degelijke kwaliteit (50 euro). Ik heb geen idee hoe ik dit kan verhelpen en ben op vlak van dit soort apparatuur geen held. De speler is van het merk Sony, mijn televisie is een SHARP (geen super recent model, circa 2014). Hoofdtelefoonaansluiting is echt OK, daar lijkt het probleem niet te zitten. Daarom wil ik hier de vraag stellen of iemand me hierbij kan helpen. Echt wel jammer dat ik zo'n toestel heb inclusief kleine verzameling blue ray discs die nu nutteloos in een kast staan... Thanks!!.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...Enkel op internet wat gezocht naar oplossingen maar niets gevonden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-07 20:35
Sony maakt maar 1 type speler en Sharp maakt maar 1 type televisie? :? Waar heb je dan naar gezocht op internet?

Je zoekt een oplossing alleen bij de blu-ray speler, terwijl je ook problemen hebt met kijken naar televisie. Is het dan niet logisch dat die Sharp een probleem heeft? Heb je al de firmware geupdate?

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sharp = Aquos LC-19LE430E
Blue Ray Sony = BDPS1700B.EC1
Misschien heb je daar wat aan? Zoals ik al aangaf in bericht ken ik er niet zoveel van, firmware ben ik op Tv nooit mee bezig geweest; heb ook al vermeld dat het probleem zich veel minder stelt bij gewoon tv kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.D78
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-07 13:36
Anoniem: 1348162 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 14:26:
ik kijk steeds met hoofdtelefoon voor betere geluidservaring.
..... Hoofdtelefoonaansluiting is echt OK, daar lijkt het probleem niet te zitten.
Voor de goede orde: hoofdtelefoon is met kabel direct op televisie aangesloten (niet een of andere wireless/bluetooth transmitter ertussen)?

Mijn ervaring: bluetooth hoofdtelefoon verbonden met televisie, maar "stiekem" ook met telefoon zorgde voor continue haperingen in geluid, vandaar de vraag.

[ Voor 16% gewijzigd door Mr.D78 op 06-03-2020 13:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:55
@Mr.D78 Ja en probeer maar eens een tv te vinden die de beraadde koptelefoon uitgang scheid van het tv geluid zodat het tv geluid ook aanblijft. En dan een redelijke tv 50" en 500eu, gedonder.
Of doe ik dat verkeerd en kan het anders aansluiten.

Nee maar @Anoniem: 1348162 dat soort haperingen kan ook aan het stekkerblok liggen, doe eens een ander stopcontact proberen of dat er niet teveel andere apparaten op die groep zit.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Mr.D78 Nee geen wireless hoofdtelefoon.
@Mel33 Mmm..stekkerblok, ja wel tv, decoder, oude DVD speler en internet modem. Kan dat echt teveel zijn?
Ps : dank dat jullie reageren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:55
Anoniem: 1348162 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 19:38:
@Mr.D78 Nee geen wireless hoofdtelefoon.
@Mel33 Mmm..stekkerblok, ja wel tv, decoder, oude DVD speler en internet modem. Kan dat echt teveel zijn?
Ps : dank dat jullie reageren...
teveel is het niet, maar het kan storen op elkaar.

[ Voor 19% gewijzigd door Mel33 op 06-03-2020 19:48 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nog even korte opmerking: heb getest met oude 'gewone' DVD speler, geen enkel probleem, aflevering van Friends bekeken, 25min., geen geluidsonderbrekingen, evenveel aansluitingen in stekkerblok, zou het mogelijk zijn dat ik op mijn tv nog iets moet aanpassen in instellingen menu? (Geluidmodus of iets dergelijk) Geen idee eigenlijk, instellingen enkel gebruikt om uur aan te passen 🙂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:17

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Klinkt net zo logisch als een HDMI/HDCP issue. Google maar eens op "hdcp hiccup". En juist dit zeg ik nu omdat de DVD-speler wel netjes werkt (en die doet namelijk geen HDCP handshake).

Meerdere tests:
- firmware van BD-speler updaten
- firmware van TV updaten
- andere HDMI-kabel proberen
- andere HDMI-input porberen

Ter info: de kosten van een HDMI-kabel borgen niet dat het een goede kabel is. Maar ik neem aan dat de kabel die je al hebt, minstens voldoet aan de hoogste HDMI-versie die door beide apparaten ondersteund wordt? Als je een andere HDMI-kabel gaat proberen; ook een "high speed HDMI" van de Action voldoet; die kosten vaak niks maar vallen binnen de arbitraire "HDMI 2.0" specificatie.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@MAX3400 hartelijk dank! Daar ga ik komende dagen mee aan de slag gaan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-07 12:57

agaam

dit is mijn huisdier

Ik weet niet of je problemen opgelost zijn? Maar ik had namelijk precies hetzelfde en opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Topic starter heeft al ruim 3 jaar niet meer ingelogd hier. Dit topic weer oppakken heeft dus weinig zin. Bij deze op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.